Jade Skrevet 9. november 2014 #41 Skrevet 9. november 2014 Det blir litt som å ha tvillinger som heter Oddbjørn og Oddbjørg. Eller tvillinger som heter Oddbjørn og Oddbjørn :D 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #42 Skrevet 9. november 2014 Kjenner to tette søsken som heter Alban og Albin. Litt snålt, tenkte med ett at foreldrene må ha hatt litt dårlig fantasi:p Anonymous poster hash: 50810...baa Skjønner ikke hva dette har med dårlig fantasi å gjøre. Mange har vel favoritt-navn som de gjerne vil gi til sine fremtidige barn, og dette er mitt, og tilfeldigvis møtte jeg en mann som allerede hadde gitt gutteversjonen av navnet til SIN sønn.. Vi er dog ikke sammen lenger, og HVIS jeg får en jente til en gang, ville det passet veldig godt til navnet datteren min har også. Ikke alle ønsker å ha to barn med heeeeelt forskjellig navn, noen vil ha samme forbokstav eller andre likheter. Ste-storebror til min datter er nå uansett over 18 år og bor på andre siden av landet, så det vil ikke skape misforståelser i barnehagen/skole, som ei over her skriver. TSAnonymous poster hash: f0c2b...9bf
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #43 Skrevet 9. november 2014 Om den situasjonen skulle oppstå så får du ta det der og da. Litt merkelig å bruke energi på noe som kun skjer dersom du og mannen din går fra hverandre, og du treffer en ny mann, dere får barn OG det er en jente??!!Anonymous poster hash: 3bf2b...6d7 De er ikke sammen lenger. Les tråden skikkelig da! Anonymous poster hash: 6b0f6...259 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #44 Skrevet 9. november 2014 Ja, han bruker begge navnene.Anonymous poster hash: f0c2b...9bf Bruker faren også begge navn og hva synes han om dette?? Anonymous poster hash: 83133...a88
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #45 Skrevet 9. november 2014 Er det virkelig så vanskelig for folk å forstå? Ts har en datter, med sin eksmann. Eksmannen har en sønn fra før av, som da blir halvbroren til datteren til ts. Altså ts er ikke denne guttens mor. Hvis ts da møter en ny mann, og får en datter til, vil ikke dette barnet være i slekt med sønnen til eksmannen hennes i det hele tatt. Dog kan det bli litt teit for datteren du har nå å ha en halvbror og en søster som heter det samme..Anonymous poster hash: 99248...e2a 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #46 Skrevet 9. november 2014 Gud skje lov at JEG Ikke heter det samme som min søster Anonymous poster hash: 83133...a88
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #47 Skrevet 9. november 2014 Det vil jo bli vanskelig for ts sitt barn å ha to søsken med samme navn. Skaper unødig mye komplikasjoner for han når han blir større å alltid måtte oppklare og avklare hvem han snakker om. Og ikke minst å alltod måtte svare på hvorfor han har søsken med samme navn. Når han skal feire bursdag med begge sine søsken vil det jo selvsagt også bli fryktelig rart. Jeg velger derfor å tro at dette er trolling for jeg kan ikke se at noen vil sette sitt barn i en slin rar situasjon. Tenk så lei barnet vil bli av å fortelle denne underige historien etter hvert? Å snakke med kjøresten/vennene sine og alltid måtte si Rene, ja dere vet bror min. Eller Rene, ja dere vet søsteren min.Anonymous poster hash: 8b15a...b1a
fruBeist Skrevet 9. november 2014 #48 Skrevet 9. november 2014 Er det virkelig så vanskelig for folk å forstå? Ts har en datter, med sin eksmann. Eksmannen har en sønn fra før av, som da blir halvbroren til datteren til ts. Altså ts er ikke denne guttens mor. Hvis ts da møter en ny mann, og får en datter til, vil ikke dette barnet være i slekt med sønnen til eksmannen hennes i det hele tatt. Dog kan det bli litt teit for datteren du har nå å ha en halvbror og en søster som heter det samme..Anonymous poster hash: 99248...e2a Ikke glem at datteren til ts har et navn som ligner på broren sitt navn.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #49 Skrevet 9. november 2014 Ikke glem at datteren til ts har et navn som ligner på broren sitt navn. Nok en misforståelse. Synd at ingen her ser ut til å forstå denne tråden, jeg må jo ha ordlagt meg veldig rart.. Min datters navn ligner ikke på stebrorens navn. Alt det handler egentlig om ett eventuelt fremtidig barn, som jeg ønsker å gi ett navn til, som ligner på navnet til min nåværende datters stebror.. TSAnonymous poster hash: f0c2b...9bf
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #50 Skrevet 9. november 2014 Jeg prøver en siste gang å oppklare dette. Jeg har en eks-stesønn som heter "Kurt" og en datter med hans far som heter "Kristine". Jeg ville egentlig at hun skulle hete "Kurtine", men siden det lignet for mye på "Kurt", ble det altså ikke det.. Hvis jeg i fremtiden får meg en kjæreste igjen (jeg er nå singel), og vi får en jente, vil jeg at HUN skal hete "Kurtine". Og siden alt blir tatt så bokstavelig her inne, får jeg vel også understreke at dette er fiktive navn, og det barna faktisk heter.. TSAnonymous poster hash: f0c2b...9bf
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #51 Skrevet 9. november 2014 *IKKE det barna heter...Anonymous poster hash: f0c2b...9bf
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #52 Skrevet 9. november 2014 Jeg prøver en siste gang å oppklare dette. Jeg har en eks-stesønn som heter "Kurt" og en datter med hans far som heter "Kristine". Jeg ville egentlig at hun skulle hete "Kurtine", men siden det lignet for mye på "Kurt", ble det altså ikke det.. Hvis jeg i fremtiden får meg en kjæreste igjen (jeg er nå singel), og vi får en jente, vil jeg at HUN skal hete "Kurtine". Og siden alt blir tatt så bokstavelig her inne, får jeg vel også understreke at dette er fiktive navn, og det barna faktisk heter.. TSAnonymous poster hash: f0c2b...9bf Synes dett høres greit ut, jrg. Forutsatt at Kurt og Kurtine bare ligner, og ikke er identiske navn (veken på skrivemåten eller uttalen)Anonymous poster hash: 5a15c...c24
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #53 Skrevet 9. november 2014 Synes dett høres greit ut, jrg. Forutsatt at Kurt og Kurtine bare ligner, og ikke er identiske navn (veken på skrivemåten eller uttalen)Anonymous poster hash: 5a15c...c24 Det er jo en forskjell på kurt og kurtine siden det er to forskjellige navn og det du sa i startinnlegget at navnet var likt skrevet på jentemåte og guttemåte. Det vim si at du tidligere snakket om at din datter ville ha to søsken som begge het Kim, Rene etc. Er det snak om Tom og Tommine er jo ikke navna de samme. Anonymous poster hash: 8b15a...b1a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #54 Skrevet 9. november 2014 Ikke glem at datteren til ts har et navn som ligner på broren sitt navn. Ts dette er jo et poeng fordi ditt barn "kurtine" vil ha en bror og en søster som heter Kurt. Det blir jo en latterlig søskenflokk. Eller Kim, Kimberly og Kim. Stakars jenta i midten sier bare jeg. Anonymous poster hash: 8b15a...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #55 Skrevet 9. november 2014 Jeg kjenner en familie hvor førstefødte heter (la oss si) Ole. Så der har altså min venn en storebror som heter Ole, faren hans heter Ole, bestefaren hans heter Ole og oldefaren heter Ole. Det fungerer jo fint for dem. Så ser ikke hvorfor det egentlig skal være så veldig komplisert sånn sett. Når halvbroren til dattern din også har et dobbeltnavn, og de ikke har mye kontakt i hverdagen pga avstand. Anonymous poster hash: 6b0f6...259 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #56 Skrevet 9. november 2014 Ts dette er jo et poeng fordi ditt barn "kurtine" vil ha en bror og en søster som heter Kurt. Det blir jo en latterlig søskenflokk. Eller Kim, Kimberly og Kim. Stakars jenta i midten sier bare jeg.Anonymous poster hash: 8b15a...b1a Det blir mer Kim-Andre, Kristine og Kim. Anonymous poster hash: 6b0f6...259 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #57 Skrevet 9. november 2014 Jeg kjenner en familie hvor førstefødte heter (la oss si) Ole. Så der har altså min venn en storebror som heter Ole, faren hans heter Ole, bestefaren hans heter Ole og oldefaren heter Ole. Det fungerer jo fint for dem. Så ser ikke hvorfor det egentlig skal være så veldig komplisert sånn sett. Når halvbroren til dattern din også har et dobbeltnavn, og de ikke har mye kontakt i hverdagen pga avstand. Anonymous poster hash: 6b0f6...259 Jeg vet om et lignende tilfelle men da med navnet Jon og da ble yngstemann hetende lillejon. Nå er lillejon blitt en svær kraftig mann på 20 og han kalles av praktiske årsaker fremdeles konsekvent for lillejon. :o Ta det i betraktning Ts Anonymous poster hash: 83133...a88
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #58 Skrevet 10. november 2014 Jeg har drevet litt med slektsforskning, og fant der ut at jeg hadde tippoldefedre med eksakt samme navn. Bestefaren og oldefaren min hadde også samme navn og har alltid blitt skilt ved å bruke "junior" og "senior". I tillegg, på 1800-tallet, og mulig tidlig 1900, var det veldig vanlig å enten oppkalle barna etter seg selv eller gi flere av barna samme navn.. Det var også en del barn som døde, enten ved fødsel eller senere i ung alder, og når ett nytt barn ble født, fikk det barnet navnet til det døde barnet. Og hvis en mann fikk barn med flere kvinner, blir det rot i slektstreet, fordi at da heter gjerne guttene det samme som far og har også som oftest etternavnet til far. Så alt dette tatt i betraktning, burde TS barnet sitt hva hun vil, disse barna vil ikke engang være i slekt og vil kunne skilles ved at de ikke er samme kjønn og at navnet derfor ikke skrives på samme måte.Anonymous poster hash: f0c2b...9bf
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #59 Skrevet 10. november 2014 *Tippoldefedre med eksakt samme navn i 7 generasjoner, skulle det stå..Anonymous poster hash: f0c2b...9bf
Jade Skrevet 10. november 2014 #60 Skrevet 10. november 2014 Ja, det var vanlig at far og sønn hadde samme navn. Eller at far hette jon og sønn hette f.eks. arne jonsson. Og søsken hette vel kun det samme hvis eldstemann døde. Kan ikke se i mitt slektstre at der var søsken med like navn hvor begge døde som voksne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå