Gå til innhold

Tips til middag - barnefamilie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 27 og har aleneansvaret for min datter som er 3. Dagene går unna her med jobb, skole og bhg. vi er flinke til å spise sunt - jeg er opptatt av et balansert kosthold. Men den siste måneden har energien min vært på bunn da det er så mye å gjøre på jobb (jobber som lærer) i tillegg til mye å gjøre på PPU studiet (deltid), så middagene har blitt kjappe, raske løsninger. Noen ganger bare rundstykker med pålegg. Er så lei matlaging for tiden, vanskelig å komme på noe å lage hver dag. Noen som har noe tips til enkle middagsretter som passer til voksne og barn? Tips til gjennomføring/sparing av tid=?



Anonymous poster hash: 5ab9e...7d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemmelaget pizza med grov speltbunn, fiskegrateng med babygulerøtter og potet, laks med gulerøtter, brokkoli og potet, pølsegrateng, lasagne, lapskaus,

Lag masse og frys ned passelige porsjoner til deg og datteren din. På europris og biltema selger de aluminiumsformer som er perfekte til gratenger og lignende. Frosne grønnsaker er like sunne som ferske, og er veldig greit å bruke i en travel hverdag. De nye sausene til laks som du bare heller over fisken og putter i ovnen er kjempelure. Barna mine er veldig glad i de, og det går fort å lage. Når jeg koker potet koker jeg nok til to middager, så varmer jeg de opp dagen etter og sparer tid.

Anonymous poster hash: 7b69a...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage store porsjoner med tomatsaus og fryse ned, har i masse grønnsaker (paprika, løk, hvitløk, revet gulrot og selleri i tillegg til hakkede tomater). Kjekt å ta opp og lage raske retter. Kjøttboller, shepherd's pie, lasagne, gratenger etc. er også kjekt å ha i fryseren, i slike former som AB over meg nevner.



Anonymous poster hash: 6ec21...cc2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider