AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #1 Del Skrevet 12. november 2014 Hallo. Jeg har tenkt på å sterilisere meg, men jeg ønsker likevel barn på et senere tidspunkt for eksempel 5år+ frem i tid. For å oppnå dette så ser jeg to muligheter: 1) Lagre sædcellene mine før jeg steriliserer meg. 2) Satse på at det er mulig å reversere sterilisering. Noen her som har vært i samme situasjon? Anonymous poster hash: c28c6...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #2 Del Skrevet 12. november 2014 Hvorfor i alle dager vil du sterilisere deg da? Husk at hvis du skal ha barn sener da så må dere betale for prøverør.Anonymous poster hash: 6d3cd...01e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #3 Del Skrevet 12. november 2014 Hvorfor i alle dager vil du sterilisere deg da? Husk at hvis du skal ha barn sener da så må dere betale for prøverør.Anonymous poster hash: 6d3cd...01e Fordi med sterilisering er det 100% sikkert at dama ikke blir gravid. Og da tenker jeg på damer som man møter på byen etc, dvs før man møter den rette. Helt greit å betale for prøverør. Anonymous poster hash: c28c6...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #4 Del Skrevet 12. november 2014 Fordi med sterilisering er det 100% sikkert at dama ikke blir gravid. Og da tenker jeg på damer som man møter på byen etc, dvs før man møter den rette. Helt greit å betale for prøverør. Anonymous poster hash: c28c6...8ab Ikke helt sant, er flere som har gått på en smell forsi steriliseringen ikke har fungert Anonymous poster hash: d53c7...373 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #5 Del Skrevet 12. november 2014 De kan hente ut sædceller fra bitestiklene på en fertilitetsklinikk, men du må selvfølgelig betale for alt selv. Ett forsøk med prøverør koster ca 30000 kr. Anonymous poster hash: 77440...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #6 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg må si at det er idioti å sterilisere seg hvis man ønsker barn senere. Bruk heller kondom.Anonymous poster hash: 6d3cd...01e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #7 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg må si at det er idioti å sterilisere seg hvis man ønsker barn senere. Bruk heller kondom.Anonymous poster hash: 6d3cd...01e Sterilisering er sikrerere enn kondom. Hvis man i tillegg er steril og bruker kondom så er det enda mindre sjanse for å få barn. Anonymous poster hash: c28c6...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #8 Del Skrevet 12. november 2014 Ikke helt sant, er flere som har gått på en smell forsi steriliseringen ikke har fungert Anonymous poster hash: d53c7...373 Dette visste jeg ikke. Kan du vise til noen kilde på dette? Anonymous poster hash: c28c6...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprarenalis Skrevet 12. november 2014 #9 Del Skrevet 12. november 2014 Ja, dette er jo et eksempel på at moderne medisin kan føre til seleksjon på intelligens. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #10 Del Skrevet 12. november 2014 Sterilisering er sikrerere enn kondom. Hvis man i tillegg er steril og bruker kondom så er det enda mindre sjanse for å få barn. Anonymous poster hash: c28c6...8ab I såfall er du ganske hysterisk:pAnonymous poster hash: 6d3cd...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #11 Del Skrevet 12. november 2014 Det er ingenting som er helt sikkert. Det hender at steriliseringen ikke fungerer og man får noen gravid. Og det hender at steriliseringen fungerer men at reverseringen ikke fungerer (man vil få barn, men kan ikke). Dersom begge deler var 100% sikkert og risikofritt kunne jo alle unge menn knytte igjen lederne, knulle rundt og åpne den igjen uten problemer. Du kan selvsagt lagre dem hos en klinikk og deretter sterilisere deg, men som nevnt over koster det - både prosessen samt prøverør. Og det er ikke uvanlig å måtte bruke flere omganger. Anonymous poster hash: 1441c...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #12 Del Skrevet 12. november 2014 Dette må være tull. Anonymous poster hash: f9a7e...e5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veraa94 Skrevet 12. november 2014 #13 Del Skrevet 12. november 2014 Vil du ha tips til 100% sikker prevensjon ? Ikke stikk pikken der den ikke hører hjemme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #14 Del Skrevet 12. november 2014 Hallo. Jeg har tenkt på å sterilisere meg, men jeg ønsker likevel barn på et senere tidspunkt for eksempel 5år+ frem i tid. For å oppnå dette så ser jeg to muligheter: 1) Lagre sædcellene mine før jeg steriliserer meg. 2) Satse på at det er mulig å reversere sterilisering. Noen her som har vært i samme situasjon? Anonymous poster hash: c28c6...8ab Dette kan du bare glemme. Det er alvorlig syke som får lagret sædceller i "banken" på St. Olavs i Norge. Å reversere en sterilisering er et sjangsespill, da sædlederne blir kuttet i to ved en sterilisering. Derfor skriver du under på at du er sikker på at du er ferdig med å få barn før du steriliseres. Anonymous poster hash: 164a8...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #15 Del Skrevet 13. november 2014 Ja, dette er jo et eksempel på at moderne medisin kan føre til seleksjon på intelligens. Skjerp deg. Anonymous poster hash: c28c6...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 18. november 2014 #16 Del Skrevet 18. november 2014 Hallo. Jeg har tenkt på å sterilisere meg, men jeg ønsker likevel barn på et senere tidspunkt for eksempel 5år+ frem i tid. For å oppnå dette så ser jeg to muligheter: 1) Lagre sædcellene mine før jeg steriliserer meg. 2) Satse på at det er mulig å reversere sterilisering. Noen her som har vært i samme situasjon?Anonymous poster hash: c28c6...8ab Jeg er i prøverørsbehandling. Det er ikke noe du vil utsette din aller kjæreste for unødig, det vitner om sterk egoisme. Nedfrosset sæd kan brukes til inseminasjon, men slik behandling har dårlig suksessrate, så det kan fort bli nødvendig med prøverør. Det vil også koste en del å reise utenlands for å deponere sæd, da jeg ikke tror noen private klinikker her lagrer utenom for de pasientene de har i behandling. Du må også være klar over at bioteknologilover revideres og du kan risikere å ikke ha råderett til å bruke spermen som du vil den dagen det er aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #17 Del Skrevet 18. november 2014 Sterilisering er sikrerere enn kondom. Hvis man i tillegg er steril og bruker kondom så er det enda mindre sjanse for å få barn. Anonymous poster hash: c28c6...8ab Du er ikke så bekymret for kjønnssykdommer? Anonymous poster hash: 29a75...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå