Gå til innhold

Klage på legevakten, hvordan?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Var på legevakten tidligere i dag med min samboer pga blod i urin og svie. Fikk vite at jeg hadde fått urinveisinfeksjon.

Legen virket veldig amper mot min samboer, og så sier han til meg "ikke rart du får urinveisinfeksjon når du er sammen med sånne som han." mens han ser bort på samboeren og gir han et stygt blikk. (Samboer er fra Kosovo.)

Jeg har veldig lyst til å klage på oppførselen og holdningen hans, hvordan går jeg fram? Har googlet vilt men blir ikke noe særlig klokere.

Takk på forhånd! :blomst:

Anonymous poster hash: 52045...4cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du klage på stygge blikk?

Nei, jeg vil klage på den rasistiske holdningen hans.

"ikke rart du får urinveisinfeksjon når du er sammen med sånne som han."

Hele situasjonen ble ubehagelig.

TS

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil klage på den rasistiske holdningen hans.

"ikke rart du får urinveisinfeksjon når du er sammen med sånne som han."

Hele situasjonen ble ubehagelig.

TS

er det rasistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager! Hvorfor spurte du ikke hva han mente med den kommentaren? Er du sikker på at han siktet til at han ikke var norsk? Høres temmelig absurd ut.

Anonymous poster hash: b0a12...afb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager! Hvorfor spurte du ikke hva han mente med den kommentaren? Er du sikker på at han siktet til at han ikke var norsk? Høres temmelig absurd ut.

Anonymous poster hash: b0a12...afb

Jeg skulle nok ha spurt hva han mente med den kommentaren, men jeg ble så paff når han sa det.

Jeg er ganske sikker på at han siktet til at min samboer ikke var norsk.

Legen var ganske ufin generelt, syns nå jeg da. :/

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er det rasistisk?

Jeg vil si at det var en rasistisk holdning ja.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at det var en rasistisk holdning ja.

ikke noe poeng og sende inn klage .. dette var ikke rasisme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa/gjorde samboeren din i forkant av dette da???

Legen sa vel ikke dette helt ut av det blå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa/gjorde samboeren din i forkant av dette da???

Legen sa vel ikke dette helt ut av det blå?

Han sa ikke noe utenom "Hei", etter at vi gikk inn. Legen sa dette helt ut av det blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klag i vei, men jeg kan med stor grad av sikkerhet mene at det skjer ingen verdens ting hvis det ikke ligger mer til denne historien. Heller ikke at det var rasistisk ment når det ikke sies annet enn "en sånn som han".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte virkelig dette var dårlig oppførsel av en lege. Rasistisk eller ikke, sånn sier en bare ikke. "Sånne som han", det er frekt sagt uansett hvilke måte det er ment. Om så kjæresten din var frekk er dette ikke rett av legen. Send inn klage du, skjer nok ikke annet enn at legen får beskjed, men det trengs gjerne.

Anonymous poster hash: 4560e...331

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eten er dette trolling eller så har du misforstått noe totalt. En lege sier ikke sånne ting.

Og hva ønsker du å oppnå med å klage? Hvilken reaksjon tror du at du får?

Anonymous poster hash: c6f0b...9fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eten er dette trolling eller så har du misforstått noe totalt. En lege sier ikke sånne ting.

Og hva ønsker du å oppnå med å klage? Hvilken reaksjon tror du at du får?

Anonymous poster hash: c6f0b...9fd

Det finnes selvfølgelig dårlige leger slik som det finnes dårlige utøvere av andre yrker. Og det har selvfølgelig hendt at leger som andre profesjonsutøvere sier ting de ikke burde sagt. Hvordan mener du at man skal sikre pasientsikkerhet dersom ingen klager når de opplever feilbehandling eller annen urettmessig behandling hos lege? Hvorvidt man skal klare å bevise at denne uttalelsen har funnet sted hos aktuell lege er en annen sak. Men det kan jo feks hende at denne legen har lignende klagesaker på seg fra tidligere og dette kan bidra til opprettelse av tilsynssak feks. Så, selvfølgelig skal man si fra når man opplever overtramp som dette!

Anonymous poster hash: 4a22f...907

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han har sannsynligvis sagt det med humor i betydningen at du har fått uvi etter sex, og så har ikke du forstått spøken. Enig at det kanskje var litt på kanten, men du oppnår absolutt ingenting med å klage. Syns forresten det er ganske underlig at en voksen dame må ha med seg samboeren inn til legen for en uvi, han kunne vel ventet på venterommet...

Anonymous poster hash: e849b...3a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så scenarioet er:

Du drar til legen fordi du mistenker at du har UVI. Du har med samboeren din inn til legen på legevakten. Du går inn på legekontoret, legen sier "Hei" og så skjeller han ut samboeren din. Før han har undersøkt deg eller spurt om symptomene dine?

Hva sa du til legen da? Du spurte vel hva han mente med det han sa?

Anonymous poster hash: 34bd8...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det at legen og sambisen din har hatt et forhold, og når han fikk se deg med sambisen din ble han forbanna og vonbråten og slengte ut av seg et angrep på elskeren sin som har bedratt han med deg.

Samtidig som han godtet seg over at du hadde fått UVI.

Det tror jeg at var grunnen.

Anonymous poster hash: 41bd3...58a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle nok ha spurt hva han mente med den kommentaren, men jeg ble så paff når han sa det.

Jeg er ganske sikker på at han siktet til at min samboer ikke var norsk.

Legen var ganske ufin generelt, syns nå jeg da. :/

TS

Jeg tror det er deg som er veldig opptatt av at samboeren din ikke er norsk og derfor hører du rasisme i alt som blir sagt.

Kanskje samboeren din luktet vondt og legen mente at en som ikke dusjer gir dama si UVI.

(Eller kanskje samboeren din har vært masse på legevakten med kjønnssykdommer... Lol.)

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...