Gå til innhold

Dagmamma / Barnehagen stengt


Singel (og sand)

Anbefalte innlegg

Er jeg en gal/kravstor hønemor? :o

Har en 15 år gammel jente til å passe sønnen min på 4.5 denne uken. Kjenner henne godt, har brukt henne som barnevakt noen ganger på kveldstid tidligere, noe som har fungert kjempefint :-)

Hun begynte i går, og da jeg kom hjem fra jobb satt begge i sofaen og så på MTV. :-? De hadde vært inne hele dagen, sønnen sett på barnetv (?) fra jeg dro til 12, deretter MTV til jeg kom hjem. Hun var så fornøyd, det var ikke noe problem å passe han, han var jo så snill (!). Jada, han er ikke vant til at tv'n står på hele dagen, så det er klart han ser på når muligheten byr seg.

Men jeg forventer at hun er istand til å finne på noe mens hun passer han. I de minste gå ut?! Her er det faktisk nydelig vær. :kul:

Sønnen gråt i dagmorges, ville ikke at hun skulle komme fordi hun bare satt der og ville ikke gjøre noe. :grine:

Spurte henne hva de skulle gjøre i dag, og de skulle en tur i butikken. Jeg foreslo at de skulle gå en tur på lekeplassen samtidig.

Nå fikk jeg en mld, hvor hun spør om det er greit at hun dusjer - rakk ikke vaske håret i dag tidlig?! :evil:

Hvordan angripe dette? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Man kan vel ikke vente så mye av en 15 åring. Personlig ville jeg ikke latt en 15 åring ta seg av min unge en hel dag. Barnevakt er ok, men de er jo ikke akkurat vant med å ta seg av andres unger en hel dag.

Har du ikke andre alternativer enn henne ? Jeg måtte ta meg fri når Dagmamma hadde ferie det samme måtte mannen så vi delte på det + mine foreldre har også steppet innn noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er viktig at du setter noen krav til hva de skal gjøre - og gjerne forslår steder å dra på tur etc..

Et minimum må være at de er deler av tiden ute - og at TV'n ikke skal stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk ikke noe valg. Får ikke ferie fra jobb denne uken - ingen andre kan stille. Kjenner familien hennes godt, har snakket mye med moren hennes vedr. om hun er for ung - og konklusjonen var at det var hun ikke. Nå ser jeg jo klart og tydelig at det er hun.

Kan jeg legge opp dagen for henne? F.eks. si at idag synes jeg dere kan gjøre slik og så etc. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan helt klart legge opp dagen for henne. Synes faktisk det er litt mye å vente at hun skal klare å finne ut hva hun kan gjøre sammen med gutten selv, og vil tro at hun også synes det er en lettelse om du kommer med forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Regner med at du betaler henne, og da kan du forvente det samme av hennes som av en dagmamma. Det er en jobb for henne, og selv en 15 åring vet at en ikke sitter fremfor tv`n hele dagen sammen med små barn.

Men gi henne klare instrukser, for hva du mener hun bør gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart jeg betaler henne. Hun får 1.500 + 500 til "bruk" dvs aktiviteter, buss, is osv til henne og sønnen. Var bare litt overrasket. Hun har vist så stort initiativ de gangene hun har passet ham tidligere. Ellers hadde jeg jo ikke vurdert henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som Madame Felle foreslår.

Sett deg ned med henne og forklar henne hva du forventer av henne, foreslå aktiviteter osv for henne. Husk hun er bare 15 år og det kan ikke forventes at hun vet hva en profesjonell dagmamma gjør.

Kanskje det hjelper hvis du legger opp ulike aktvitetsprogram for henne? Og også forteller hvor mange timers TV tid pr. dag som er godkjent?

Lykke til!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må hun jo bruke de 500 på seg og sønnen din, og da må de jo finne på noe. jeg synes du kan legge opp dagen for henne ja. Men jeg er vel ikke helt enig med andre at du forventer for mye av henne, synes hun virker litt sløv ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde vel kanskje vært avklart på forhånd...

Hvis hun er vant til å sitte barnevakt mens gutten sover, er det ikke rart hun ikke legger opp til det helt store nå, kanskje hun rett og slett så for seg en latmannsuke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...