Gå til innhold

Søsken med samme navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i alle år hatt ett utvalgt jentenavn som jeg bestemte meg for å kalle mitt fremtidige barn om det ble en jente. Det som var så utgjort, var at jeg møtte en mann, som hadde en sønn med dette navnet. Det er ett tvekjønnet navn, som uttales likt for gutter og jenter, men skrives litt forskjellig. Som f.eks navnet René.

Jeg og nå eksen min, fikk da en jente sammen, og vi ble da nødt til å gi jenta ett annet navn, men som ligner litt.

Hvis jeg i fremtiden får en jente til med en evt. ny kjæreste, vil jeg jo gjerne bruke det utvalgte navnet mitt. Men da vil jo min nåværende datter ha to halvsøsken, en bror og en søster, med samme navn.

Blir det veldig dumt?

Anonymous poster hash: f0c2b...9bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du troller videre?

Anonymous poster hash: deed2...bf2
  • Liker 4
Skrevet

Du troller videre?

Anonymous poster hash: deed2...bf2

Nei?

Skrevet

Ja, det blir veldig dumt.

• Liker 10
Skrevet

Du gjør jo som du føler for selv, men blir kanskje rart for dattera di å ha en bror og ei søster med samme navn.. Mulig å ha et dobbeltnavn da som kan brukes ilag og blir brukt ilag? som f.eks broren heter rene`og søstra hetter Ann rene`dette var bare helt tilfeldig valgt dobbelt navn som eks.

• Liker 1
Skrevet

Kan også legge til at sønnen til eksen min som har dette navnet, har ett bindenavn også.

F.eks René-André, mens min fremtidige datter ville hete kun Reneé.

Ønsker seriøse tilbakemeldinger på dette.

TS

Skrevet

Du vil få problemer med folkeregisteret dersom du gjør dette. Du får det neppe godkjent.

Anonymous poster hash: a19a7...ff2

Skrevet

Blir nok litt dumt for din datter, prøv heller å finne noe liknende som klinger godt i ditt øre, det er masse å velge mellom

Skrevet

Du vil få problemer med folkeregisteret dersom du gjør dette. Du får det neppe godkjent.

Hvorfor?

Skrevet

blir broren sitt dobbeltnavn brukt da?

Gjest Elseby13
Skrevet

Mener du at du kommer til ende opp med 3 barn (en gutt og to jenter) og alle sammen skal hete Rene? Det høres forvirrende ut..

Men begge sønnene til Michael Jackson heter det samme, so hvorfor ikke?

Skrevet

blir broren sitt dobbeltnavn brukt da?

Ja, han bruker begge navnene.

Skrevet

tviler på hun får problemer siden de to ikke er søsken. Vet om søskenpar med nesten like navn også, Bare de to første bokstavene som skiller og de 3 siste er like. Så tviler på to som ikke er søsken men har kun feles søsken skal få problem.

• Liker 1
Skrevet

Mener du at du kommer til ende opp med 3 barn (en gutt og to jenter) og alle sammen skal hete Rene? Det høres forvirrende ut..

Nei, selvsagt ikke.. Eksen min har en sønn som bærer navnet jeg vil bruke på min fremtidige andre datter. Det eneste "dumme" med det er at min nåværende datter da allerede har en storebror som heter f.eks René-André fra sin far, og en søster fra mor som vil hete f.eks Reneé.

Skrevet

Regner med at vi befinner oss i Norge og ikke i USA? I USA er det ikke Norsk navnelov som gjelder. Og av samme grunn vil TS få problemer med å få navnet godkjent i Norge.

Får barna to hovednavn som er ulike og ett tilleggsnavn som er nesten like vil det kunne bli godkjent. Som eksempel, Kristin, Kristine og på barn nummer to Christiane.

Skrevet

Sindre, Endre og Sander er godkjent i søskenflokk. Men vitner om foreldre med lite fantasi.

• Liker 1
Skrevet

Vi har en jente og en gutt som begge heter Andrea. Det går så fint, atte!

Anonymous poster hash: 6d5dc...a7a
  • Liker 2
Skrevet

Regner med at vi befinner oss i Norge og ikke i USA? I USA er det ikke Norsk navnelov som gjelder. Og av samme grunn vil TS få problemer med å få navnet godkjent i Norge.

Får barna to hovednavn som er ulike og ett tilleggsnavn som er nesten like vil det kunne bli godkjent. Som eksempel, Kristin, Kristine og på barn nummer to Christiane.

De to som heter det samme vil jo ikke være søsken, så det bør jo gå gjennom?

Anonymous poster hash: 62433...9ea

• Liker 1
Skrevet

Dette høres helt idiotisk ut. Det finnes flere fine navn i verden, TS.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...