Gå til innhold

Tips til middag - barnefamilie

Fremhevede innlegg

Skrevet

troll..............

Anonymous poster hash: 5ab9e...7d4

det kan du være selv
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan du være selv

ooohh, så redd jeg ble :P

Skrevet

sushi

tar jo en del tid å lage det, og ikke spesielt barnevennlig :P

Skrevet

tar jo en del tid å lage det, og ikke spesielt barnevennlig :P

Tar ikke så veldig lang tid...? Mange barn som liker det

Skrevet

Tar ikke så veldig lang tid...? Mange barn som liker det

eh, jo det tar ganske lang tid når man har null tid i utgangspunktet :P

Skrevet

eh, jo det tar ganske lang tid når man har null tid i utgangspunktet :P

om du kjøper f. eks er lask som kan spises som den er så tar det ikke mye mer enn tiden det tar å koke risen.

Skrevet

om du kjøper f. eks er lask som kan spises som den er så tar det ikke mye mer enn tiden det tar å koke risen.

min datter synes ikke rå mat er noe særlig dessverre. Jeg synes sushi er godt, men orker ikke stå å lage det selv. Det tar jo faktisk en del tid å lage det skal det bli optimalt med det du kjøper, nei, takk for forslag, men det vil ikke passe inn her.

Skrevet

Sashimi er jo rimelig enkelt. Del salmalaks i skiver. :P Datteren min elsker det, men hvis din ikke liker det hjelper jo ikke det. :) Men har hun smakt?

Hva med å lage opp noen middager i helgene? F.eks. squashlasagne som jeg foreslo, det tar like lang tid å lage 2-3 former som å lage én. Du kan bruke små former slik at det blir passe mengde for bare dere to.

Ellers:

- Pølsegryte - bruk skikkelige pølser med mye kjøtt og lite mel

- Laks og grønnsaker i ovn - den lager seg selv :) Du sparer tid og penger på å kjøpe rotgrønnsaker, kutte opp og fordele i poser som du fryser. Ta opp en pose, ha over olje og krydder og stek i ovnen.

- Grønnsaksform med kjøttdeig - legg grønnsaker i en form og bak i ovnen, legg over stekt kjøttdeig og ost på toppen

Skrevet

Jeg prøver alltid å ha et lager med pizzasnurrer i fryseren, til de ekstra hektiske dagene. Tiner på et øyeblikk i microen. Med grov pizzabunn og det fyllet man liker er det godt og mettende. Fin turmat også forresten.

Ellers er supper raskt. Tomatsuppe med fullkornspasta og egg, evt, med pølsebiter eller kjøttboller er raskt og godt. (er like raskt å lage fra bunnen selv som å bruke pose).

Pastasaus er kjekt å ha i fryseren ja, eller lage opp for et par middager i slengen (holder noen dager i kjøleskapet). Kjøttboller kan man lage og fryse ned, eller kjøpe ferdige i butikken. Server med saus og pasta eller potetmos, kokte gulrøtter og tyttebærsyltetøy. Del potetene i biter så er de raskt ferdigkokte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...