Gå til innhold

problem


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

han biter, klyper, dunker hodet i oss og slår...

om vi klyper tilbake LER han :o

hva i alle dager gjør vi med han ?

han er 14 mnd..

og vi er veldig uenige - jeg synes vi er for strenge og far mener vi absolutt ikke er det..

dette begynner å bli vanskelig!

Han hylskriker når han blir satt til far når mor er hjemme, og er om mor feks setter han på gulvet etter å ha båret ham er det også hylskriking... ILLE skriking!

mor kan ikke lenger engang gå på do alene!

hjelp..

råd og tips????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Velkommen til foreldreverden. Sånn er det her...

Han er i alderen hvor enkelte barn kan bli slik. Det skjedde med min datter også, som fikk en tendens til å sparke og slå på den tiden. Hun vokste det rett og slett av seg. Kanskje gutten din gjør det også?

Jeg sa strengt "nei" til henne, og forklarte henne at det var vondt til meg. Standardargumentet mitt ble etter hvert at jeg ikke gjorde det mot henne, og da var det urettferdig at hun gjorde det mot meg. Til slutt sank det inn.

Løsningen er vel å være vennlig, men bestemt? Dette er ikke akseptabel oppførsel, og det er vel ingen andre enn vi foreldre som kan lære dem det.

Lykke til.

Salma - bare innom en tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Salma. Jeg var streng på det med nei. Kanskje jeg la for mye vekt på det, men til slutt så skjønte hun at nei var nei. Men det tok sin tid :roll: (Det var verdt det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Husk at det er dere som bestemmer. Og IKKE GLEM DET!

Barn vil ha grenser, de søker det med alt de gjør, og å la dem slippe unna er en dårlig trend.

Min sønn bet meg EN gang - og gjorde det aldri igjen! Jeg hylte AU i overraskelse og smerte, og han ble skikkelig lei seg. Og har ikke bitt noen siden.

De må lære seg hva som er akseptabelt. Noen er seigere enn andre, men jeg tror det er rett det som ble sagt her, vær konsekvent, rolig og bestemt, og ikke glem at det er dere som må ha styringen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3llie

Det er en fase veldig mange barn går igjennom. Tror det handler mest om oppmerksomhet, de klarer ikke helt å skille mellom dårlig og bra oppmerksomhet. Gi mye oppmerksomhet ellers og ignorer tvert ved biting.. eller vis at du blir lei deg og det gjør vondt for deg. Sånn gjorde vi det her, det ble mange klemmer fra guttungen når han skjønte at det gjorde vondt for oss når han beit og slo osv. Han ble jo selv like overrasket hver gang, akkurat som han ikke var klar over hva han gjorde før han hadde gjort det, men etter litt tid så han sammenhengen og slutta med det.

Jeg tror ikke det er lurt å klype tilbake, det viser hvertfall ikke barnet at det er feil å klype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...