Nabodama Skrevet 20. juli 2004 #1 Skrevet 20. juli 2004 Han har fått seg dame! Og det er jo vel og bra. Men hun har fire unger under ti år som nå er innlosjert hjemme hos ham mens ungene våre er der i sine tilmålte tre uker. Nå skal hun kjøre sørover med dem på fredag for å overlevere dem til sin pappa, deretter skal hun igjen på besøk til eksen min. Kunne hun ikke ventet til da med å komme, istedet for å ta med ungene sine tidligere? Ungene våre føler seg fullstendig overkjørt av disse andre ungene, og føler at de ikke får pappas oppmerksomhet i det hele tatt. I tillegg er dama og pappaen inne på soverommet i perioder på dagtid. De har møtt dama en gang før, ungene hennes har de aldri møtt. Pappaen sin treffer de neste gang i høstferien eller til jul. Kunne han ikke prioritert sine egne unger disse tre ukene, og heller hatt bare dama på besøk når hun har barnefri? Jeg har hittil ikke hatt noe i mot dama, men jeg synes hun er egoistisk og ubetenksom når hun gjør dette. Og det er absolutt han også! Hun gir ikke meg noe godt inntrykk ihvertfall. Eksen og jeg har til nå vært gode venner, men jeg merker at han er glefsete i telefonen når hun er til stede og hører på. Jentene våre er store, den yngste er 12, og trekker seg unna fordi de fire ungene bråker og ståker, de får ikke fred. Vet ikke om jeg kan gjøre noe med dette....har sagt at jeg synes han prioriterer feil, men det blir ikke tatt godt i mot. Jeg vil gjerne ha et fortsatt godt forhold til eksmannen min, men føler han lar seg styre nå. Og det går utover ungene våre!
LilleBille Skrevet 20. juli 2004 #2 Skrevet 20. juli 2004 Du er langt fra alene .. Bare se på denne tråden. Jeg synes det er respektløst overfor barna - og blir stadig forundert over en del fedres prioriteringer. Men desverre er det veldig lite vi kan gjøre. Synes også det er meget snodig at en mor med barn - som hun trekker inn i dette ikke ser hvor feil det blir for hans barn .. lurer på om hun ville satt pris på om det var sånn når barna hennes var hos faren??
Litago Skrevet 20. juli 2004 #3 Skrevet 20. juli 2004 Synes det er flott du er irritert på eksen din jeg, og ikke på hans nye dame! Det er tross alt han som velger hvordan han vil ha det og hvor mye han vil styres av ny kjærestes forslag. Forøvrig har jeg ingen andre forslag enn å ta det opp med ham en dag du ikke er irritert og prøve sammen med ham å finne løsninger på at han nå er (reserve)pappa til svært mange barn. :-)
Nabodama Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2004 Litago, jeg må innrømme at jeg er irritert på henne også! Men det er hans ansvar å si fra i forhold til henne, og også å prioritere sine egne barn. Har vært innom tankene dine, LilleBille. Hun er jo mor selv, og burde skjønne at det ikke var så greit for hans unger å bli satt i denne situasjonen. De har møtt denne dama en gang før, som sagt. Det var i påska, og da var forholdet helt nytt. Ettersom eksen og jeg bor langt fra hverandre, har de ikke sett ham mellom påske og sommerferie. Så hele situasjonen er ny for dem.
Quinden Skrevet 20. juli 2004 #5 Skrevet 20. juli 2004 Jo vet du hva... her har du all grunn til å være irritert både på eksen og den nye dama. Snakk om egoisme. Ungene har gått gjennom en opprivende situasjon fra før, foreldrene har valg å gå fra hverandre, så må de i tillegg lære å omgås 5 nye personer i hyrten og styrten. Istedefor å ta det litt med ro og treffe dem gradvis etter ting har roet seg og blitt vel forberedt. Har en bror som har gått fram på samme måte og det er utrolig hvor kørka noen kan bli i en sånn situasjon. Håper ting ordner seg for deg.
Gjest Pet Skrevet 20. juli 2004 #6 Skrevet 20. juli 2004 Skjønner veldig godt at du er irritert på vegne av ungene dine, og det har du god grunn til å være. Det er veldig vanskelig og ta opp sånne ting med ekser for da blir man gjerne beskyldt for å være sjalu. Det er like greit å holde munn og kose deg med ungene selv.
Nabodama Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #7 Skrevet 20. juli 2004 Jeg har tatt det opp med ham to ganger allerede. En gang før de kom, og i dag. Fikk greie på det før de skulle komme fordi den eldste gruet seg, og fortalte meg det på telefonen. I dag snakket jeg med den yngste, og hun var litt fortvilt over situasjonen. Spurte om jeg fikk snakke med pappaen, men da hadde han gått og lagt seg med dama, og overlatt ungene til seg selv. Han ringte meg opp litt senere, med dama som tilhører, og var glefsete om det meste. Prøvde å ta opp temaet på en fornuftig måte, men fikk bare surhet og tåpelige argumenter. Prøvde å skyve ting over på meg som vanlig.
Gjest Madam Felle Skrevet 20. juli 2004 #8 Skrevet 20. juli 2004 Jeg syns faktisk du bør passe på deg selv, og la han få leve det livet han vil. På et eller annet tidspunkt skal de fire barna inn i den familien. Deres barn må også få venne seg til at det ikke bare er de som har pappas oppmerksomhet lengre. Kanskje du burde oppmuntre deres barn til å være sammen med de andre barna, i stedet for å prøve rakke ned på at de er der. Du har absolutt IKKE noe med hvordan han lever livet sitt, så lenge det ikke går ut over deres barns ve og vel. Og deres ve og vel er ikke i fare, fordi det er flere barn tilstede. Beklager, men jeg blir litt provosert av x`r, som skal være de som sitter med fasiten på hva som er rett og galt. Jeg forstå godt at hun er glefsete på måten du oppfører deg på, for det hadde jeg også blitt. Du prøver jo faktisk å være med å styre hvordan de skal ha det hos faren, når du IKKE er tilstede. Jeg lurer på om du hadde likt det om han la seg like mye i livet ditt? For det er det jeg mener du gjør. Legger deg i livet hans.
Nabodama Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #9 Skrevet 20. juli 2004 Vel, jeg vet å passe mitt, og har heller ikke lagt meg opp i det han gjør ellers. At barna våre skal være sammen med de andre barne, ser jeg nok liten mulighet for. De er alle under 10 år, den minste er ikke fyllt 3 ennå. Våre barn er 12 og 16. Når den eldste av de ungene er gutt, blir det ikke noen "venninne" for vår yngste, som det ellers kunne ha blitt. Forøvrig har jeg oppmuntret barna våre til å prøve å bli kjent med de nye barna, og sagt at det går nok bedre etterhvert. Men når de opplever at rommene deres blir invadert, det blir hoppet i sengene deres, tingene får de ikke ha i fred osv, da skjønner jeg faktisk at de blir frustrerte. Deres opplevelse er at de blir fullstendig overkjørte i eget hjem. I tillegg er de voksne mest opptatt med sitt, barna styrer seg selv. Og det er vel det jeg reagerer mest på. De burde kunne gjøre dette til en ok opplevelse for alle, istedet for at våre barn holder seg unna hjemmet i størst mulig grad. Det gjør meg vondt! At det ikke er bare de som får oppmerksomheten hele tiden, har de vel ingen problemer med. Men at dette kunne gått mer gradvis, hadde nok vært en fordel. Sånn som det ble nå, ble det nok litt voldsomt.
Zaphirre Skrevet 20. juli 2004 #10 Skrevet 20. juli 2004 Jeg tror at barn har nytte av å ordne opp seg i mellom, de eldste der er så store at de bør sette seg i respekt hos de minste. Ikke bare vente på at voksne skal ordne opp
Nabodama Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #11 Skrevet 20. juli 2004 Generelt, ikke bare i dette tilfellet, så synes jeg det er en fin ting om foreldrene kunne holde styr på ungene sine selv.
LilleBille Skrevet 20. juli 2004 #12 Skrevet 20. juli 2004 Jeg synes også at barn har krav på respekt ... og at det faktisk tas litt ekstra hensyn til dem - spesielt i situasjoner hvor de ser faren sin litt sjelden - og i kort tid. Ja da - barna må avfinne seg med farens nye livssituasjon - men hva med å introdusere masse stesøsken litt mer smidig - synes det er opp til faren å tenke på at det kan bli ganske voldsomt med 4 ekstra barn når de selv trenger tid på å bli vant til hverandre igjen. I tillegg synes jeg vel egentlig ikke det "passer" seg helt at faren og ny dame låser seg inn på soverommet på dagtid. Husker selv da jeg var 12 og 16 - det var ikke så veldig ok å vite/se/høre at foreldrene hadde sex... Det er klart de vet om det .. men å få det "servert" på den måten... synes jeg faktisk de bør slippe (og ja da kall meg gjerne gammeldags...)
Gjest Madam Felle Skrevet 20. juli 2004 #13 Skrevet 20. juli 2004 Generelt' date=' ikke bare i dette tilfellet, så synes jeg det er en fin ting om foreldrene kunne holde styr på ungene sine selv.[/quote'] Så du mener at barna dine lærer at det hele tiden er de voksne som skal ordne opp? Unnskyld meg, men da er det jaggu meg ikke rart de får sjokk. Når de plutselig skal forholde seg til fire andre barn. Barn har godt av å ordne opp seg imellom også, for det er en del av utviklingen deres. Barn av foreldre som styrer alt, tåler som regel mye mindre, enn de som faktisk må klare seg litt selv også. Derfor tror jeg faktisk deres barn, kommer til å ha godt av å være sammen med henne barn.
Nabodama Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #14 Skrevet 20. juli 2004 Nei, det lærer de ikke. Jeg synes det er flott at barn ordner opp seg i mellom uten at foreldrene griper inn. Det gjør de da ofte. Når det er sagt, så synes jeg ikke det er i orden at unger flyr rundt og gjør akkurat som de vil når de er borte, enten de er på butikken, på besøk eller andre steder. Da er det faktisk på sin plass at foreldrene griper inn og setter grenser for oppførselen. Eller synes du det er ok at andre skal ordne opp da også? Når det gjelder denne situasjonen, så synes jeg at moren bør ha litt mer styring på ungene sine. Synes du det er helt greit å få besøk av unger som hopper i senga di og tar seg til rette? Og når du sier fra, så hører de ikke, eller det samme gjentar seg etter en stund......forventer du ikke da at mor skal ta over? Etter min mening bør de voksne ta ansvar for at situasjonen blir god for alle. Det er det jeg vil fram til, og det er det jeg har skrevet tidligere. Har du fått med deg det nå, Madam Felle?
Gjest Madam Felle Skrevet 20. juli 2004 #15 Skrevet 20. juli 2004 Jeg syns faktisk det er litt annerledes med barna her, for de "tilhører" jo familien på en måte. Men ellers er jeg enig med deg.
Nabodama Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #16 Skrevet 20. juli 2004 For våre barn tilhørte de plutselig "familien" fra forrige fredag. Med litt smidighet hadde det sikkert gått bedre. Uff, nå har jeg lest igjennom det jeg har skrevet tidligere i kveld, og jeg høres forferdelig nebbete ut! Sorry, men jeg har vært frustrert og irritert. Dessuten alene hjemme med frustrasjonen min.
Gjest Anonymous Skrevet 20. juli 2004 #17 Skrevet 20. juli 2004 Om hun flytter permanent med ungene der da?' det kan da hende du får deg ny fyr også.'
Gjest Anonymous Skrevet 20. juli 2004 #18 Skrevet 20. juli 2004 Dette er som sutringen fra en x som er så mye gjentatt her inne. Du forteller hvordan hennes barn er som du skulle vert der sjøl. De var jo mindre, men er det ikke slik unger er da? Når passer det at hennes unger blir husvarm da? Skal ungene hennes ut eks. da dine kommer, selv om de har flyttet inn? nei, du har ikke min medlidenhet. Klart det er støy med fire mindre barn.
Nabodama Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #19 Skrevet 20. juli 2004 Jeg tror ikke hun flytter dit permanent med ungene, for de bor 50 mil derfra. Men jeg vet ikke. Eksen min har jobbet på det stedet siden i vinter. Nå skal han jobbe hjemme igjen. Aner ikke hva han vil med dette, for han kan si en ting til meg, og noe annet til andre. Til meg sier han at han ikke kommer til å fortsette forholdet etter sommeren (pga avstand, han vil ikke binde seg osv), men det kan like godt hende han gjør det. Om hun flytter dit, så blir de jo en familie. Det må jo alle forholde seg til. Og jeg ønsker ham alt godt! Men jeg håper ungene våre ikke kommer helt i bakgrunnen. Når det gjelder meg selv, så er jeg gift på nytt. Mannen min har ingen barn fra før, og vi skal heller ikke ha noen sammen. Han ønsker seg ikke barn, og jeg ønsker heller ikke flere.
dreamy Skrevet 20. juli 2004 #20 Skrevet 20. juli 2004 Jeg syns faktisk du bør passe på deg selv, og la han få leve det livet han vil. På et eller annet tidspunkt skal de fire barna inn i den familien. Deres barn må også få venne seg til at det ikke bare er de som har pappas oppmerksomhet lengre. Kanskje du burde oppmuntre deres barn til å være sammen med de andre barna, i stedet for å prøve rakke ned på at de er der. Du har absolutt IKKE noe med hvordan han lever livet sitt, så lenge det ikke går ut over deres barns ve og vel. Og deres ve og vel er ikke i fare, fordi det er flere barn tilstede. Beklager, men jeg blir litt provosert av x`r, som skal være de som sitter med fasiten på hva som er rett og galt. Jeg forstå godt at hun er glefsete på måten du oppfører deg på, for det hadde jeg også blitt. Du prøver jo faktisk å være med å styre hvordan de skal ha det hos faren, når du IKKE er tilstede. Jeg lurer på om du hadde likt det om han la seg like mye i livet ditt? For det er det jeg mener du gjør. Legger deg i livet hans. Jeg er så enig med det som står i dette innlegget. Kunne ikke sagt det bedre selv ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå