Gå til innhold

Singel på en søndag

Melissa Gioberti

Anbefalte innlegg

Gjest Søndag i dag jo!

Ja i dag e det søndag igjen! Lure fælt på ka æ ska gjør...dra på stranda kanskje? Eller gå rundt i byen og se på alle damen der 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ti hi. Da jeg og venninna mi var single, bestod som regel søndagene av å være fyllesyke, spise masse snop og ønske oss hver vår mann! Men som samboer er de herlige, er fri jo! Masse å få ut av søndan.

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja nå har mangen fortalt litt om seg og sine søndager, så kan vel jeg fortelle om mitt og. Jeg er også en av dem som syntes at søndager er gørr kjedelige. Alle butikker er stengt, ihvertfall nesten.

folk er enten vekkreist, eller så sover de lenge vist de ikke har barn, eller folk vil ta det med ro.

Og det er noe jeg rett og slett ikke KLARER, så er det å ta det med ro. Begynner å kjede meg med en gang jeg da. :wink:

Drar på møte hver søndag som starter kl. 1700. og jeg må dra nesten 2 timer i forveien for å rekke møte. Dvs at er det fint vær en søndag, så blir det vanskelig å reise noen steder, fordi jeg må være tilbake til 14 tiden. F.eks. vist man ligger på stranden vil man jo bruke litt tid.

Og for mitt vedkommende så er det heller ingen å besøke heller, for jeg har ikke familie i nærheten, så er de jeg kjenner som også skal være med på møte, så hva skal man gjøre da? huff ikke helt lett dette her.

Om jeg er sammen med barna eller alene, så kan det fort bli kjedelig. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Et godt råd:

Et godt råd til alle som synes det er kjedelig i sitt eget selskap (å være alene): andre vil også synes det er kjedelig i ditt selskap.

Mitt råd til alle som ikke "klarer" å være alene: sett av alene-tid til deg selv- tving deg- minst 1 gang i uken!!

Og dine barn (gjest over): hvordan skal de nyte av ditt selskap dersom du ikke gjør det selv? Og hvordan skal de lærer seg å sette pris på sitt eget selskap- når ikke du gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Et godt råd skrev:

Og dine barn (gjest over): hvordan skal de nyte av ditt selskap dersom du ikke gjør det selv? Og hvordan skal de lærer seg å sette pris på sitt eget selskap- når ikke du gjør det?

Barna nyter ikke så mye av mitt selskap fordi de nyter mye av sitt eget selskap (mine to) når de er ute og leker. Bare det at det også er mangen i gaten hvor vi bor som er vekke, besøker familie ol. så blir det jo trasig for dem også. Og når man har sånne begrensinger som jeg nevnte i mitt første innlegg, da sier det seg selv at man mer eller mindre blir begrenset også.

Og når du spør om hvordan de skal trivdes i sitt selskap når jeg ikke gjør det, så er det å misforstå fullstendig. Det har ingen ting med det å gjøre.

Vist det er rett slik JEG forstår det. Jeg trivdes utrolig godt i mine barns selskap, men poenget mitt er at barn har helller ikke vondt av å aktivisere seg selv også, og da er det ofte jeg ikke helt vet hva jeg skal finne på.

Og som sagt verst er det om søndagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Søndagene var verst da jeg var nysingel, ja. Jeg følte meg så ensom. Savnet å ligge lenge i en armkrok og kose. Lese avisen og spise frokost sammen.

Men... Det går seg til. Nå føler jeg ikke noe spesielt savn på søndager. Søndager er fine, det eneste kjipe med den dagen er at jeg tenker "æsj, jeg skal på jobb i morgen". :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jente30

Merkelig med det, men jeg følte meg mest ensom på søndager da jeg var samboer! Mens nå når jeg er alene igjen, og det har gått seg til etter bruddet, føler jeg meg plutselig ikke ensom mer- selv om jeg er "alene". Nå om sommeren er det jo mer å gjøre også!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Merkelig med det' date=' men jeg følte meg mest ensom på søndager da jeg var samboer! [/quote']

Ja... Jeg også. For vi hadde det ikke bra. Men det var en annen type ensomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

POIROT:

Gå tur  

Trene  

Besøke venninder  

Cafe  

Video  

Bake  

Gjøre rent  

Familiebesøk  

Lese  

Masse gøy man kan gjøre på søndager!!

henger meg på denne,søndager er veldig verdifulle synes jeg,bare man benytter seg av mulighetene man har,bruk dagen til å dyrke interesser,sammen med andre eller alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Å være single på en søndag, det er kjedelig!  

Søndager...spesielt dersom været er regnete..eller veldig fint og solete: da kunne det være greit å være to, ja.  

Hvorfor må søndager være så søndag?

Søndager går til med å reparere det som gikk ned på lørdag. Hvis ikke, vil søndager gå med til å gå ut for å spise. Sitter som oftest med aviser og later som intellektuell og det trekker det annet kjønn.

Da kan uken bli hva den er, når jeg satser på noe. Hvis man er hjemme blir det ingenting, og da kan man skylde på seg selv.

Gå ut, opplev noe og bli sett av andre. Min første sambo møtte jeg ikke daglig, men som kunde i min butikk (holdt i 10 år). Nummer to ble meg "fremlagt" av en bekjent, som jeg ikke ville ha sett uten å "være med" på noe (det holdt i 7 år).

Og når du "er et sted", sørg for å gi av deg selv. Et uinteressert "ytre" med et "halvt øye" vil gi seg selv. Vær der på ALLE måter uten å virke FOR ivrig, javel en kunst sier du.

Men øvelse gjør mester, og dermed hva du kan få av kontakt (les:kvalitet++++)

Ta deg selv i nakken, og GÅ UT PÅ SØNDAGER. Du kan møte %PERFEKT% i skogen eller i søplerommet, bare du er INTERESSERT I DET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary ukul

Jeg tør nesten ikke si at jeg går tur i skog og mark og spiser middag med familien.

Ganske ofte.

:o Greit, jeg er ikke kul og urban. men det er moro å gjøre andre ting også asså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør nesten ikke si at jeg går tur i skog og mark og spiser middag med familien.  

Ganske ofte.

:o  Greit, jeg er ikke kul og urban.   men det er moro å gjøre andre ting også asså

Jeg bøyer meg i støvet samtidig som jeg plukker deg opp, holder deg med begge hender. En slik støtte skal du lete lenge etter, men du er verdt det :-)

Naturen har noe mer som styrker f.eks. mental og fysisk helse, alle vet det. Noen gjør det andre ikke.

Familiemiddager kan skape indre ro, men også mye annet som ikke står på menyen. Men helst indre ro og samhørighet. Husk bare en ting, IKKE servér granatepler til grillmat. Sjansen for eksplosjonsartede gasstiløp er tiltagende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Jeg bøyer meg i støvet samtidig som jeg plukker deg opp, holder deg med begge hender. En slik støtte skal du lete lenge etter, men du er verdt det :-)

.

:sjenert::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...