LuxLucet Skrevet 9. november 2014 #61 Skrevet 9. november 2014 Spiller ingen rolle hvem som har sagt det, for det et jo like dårlige og lite gjennomtenkte råd uansett. Sammenligningen med narkotika holder dessuten ikke, for det er jo i de fleste tilfeller skadelig, mens sex i mange tilfeller er det motsatte.Anonymous poster hash: 338c0...5eb Du mener det ikke spiller noen rolle om en Skaper har sagt noe? Neivel Ok, hvis du mener at kjønnsykdommer ikke kommer av sex, så helt greit.
Mann 42 Skrevet 9. november 2014 #62 Skrevet 9. november 2014 Du mener det ikke spiller noen rolle om en Skaper har sagt noe? Neivel Ok, hvis du mener at kjønnsykdommer ikke kommer av sex, så helt greit. Det spiller ingen rolle om det står i en bok at en "skaper" har sagt noe. Det er bare ord på papir, og ikke underbygget av fakta. 1
Rai Skrevet 9. november 2014 Forfatter #63 Skrevet 9. november 2014 (endret) Nå fins det jo dem som påpeker at Kristus selv sa at han ikke kom for å oppheve loven, men for å oppfylle loven. Han sa noe om at ikke en tøddel av loven skulle forgå før alt var oppfylt, også. Men så sa han faktisk der han hang på det torturinstrumentet, akkurat da han sluttet å puste at "Det er fullbrakt." Så jeg mistenker at det er flere der ute som har svært tungt for det og vondt i viljen, når de leser Bibelen sin... Beklager. Men dette er litt sånn typisk uvitenhet blant ateister, mens de ler og ler ovenfor kristne og sier at de ikke følger det gamle testamentet utifra moselovene(Mest amerikanske"Euphoric" atheists på nettet), når de faktisk ikke skal følge dem ifølge den nye ved tanke på den gamle pakt og den nye pakt. Mennesker er elendig på å holde lovene, så Jesus var tydeligvis mer enkelt. Istedet for at handlinger er det som belønner deg, så er annerkjennelse og tilgivelse av bønn veien nå. Er sant at noen tolker at moseloven gjelder helt til Jesus dør på korset, og da er den oppløst. Mens noen tolker det ikke slikt. Men så er det paulus som får det siste ordet. Siden det er der fundamentet av kristen praktis går ut på Galaterne 5:3-6 Jeg vil si det igjen: Enhver som prøver å finne nåde hos Gud ved å la seg omskjære, må adlyde alle andre jødiske lover også, ellers går de fortapt. 4 Kristus er til ingen nytte for dere hvis dere regner med å ordne opp i gjelden til Gud ved å holde loven. Dere er fortapt og har ikke Guds nåde. 5 Men ved den Hellige Ånds hjelp, vet vi at Kristi død renser bort våre synder og setter oss i rett forhold til Gud. 6 Og vi som har fått det evige liv, behøver ikke bekymre oss om hvorvidt vi er omskåret eller ikke. Vi trenger heller ikke tenke på om vi utfører de jødiske seremoniene eller ikke. Alt vi trenger er tro, virksom ved kjærlighet. Jeg kan gjerne gi dere flere vers i det nye testamentet som sier at kristne ikke er bundet av moselovene. Om dere vil da tro meg. Er mye vers om det i Paulus. Endret 9. november 2014 av Rai
Gjest extra Skrevet 9. november 2014 #64 Skrevet 9. november 2014 Moralen er at man skal tenke litt på kona si og ikke bare på egne behov. Men det reduserte de altså ned til : Du skal ikke runke. Godt gjort, spør dere meg... Hahahahaha :D
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #65 Skrevet 9. november 2014 Du mener det ikke spiller noen rolle om en Skaper har sagt noe? Neivel Ok, hvis du mener at kjønnsykdommer ikke kommer av sex, så helt greit. Korrekt. At det står i en eller annen bok at sex før ekteskapet er feil, og at dette liksom skal ha blitt sagt av en eller annen "skaper", er helt irrelevant for meg. Det som imidlertid ER relevant, er hva som er gode råd for mennesker i gitte situasjoner. Og både kjærestesex, homsesex, onani, bare for å nevne noe, er i det store og hele veldig fint for dem som er involvert, og dermed noe man bør oppfordre til. Det at sex bare hører til i et ekteskap mellom mann og kvinne derimot, et et helt skandaløst dårlig råd dom potensielt kan føre til veldig mye ulykke. Argumentet med kjønnssykdommer er også irrelevant. To 16-åringer som har sex for første gang, kan f.eks. ikke få kjønnssykdommer. Det samme gjelder mennesker som har en vanvittig promiskuøs livsførsel, og som bruker kondom på riktig måte.Anonymous poster hash: 338c0...5eb 1
LuxLucet Skrevet 9. november 2014 #66 Skrevet 9. november 2014 Det spiller ingen rolle om det står i en bok at en "skaper" har sagt noe. Det er bare ord på papir, og ikke underbygget av fakta. Da foreslår jeg at du lever etter dine egne kloke råd, så lever jeg etter det Gud har sagt.
LuxLucet Skrevet 9. november 2014 #67 Skrevet 9. november 2014 Korrekt. At det står i en eller annen bok at sex før ekteskapet er feil, og at dette liksom skal ha blitt sagt av en eller annen "skaper", er helt irrelevant for meg. Det som imidlertid ER relevant, er hva som er gode råd for mennesker i gitte situasjoner. Og både kjærestesex, homsesex, onani, bare for å nevne noe, er i det store og hele veldig fint for dem som er involvert, og dermed noe man bør oppfordre til. Det at sex bare hører til i et ekteskap mellom mann og kvinne derimot, et et helt skandaløst dårlig råd dom potensielt kan føre til veldig mye ulykke. Argumentet med kjønnssykdommer er også irrelevant. To 16-åringer som har sex for første gang, kan f.eks. ikke få kjønnssykdommer. Det samme gjelder mennesker som har en vanvittig promiskuøs livsførsel, og som bruker kondom på riktig måte.Anonymous poster hash: 338c0...5eb Om du føler det er irrelevant for deg, så er det helt greit. Hør på dine egne råd om du liker det best. Du tar dine valg, og er selv ansvarlig for det. Jeg har bare sagt hva Guds ord sier, og jeg hører heller på Han enn et menneske
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #68 Skrevet 9. november 2014 Om du føler det er irrelevant for deg, så er det helt greit. Hør på dine egne råd om du liker det best. Du tar dine valg, og er selv ansvarlig for det. Jeg har bare sagt hva Guds ord sier, og jeg hører heller på Han enn et menneske Ja, du hører på hva en eller annen fiktiv gud sier, mens jeg forholder meg i stedet til hva so er fornuftig.Anonymous poster hash: 338c0...5eb
Gjest Skrevet 9. november 2014 #69 Skrevet 9. november 2014 Voldsomt raseri fra deg da. Hvorfor blander du inn dyr? De har da aldri blitt gitt de ti bud.. Jesus levde som menneske, og Han klarte å oppfylle Loven. Han sier klart ifra at man skal omvende seg fra synden, og med Guds kraft er det mulig. Med mindre du har noen anelse om tidligere bibelversjoner, hvordan de har blitt endret og hva som er tatt bort og lagt til, så tror jeg ikke du er så veldig i god stand til å fortelle hva bibelen ikke sier. Nok et eksempel på at du ikke greier å lese det som faktisk står. Jeg klarte det helt fint. Det stod ingenting der om at dyr skal ha gitt noen bud. Hvor klarte du å finne ut at det stod noe sånt? Jesus var selve inkarnasjonen av Gud. Sann Gud og sant menneske. Med andre ord hadde Jesus Kristus noe vi andre ikke har: Vi er skapt i Guds bilde. Han var Gud. Beklager. Men dette er litt sånn typisk uvitenhet blant ateister, mens de ler og ler ovenfor kristne og sier at de ikke følger det gamle testamentet utifra moselovene(Mest amerikanske"Euphoric" atheists på nettet), når de faktisk ikke skal følge dem ifølge den nye ved tanke på den gamle pakt og den nye pakt. Mennesker er elendig på å holde lovene, så Jesus var tydeligvis mer enkelt. Istedet for at handlinger er det som belønner deg, så er annerkjennelse og tilgivelse av bønn veien nå. Er sant at noen tolker at moseloven gjelder helt til Jesus dør på korset, og da er den oppløst. Mens noen tolker det ikke slikt. Men så er det paulus som får det siste ordet. Siden det er der fundamentet av kristen praktis går ut på Galaterne 5:3-6 Jeg vil si det igjen: Enhver som prøver å finne nåde hos Gud ved å la seg omskjære, må adlyde alle andre jødiske lover også, ellers går de fortapt. 4 Kristus er til ingen nytte for dere hvis dere regner med å ordne opp i gjelden til Gud ved å holde loven. Dere er fortapt og har ikke Guds nåde. 5 Men ved den Hellige Ånds hjelp, vet vi at Kristi død renser bort våre synder og setter oss i rett forhold til Gud. 6 Og vi som har fått det evige liv, behøver ikke bekymre oss om hvorvidt vi er omskåret eller ikke. Vi trenger heller ikke tenke på om vi utfører de jødiske seremoniene eller ikke. Alt vi trenger er tro, virksom ved kjærlighet. Jeg kan gjerne gi dere flere vers i det nye testamentet som sier at kristne ikke er bundet av moselovene. Om dere vil da tro meg. Er mye vers om det i Paulus. Beklager, men nå er ikke jeg ateist.
Mann 42 Skrevet 9. november 2014 #70 Skrevet 9. november 2014 Da foreslår jeg at du lever etter dine egne kloke råd, så lever jeg etter det Gud har sagt. Lykke til med det. 1
Rozárka Skrevet 9. november 2014 #71 Skrevet 9. november 2014 Beklager. Men dette er litt sånn typisk uvitenhet blant ateister, mens de ler og ler ovenfor kristne og sier at de ikke følger det gamle testamentet utifra moselovene(Mest amerikanske"Euphoric" atheists på nettet), når de faktisk ikke skal følge dem ifølge den nye ved tanke på den gamle pakt og den nye pakt. Mennesker er elendig på å holde lovene, så Jesus var tydeligvis mer enkelt. Istedet for at handlinger er det som belønner deg, så er annerkjennelse og tilgivelse av bønn veien nå. Er sant at noen tolker at moseloven gjelder helt til Jesus dør på korset, og da er den oppløst. Mens noen tolker det ikke slikt. Men så er det paulus som får det siste ordet. Siden det er der fundamentet av kristen praktis går ut på Galaterne 5:3-6 Jeg vil si det igjen: Enhver som prøver å finne nåde hos Gud ved å la seg omskjære, må adlyde alle andre jødiske lover også, ellers går de fortapt. 4 Kristus er til ingen nytte for dere hvis dere regner med å ordne opp i gjelden til Gud ved å holde loven. Dere er fortapt og har ikke Guds nåde. 5 Men ved den Hellige Ånds hjelp, vet vi at Kristi død renser bort våre synder og setter oss i rett forhold til Gud. 6 Og vi som har fått det evige liv, behøver ikke bekymre oss om hvorvidt vi er omskåret eller ikke. Vi trenger heller ikke tenke på om vi utfører de jødiske seremoniene eller ikke. Alt vi trenger er tro, virksom ved kjærlighet. Jeg kan gjerne gi dere flere vers i det nye testamentet som sier at kristne ikke er bundet av moselovene. Om dere vil da tro meg. Er mye vers om det i Paulus. Paulus fikk det siste ordet? Nå har jeg lest det også... Paulus er ikke Gud. Det er Gud som legger fundamentet for hva kristen praksis skal være. Ikke Paulus. Det har aldri vært Paulus som gjorde det. Paulus var apostel og det han gjorde var å misjonere og sende brev til menigheter som kludret til hvordan de skulle praktisere kristendommen sin. Men han har aldri erstattet Gud, Kristus eller noen profet som religiøs autoriet. Så pass deg om du ikke vil bedrive angudsdyrkelse. Forresten så siterer du Galaterne, som gir retningslinjer til kristne menigheter som mente at den som skulle bli en kristen måtte bli jøde først og deretter døpe seg. De mente altså at kristne skulle omskjæres. Da skriver Paulus til dem at "Snille dere.Å forsøke å bli en kristen ved å bli jøde og leve etter loven er helt på tur. Jødene mener de må oppfylle Loven for å ikke gå fortapt. Men det er Kristus folk må komme til. Det er til ingen nytte å la seg omskjære og leve etter loven, når det er Kristi offer på Korset som har gjenopprettet mennesket" Jeg tror Tigger har fullstendig rett når han sier at du ikke greier å forstå hva det er du faktisk leser.... 1
Tøytigern Skrevet 9. november 2014 #72 Skrevet 9. november 2014 Psst. Rai: Du har nå fått tilbakemld fra to stykker med mellomfag i bibeltolkning under beltet, så jeg tror du er ute på dypt vann He he.
Gjest Skrevet 9. november 2014 #73 Skrevet 9. november 2014 Psst. Rai: Du har nå fått tilbakemld fra to stykker med mellomfag i bibeltolkning under beltet, så jeg tror du er ute på dypt vann He he. Mellomfag og mellomfag. Nå er det vel ingenting som heter mellomfag lengre, så den betegnelsen blir vel egentlig litt intetsigende? Men nå er det jo sånn at folk kan ha både grunnfag, mellomfag, hovedfag og doktorgrad, og fortsatt være uenige om hva som står i Skriften... 1
Tøytigern Skrevet 9. november 2014 #74 Skrevet 9. november 2014 Mellomfag og mellomfag. Nå er det vel ingenting som heter mellomfag lengre, så den betegnelsen blir vel egentlig litt intetsigende? Men nå er det jo sånn at folk kan ha både grunnfag, mellomfag, hovedfag og doktorgrad, og fortsatt være uenige om hva som står i Skriften... I stand corrected.
LuxLucet Skrevet 9. november 2014 #75 Skrevet 9. november 2014 Nok et eksempel på at du ikke greier å lese det som faktisk står. Jeg klarte det helt fint. Det stod ingenting der om at dyr skal ha gitt noen bud. Hvor klarte du å finne ut at det stod noe sånt? Jesus var selve inkarnasjonen av Gud. Sann Gud og sant menneske. Med andre ord hadde Jesus Kristus noe vi andre ikke har: Vi er skapt i Guds bilde. Han var Gud. Beklager, men nå er ikke jeg ateist. Var du som nevnte dyr, jeg har ikke sagt noe om dem, så du får spørre deg selv.. Og vennligst hold opp med slike frekke "angrep". Det er bare latterlig. Du sier du har klart å lese helt fint, mener du da bibelen? Da er det merkelig at du kommer med det utsagnet om at Jesus hadde noe vi ikke har. Jesus var avhengig av Sin Far, likesom oss. Han fant styrke fra Gud. "For vi har ikke en Yppersteprest som ikke kan ha medlidenhet med våre skrøpeligheter, men en som i alle ting er blitt prøvd(fristet) slik som vi, men uten synd."(Heb 4:15). Dette motsier det du påstår - at Jesus hadde noe vi ikke hadde. Du har derimot rett i at Jesus er Gud.
Rai Skrevet 9. november 2014 Forfatter #76 Skrevet 9. november 2014 (endret) Paulus fikk det siste ordet? Nå har jeg lest det også... Paulus er ikke Gud. Det er Gud som legger fundamentet for hva kristen praksis skal være. Ikke Paulus. Det har aldri vært Paulus som gjorde det. Paulus var apostel og det han gjorde var å misjonere og sende brev til menigheter som kludret til hvordan de skulle praktisere kristendommen sin. Men han har aldri erstattet Gud, Kristus eller noen profet som religiøs autoriet. Så pass deg om du ikke vil bedrive angudsdyrkelse. Forresten så siterer du Galaterne, som gir retningslinjer til kristne menigheter som mente at den som skulle bli en kristen måtte bli jøde først og deretter døpe seg. De mente altså at kristne skulle omskjæres. Da skriver Paulus til dem at "Snille dere.Å forsøke å bli en kristen ved å bli jøde og leve etter loven er helt på tur. Jødene mener de må oppfylle Loven for å ikke gå fortapt. Men det er Kristus folk må komme til. Det er til ingen nytte å la seg omskjære og leve etter loven, når det er Kristi offer på Korset som har gjenopprettet mennesket" Jeg tror Tigger har fullstendig rett når han sier at du ikke greier å forstå hva det er du faktisk leser.... Jesus var elending når det gjaldt å holde sabbaten. He was terrible at it Guden må ha gjort en elendig jobb om han måtte sende Jesus for å gjøre det enklere for folk. Men om du har lest moselovene, så er det nesten litt teit å foreslå å følge dem. Den som skrev den må ha vært en psykopat :O Paulus ble sendt av Jesus. Så stemplet er lagt der (Jesus approves), så det han sier ligger innenfor kristen praksis. Dermed er kristne ikke hyklere om de legger vekk moselov praksis som steining og slakteoffer, og heller følger den som har gått fra generasjon til generasjon ifra den gamle pakt til den nye pakt igjennom Jesus, dermed ikke bundet av moseloven og trenger ikke å praktisere det. Frelse gjennom troen på Jesus . Om du vil tro det eller ei får være din sak. Men det er som de sier "You are entitled to your own opinion" troll face Endret 9. november 2014 av Rai
LuxLucet Skrevet 9. november 2014 #77 Skrevet 9. november 2014 Jesus var elending når det gjaldt å holde sabbaten. He was terrible at it Guden må ha gjort en elendig jobb om han måtte sende Jesus for å gjøre det enklere for folk. Men om du har lest moselovene, så er det nesten litt teit å foreslå å følge dem. Den som skrev den må ha vært en psykopat :O Paulus ble sendt av Jesus. Så stemplet er lagt der (Jesus approves), så det han sier ligger innenfor kristen praksis. Dermed er kristne ikke hyklere om de legger vekk moselov praksis som steining og slakteoffer, og heller følger den som har gått fra generasjon til generasjon ifra den gamle pakt til den nye pakt igjennom Jesus, dermed ikke bundet av moseloven og trenger ikke å praktisere det. Frelse gjennom troen på Jesus . Om du vil tro det eller ei får være din sak. Men det er som de sier "You are entitled to your own opinion" troll face Jesus oppfylte loven, og da burde vel de aller fleste skjønne at Han ikke var "elendig" på å holde sabbaten.. Og til det andre du skrev... jeg håper noen andre tar oppgaven å svare på det.
Ulla Ullsokk Skrevet 9. november 2014 #78 Skrevet 9. november 2014 Drit i om det står noe sted! Det er en eldgammel bok som burde vært på dynga for lengst! Bare tanken på at min sønn skal få skyldfølelse når han begynner med sånt gjør meg dårlig! Det er helt naturlig og ingen har noe med det! Punktum!
Rai Skrevet 9. november 2014 Forfatter #79 Skrevet 9. november 2014 Jesus oppfylte loven, og da burde vel de aller fleste skjønne at Han ikke var "elendig" på å holde sabbaten.. Profetiene, ja. Loven er en annen sak lol. I wanna eat whatever Drit i om det står noe sted! Det er en eldgammel bok som burde vært på dynga for lengst! Bare tanken på at min sønn skal få skyldfølelse når han begynner med sånt gjør meg dårlig! Det er helt naturlig og ingen har noe med det! Punktum! Er helt enig. Jeg mener jeg vil ikke påpeke at norge skal bli som russland og kina. Men man må på en måte lære rett og galt, og prøve sitt beste på å være god på den måten. Blir litt tullete av en filosofisk eldgammel bok
LuxLucet Skrevet 10. november 2014 #80 Skrevet 10. november 2014 Profetiene, ja. Loven er en annen sak lol. I wanna eat whatever Matt 5: 17: "Tro ikke at Jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene. Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle." Bedre å sjekke bibelen enn google for hva alle andre mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå