AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Noen som vet om eldre mobiltelefoner (f.eks Sony Ericsson K810i fra 2007) lagrer bilder for godt? Altså, dersom jeg har tatt et bilde med den, for så å slette det, vil det fortsatt ligge der et sted i mobiltelefonen? Lurer på det samme med speilreflekskamera og digitalkamera. Er veldig viktig for meg å finne ut av Tusen takk for svar, setter stoor pris på det! Anonymous poster hash: a5a24...546
Em11mily Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 Gamle mobiler lagrer ikke bilder på samme måte som nye så der er du trygg :-) Digital camera lagrer ikke bilde i minne om du gjennoppretter camera.Minnekort i digitalcamera derimot :-) ......du kan formatere det1000000000000 ganger og det vil altid finnes spor med rett gjenoprettings program :-) Gi Aldri med minnekort v/salg av camera,i hvert fall ikke om du har tatt "ufine" bilder......
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 Gamle mobiler lagrer ikke bilder på samme måte som nye så der er du trygg :-) Digital camera lagrer ikke bilde i minne om du gjennoppretter camera.Minnekort i digitalcamera derimot :-) ......du kan formatere det1000000000000 ganger og det vil altid finnes spor med rett gjenoprettings program :-) Gi Aldri med minnekort v/salg av camera,i hvert fall ikke om du har tatt "ufine" bilder...... Okei, tusen takk for svar! :D Dersom jeg har tatt bilder med et speilreflekskamera, og så slettet de.. Vil de slettede bildene ligge på minnekortet? Vet du dette? Og er det mulig å "resette" minnekortet? Haha, jeg kan ingenting om dette! Anonymous poster hash: a5a24...546
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #4 Skrevet 9. november 2014 Okei, tusen takk for svar! :D Dersom jeg har tatt bilder med et speilreflekskamera, og så slettet de.. Vil de slettede bildene ligge på minnekortet? Vet du dette? Og er det mulig å "resette" minnekortet? Haha, jeg kan ingenting om dette! Anonymous poster hash: a5a24...546 Nei, minnekort kan du ikke "resette" på samme måte som en smarttelefon eller data. Så du er trygg Anonymous poster hash: 6c9f8...45f
Em11mily Skrevet 9. november 2014 #5 Skrevet 9. november 2014 Okei, tusen takk for svar! :D Dersom jeg har tatt bilder med et speilreflekskamera, og så slettet de.. Vil de slettede bildene ligge på minnekortet? Vet du dette? Og er det mulig å "resette" minnekortet? Haha, jeg kan ingenting om dette! Anonymous poster hash: a5a24...546 Alle kameraer også digitalt speilrefleks kan slettes totalt ved å "gjenopprette" kamera til fabrikkinstillinger.Det er minnekortet som er farlig.Det er det som lett kan gjennoprettes om man har rett program.Det hjelper lite om du "resetter"(formaterer )minnekortet.spor finnes alltid.Er det intime bilder det er snakk om ?? NB.Det samme gjelder med Ekstern harddisk eller pc,Harddisken bør altid taes ut og ødelegges om du skal selge/gi den bort.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #6 Skrevet 9. november 2014 Alle kameraer også digitalt speilrefleks kan slettes totalt ved å "gjenopprette" kamera til fabrikkinstillinger.Det er minnekortet som er farlig.Det er det som lett kan gjennoprettes om man har rett program.Det hjelper lite om du "resetter"(formaterer )minnekortet.spor finnes alltid.Er det intime bilder det er snakk om ?? NB.Det samme gjelder med Ekstern harddisk eller pc,Harddisken bør altid taes ut og ødelegges om du skal selge/gi den bort. Okei, så for å være 100% sikker på at bildene er vekke bør man skaffe et nytt minnekort og fysisk ødelegge det gamle? Det som er greien er at jeg for flere år siden tok en del pinlige bilder med familiens speilrefleks, og slettet de rett etter jeg hadde overført de til min egen PC. Ante ikke da at bildene egentlig ikke ble slettet, og er redd for at en i familien skal finne tilbake til disse bildene Ja, det med harddisken i PC er jeg heldigvis klar over! Er mye man skal tenke på gitt... Anonymous poster hash: a5a24...546
Em11mily Skrevet 9. november 2014 #7 Skrevet 9. november 2014 Okei, så for å være 100% sikker på at bildene er vekke bør man skaffe et nytt minnekort og fysisk ødelegge det gamle? Det som er greien er at jeg for flere år siden tok en del pinlige bilder med familiens speilrefleks, og slettet de rett etter jeg hadde overført de til min egen PC. Ante ikke da at bildene egentlig ikke ble slettet, og er redd for at en i familien skal finne tilbake til disse bildene Ja, det med harddisken i PC er jeg heldigvis klar over! Er mye man skal tenke på gitt... Anonymous poster hash: a5a24...546 Ja FYSISK ødelegge minnekortet er dessverre det eneste som hjelper.Hadde en lignende erfaring for lenge sia........søsteren min overtok min gamle Canon,gjenopretta kortet og så alle bilder tatt i "lykkerus" hahahahahaha,var heldigvis bare søstra mi så gikk bra.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #8 Skrevet 9. november 2014 Ja FYSISK ødelegge minnekortet er dessverre det eneste som hjelper.Hadde en lignende erfaring for lenge sia........søsteren min overtok min gamle Canon,gjenopretta kortet og så alle bilder tatt i "lykkerus" hahahahahaha,var heldigvis bare søstra mi så gikk bra. Åå, hahaha. Bra det var søsteren din ja.. Det kunne jo gått ganske så gale! Anonymous poster hash: a5a24...546
Em11mily Skrevet 9. november 2014 #9 Skrevet 9. november 2014 Åå, hahaha. Bra det var søsteren din ja.. Det kunne jo gått ganske så gale! Anonymous poster hash: a5a24...546 Ja heldigvis,hadde tenkt å selge det på finn.no.....da kunne det gått veeeeldig gale.Lurer på hva som driver oss til å ta slike bilder,hahahahahaha.Huffda......er du mann eller kvinne???
Okapi Skrevet 9. november 2014 #10 Skrevet 9. november 2014 Fysisk ødeleggelse er å dra det litt langt. Holder stort sett i lange baner med overskriving. 1
Em11mily Skrevet 9. november 2014 #11 Skrevet 9. november 2014 Fysisk ødeleggelse er å dra det litt langt. Holder stort sett i lange baner med overskriving. Stort sett ja :-) Er utdannet Ingeniør i informatikk så vet dessverre altfor godt hva dette KAN føre til :-)
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #12 Skrevet 9. november 2014 Ja heldigvis,hadde tenkt å selge det på finn.no.....da kunne det gått veeeeldig gale.Lurer på hva som driver oss til å ta slike bilder,hahahahahaha.Huffda......er du mann eller kvinne??? Er sikkert utrolig mange som har gjort akkurat den tabben! Jeg er kvinne Anonymous poster hash: a5a24...546
Em11mily Skrevet 9. november 2014 #13 Skrevet 9. november 2014 Vil si det er ganske normalt,mange av mine venninner har gjort det,hahahaha.Selv er jeg "kvinne" på 26 og rett som det er står jeg foran speilet på badet og knipser bilder for å dokumentere hvor "fin" kropp jeg har.Huffda :-) Vi vokser vel det av oss.........
Okapi Skrevet 9. november 2014 #14 Skrevet 9. november 2014 Stort sett ja :-) Er utdannet Ingeniør i informatikk så vet dessverre altfor godt hva dette KAN føre til :-) Da vet du jo at ingen lagringsenhet har uendelig med kapasitet. Spor kan forekomme, men jo flere overskrivinger som blir foretatt, jo vanskeligere og dyrere blir det å hente ut noe brukbart, spesielt når det er snakk om store filer. Du overdriver ganske godt når du sier at slikt lett kan gjenopprettes med riktig program, som om hvemsomhelst ved et tastetrykk kan fiske ut alt som har vært lagret på minnebrikken. Dette stemmer til en viss grad dersom kortet kun er formatert, men ikke etter ørten overskrivinger. Til dette trenger du spesialprogramvare- og kompetanse, noe folk ikke hiver penger etter med mindre det er snakk om ekstremt viktige opplysninger. 1
Em11mily Skrevet 9. november 2014 #15 Skrevet 9. november 2014 Er til dels enig :-) Men nå er det jo sånn i dagens samfunn at noen tror att dem ved å slette fx bilder så er dem borte,og så har vi dem "viderekomne" som har lært att å formatere er tingen.....i begge tillfellene kan hvemsomhelst som har litt over middels kunnskap gjenopprette hva det skulle være med enkle programmer funnet på net. Sjekk youtube så finner du MANGE videor om emnet : How to recover deleted files.....derfor har vi i dag mange som er blitt offer for ufrivillig exponering på net.Til opl. det du kaller spesial programvare er fullt tilgjengelig på net.......GRATIS......Nå var svaret mitt til en ukyndig person,og da er regel nr 1 : alt lagringsmatr.er personlig og BØR ikke overdras andre!!!!!! Regner med du har en solid IKT utd. å vise til siden du kommer med sånne uttalelser,om du ikke har det regner jeg med du har hentet dine "kunnskaper"på net :-) og kan du kan andre :-) Kverulanter er koselige personer så lenge dem ser i speilet og kverulerer med personen dem ser :-)
Okapi Skrevet 10. november 2014 #16 Skrevet 10. november 2014 Det er ikke kverulering å påpeke det når du kommer med feilinfomasjon. Fremfor å drive med skremselspropaganda kan du jo faktisk bare påpeke at ved en skikkelig formatering (dvs. ikke på kamera, ikke hurtigformatering i Windows) er det praktisk talt umulig å hente ut noe brukbart fra minnekortet. Man trenger ikke være spesielt IT-kyndig for å høyreklikke på disken, velge formatér, fjerne huken for hurtigformatering, klikke ok, og vente litt. Å foreslå at man ødelegger enheten er hinsides overkill. 1
Lutetium 71 Skrevet 10. november 2014 #17 Skrevet 10. november 2014 Det er ikke kverulering å påpeke det når du kommer med feilinfomasjon. Fremfor å drive med skremselspropaganda kan du jo faktisk bare påpeke at ved en skikkelig formatering (dvs. ikke på kamera, ikke hurtigformatering i Windows) er det praktisk talt umulig å hente ut noe brukbart fra minnekortet. Man trenger ikke være spesielt IT-kyndig for å høyreklikke på disken, velge formatér, fjerne huken for hurtigformatering, klikke ok, og vente litt. Å foreslå at man ødelegger enheten er hinsides overkill. Dette stemmer. Bare et lite obs til de som måtte sitte på gamle dinosaurer utstyrt med Windows XP, dette OSet nuller ikke ut disken selv om man velger fullformatering. Vista og nyere gjør det, så da er man trygg.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #18 Skrevet 11. november 2014 Guri så komplisert. Skjønner ingenting nå, og begynner å lure på hva som kan dukke opp av fordums dumskap..hva er ordentlig formatering? Gjør man det ikke på kamera? Hva er en overskriving og hvordan får man det? Hvordan funker alt dette på mac, iphoto etc? (Mistet foto i iphoto hele tiden så tør ikke bruke det mer) Så alle eksterne harddisker må ødelegges fysisk for å miste alt innhold for godt? Anonymous poster hash: 95a48...923
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #19 Skrevet 11. november 2014 Guri så komplisert. Skjønner ingenting nå, og begynner å lure på hva som kan dukke opp av fordums dumskap..hva er ordentlig formatering? Gjør man det ikke på kamera? Hva er en overskriving og hvordan får man det? Hvordan funker alt dette på mac, iphoto etc? (Mistet foto i iphoto hele tiden så tør ikke bruke det mer) Så alle eksterne harddisker må ødelegges fysisk for å miste alt innhold for godt?Anonymous poster hash: 95a48...923 Haha, ja det var veldig komplisert! Slik jeg forstod det så er det det aller lureste ja, dersom man vil være helt sikker. Altså, å fysisk ødelgge harddisk. Ts Anonymous poster hash: a5a24...546
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #20 Skrevet 12. november 2014 Disse bildene dukker jo ikke opp helt av seg selv, så om ikke familiemedlemmet har noen spesiell grunn til å tro at du har tatt interessante bilder med dette kameraet OG er så overvettes interessert til at h*n vil jobbe for å gjenopprette bildene, så er det da ingen grunn til bekymring. Bare la være å fortelle familiemedlemmet hvilke bilder som en gang i fortiden er tatt med kameraet. Anonymous poster hash: fd45d...1c1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå