Gå til innhold

Male stua

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal male stua. Er veldig usikker på farge så lurte på om noen har tips. Stua er ikke så stor så vill ha en lys farge. Sofa er mørk grå og ellers har jeg ikke noen spesielle farger å ta hensyn til. Eneste jeg ikke vill ha er beige. Har litt lyst på helt lys grå, kanskje med litt lillatone(?). Men er usikker om det blir litt mye grått.

Anonymous poster hash: 933a4...41c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut hvit lin :) en lysgrå som er rødt i.

Skrevet

Sjekk ut hvit lin :) en lysgrå som er rødt i.

Takk for tips:-) på fargekart ser den litt beige ut. Mens på bilder av rom med den fargen ser den veldig fin og grå ut. Har beige nå men den krasjet helt med ny grå sofa. Vet du hvordan den egentlig blir på veggen?

Anonymous poster hash: 933a4...41c

Skrevet

Hvordan fargen blir avhenger av type lys i rommet, om det et sydvendt osv. Kjøp en prøveboks og mal litt på veggen/en pappbit og se om du liker den!

• 4 uker senere...
Skrevet

Takk for tips:-) på fargekart ser den litt beige ut. Mens på bilder av rom med den fargen ser den veldig fin og grå ut. Har beige nå men den krasjet helt med ny grå sofa. Vet du hvordan den egentlig blir på veggen? Anonymous poster hash: 933a4...41c

Jeg har den i stua mi :-) den skifter ofte farge av seg selv:p når det er mørkt ute ser den grå ut med mye rødt i. Når det er sol - blir den grå uten noe rødt i. Lampelys - grå med litt beige..hehe :) jeg har helt ny litt mørk grå sofa og lyst laminatgulv. Hvit lin er fin til både varme og kalde farger :) du låses ikke til noenting. Anbefales!!:)

Skrevet

Gammel hvit, eller latte. Men oppsøk en malingsbutikk der de har store fargeprøver og lån med deg hjem noen før du kjøper maling. Ra en tapebit og lim dem på veggen og vurder dem over noen dager.

Anonymous poster hash: 6aed6...80c

Skrevet

Gammel hvit, eller latte. Men oppsøk en malingsbutikk der de har store fargeprøver og lån med deg hjem noen før du kjøper maling. Ra en tapebit og lim dem på veggen og vurder dem over noen dager.

Anonymous poster hash: 6aed6...80c

Gjest Ive Lina
Skrevet

Jeg har perlegrå på veggene i hele leiligheten. Det er en veldig fin gråtone som passer veldig fint til lyst gulv og hvite lister.

Har lys grå sofa, møbler forøvrig er i hvitt, svart og hvitkalket heltre.

Skrevet

Jeg har mørkegrå sofa, hvitt gulv og Hvit Lin på veggen. Brukte laaang tid på å velge farge, men jeg er glad det ble akkurat den. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...