Gå til innhold

Får bare unge psykologer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg endelig fikk tilbud om psykolog, fikk jeg ei nyutdannet jente som (naturlignok) virket svært usikker.

Jeg har selv opplevd mye i livet, og jeg følte ikke at hun klarte å sette seg inn i livet mitt. Etter en del timer, hvor vi egentlig ikke kom noe videre, fikk jeg heldigvis mulighet til å bytte.

Nå har jeg altså fått ei annen. Men også hun er ung og helt nyutdannet. Føler ikke at jeg klarer å åpne meg da. Har vært der fire ganger.

Ja vel, de har lest bøker, de kan teorien. Men for meg stopper det helt opp, når de er så unge og virker så usikre.

Gir litt opp nå. Har vært igjennom en sterk depresjon i sommer, med et selvmordforsøk. Har ikke erfaring med "å få hjelp" fra psykolog etc., men det skal visstnok hjelpe.

Så unge psykologer fungerer ikke for meg. Tenker på hvor annerledes jeg hadde følt det, dersom psykologen var 20 år eldre.

Nevnte dette for legen etter første forsøk. Hun skrev en notis om dette, uten at det tydeligvis har hatt noen hensikt, da jeg byttet til en annen nyutdannet person.

Hva bør jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 4b4cf...1ae
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er du?

De beste "behandlerne" er de som har vært gjennom "vanskeligheter" selv, samme om det er psykolog, lege, farmor, bror, venn eller lærer.

:hug:

Anonymous poster hash: c3762...dab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er psykolog og forstår frustrasjonen din. Er det alderen til behandleren din du reagerer på eller er det manglende yrkeserfaring?

Anonymous poster hash: 5ab5e...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en blanding. Mangel på livserfaring, og mangel på yrkeserfaring. Klarer ikke å åpne meg, føles helt uaktuelt og unaturlig til en så ung jente. (Jeg er (bare) 35.

Anonymous poster hash: 4b4cf...1ae
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den erfaringen at unge psykolog er mer "giret" og "på", mens de gamle er dritlei jobben sin. Men merker du at de er usikre skjønner jeg ikke hva de har å gjøre der i utgangspunktet!

Anonymous poster hash: 540d4...f84
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok det går mye på kjemi også. Man har, uavhengig av alder og erfaring, bedre utbytte av behandlingen dersom kjemien stemmer overens mellom pasient og behandler.

Dessverre så har alle psykologer i dag lang ventetid, men ideelt sett så burde man treffe to, tre eller flere før man bestemmer seg for hvem man ønsker å benytte.

Anonymous poster hash: 5ab5e...64e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...