Gå til innhold

Irritert på eksen!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bra at alt ordnet seg da!

Hadde nok reagert som deg. Husker selv når jeg var liten og vi skulle besøke faren vår. Stesønnen hans var så ille at vi nesten ikke fikk snakket noe med faren vår engang. Ungen bråkte og hylte og styrte og aller mest hadde jeg lyst langt vekk derifra.

Jeg er av den oppfatningen at når faren har ungen/e så lite så burde han klare å prioritere. Da skal ungene være først!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er bra.  

Godt dere fikk snakket ut.  Håper ting blir litt lettere for barna dine nå.

Samtykker til denne!

Gjest *Fiona*
Skrevet

Min applaus var selvsagt til LilleBille. Hun fikk sagt det som var viktig her.

Kjempebra at dialogen er bedre. Det er tross alt den eneste måten å gjøre det på. Få ham til å forstå at ungene faktisk er viktigst. Det har ingenting med å sy puter under armene på dem å gjøre... Foreldre er foreldre uansett hvor gammel man blir, og det er ikke barns oppgave å ordne for situasjoner de voksne skaper. Hvorfor skal to tenåringer plutselig snu sitt liv opp ned for noen småbarn bare fordi pappa har mer lyst til å prioritere voksen livet sitt? Dette er en tilpasning for alle parter, og man må kunne forlange at de voksne legger det til rette.

Det er ikke hysteri å prioritere barn - i så fall er jeg like "hysterisk" når det gjelder stebarn, jeg var AKKURAT like opptatt av deres beste da jeg var i den situasjonen. Hvis derimot en stemor har bestemt seg for at en ex er et problem, så BER de jo om trøbbel da.

Skrevet

Akkurat det jeg mener.

Takk til deg også, Fiona!

Skrevet

Når barna er hos far er det han som bestemmer, og han som tar avgjørelser i forholdt hva han synes er best i den situasjonen han og barna hans er i.

Belastiningen med at en av foreldrene får en ny dame og med dertil hørende stesøsken er en del av "prisen" som må betales ved et samlivsbrudd.

I en sånn situasjon hjelper det ikke at barna i tillegg må slite med en mor som legger opp til en konflikt med far og leter etter angrepspunkter. Dette er en sak mellom ungene dine og faren, og siden de er over 12år, så tror jeg de takler utmerket å ordne opp i det selv. Det er det alle tenåringsbarn må gjøre når de føler at foreldre eller yngre søsken ikke tar hensyn.

Finn deg en egen kjæreste og et eget liv så du slipper å legge deg opp i hans.

Skrevet

... har du i det heletatt lest tråden OstKjeks?? :o

Gjest ikke innl *Fiona*
Skrevet

Vi får unnskylde Ost&Kjeks og gå ut ifra h*n ikke har gjort det...

Når det gjelder "prisen" å betale for samlivsbrudd, har ost&kjeks et poeng - det ER en pris å betale - men i motsetning til deg mener jeg det er de voksne som bør sørge for å betale den, og i minst mulig grad barna. herunder sørge for å ligge litt i forkant når det gjelder tilpasning og nye situasjoner. Det er nemlig en forskjell på voksne og barn. Hos de fleste da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...