Gå til innhold

Verden utvikler seg til å bli heterofobisk


Rai

Anbefalte innlegg

Der verden hater heterofiler. Homofili er normen snart. De har allerede rett til å gifte seg borgerlig i hvert sekulært land. Men vil presse religiøse til å vie dem. (Som ikke er tillatt i kirken her i Norge)

http://no.wikipedia.org/wiki/Borgerlig_vigsel

Borgerlig er ikke religiøst så der er det på en måte mer nøytralt og ikke noe problem i teologisk sammenheng.

Skumle saker om man kan si jeg vil ikke ha noe med dette å gjøre så er man automatisk trangsynt og homofob.

Men jeg sier, de som ikke aksepterer at ikke alle liker slikt er heterofober.

Stopp Heterofobia. Ta vare på tradisjonelle grunn verdier. Ikke la alle plasser i Norge ende opp som Oslo. Der dop og sex er alt som eksisterer. Det er en skummel utvikling.

Endret av Rai
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Troll.

Kvinner er mer åpen for homofili fordi de føler seg mer trygg på det. Tror det er grunnen siden de automatisk er feminime(Og dermed har noe til felles med folk som er det). Ikke alle kvinner gjør det. Men en grunn til at fleste kvinner ser på Yaoi. Som noen anime freaks liker.

Men tror denne normen er mest ifra Oslo. Andre plasser kan de kanskje brygge øyenbrynene litt mer. Men det skal ikke mye til før man blir "åpen" for den slags skikk.

Som i vikingtiden ble sett på som uskikket. Når det kom til slikt.

http://no.wikipedia.org/wiki/Seid

Endret av Rai
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del venner i homsemiljøet og mitt inntrykk er at det finnes mange særdeles fordomsfulle intrigemakere i dette miljøet. Langt mer enn i typiske heterofile miljøer.



Anonymous poster hash: 83ce9...24b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Ja ble banket opp hær om dagen av 20 femi metroseksuelle menn fordi skjegget mitt ikke var selt og styla skikkelig

Endret av Gunfreak
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter setter ting på spissen, men har faktisk et poeng.

I noen transemiljøer blir cis-kjønnede ofte omtalt som "cis-scum", og da spesielt hvis de er hvite og heteroseksuelle i tillegg.

Dette forklarer de med at (spesielt hvite og heteroseksuelle) cis-kjønnede er priviligerte, og ikke bidrar nok til å fremme likestilling og toleranse for de transseksuelle.



Anonymous poster hash: f45fc...919
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner er mer åpen for homofili fordi de føler seg mer trygg på det. Tror det er grunnen siden de automatisk er feminime(Og dermed har noe til felles med folk som er det). Ikke alle kvinner gjør det. Men en grunn til at fleste kvinner ser på Yaoi. Som noen anime freaks liker.

Men tror denne normen er mest ifra Oslo. Andre plasser kan de kanskje brygge øyenbrynene litt mer. Men det skal ikke mye til før man blir "åpen" for den slags skikk.

Heisann. Mann her, type hetero. Jeg ser at du ikke gir deg med disse "homofili kommer fra Oslo"-greiene dine, og det er jo ikke vanskelig å forstå at du er en type som skygger banen hvis du får svar det er vanskelig for deg å angripe, men jeg gjør et forsøk. For jeg svarte deg i Religions-underforumet tidligere i dag, innlegget er her. Dette våset ditt med Oslo ditt og Oslo datt er et helt åpenbart blindspor, og jeg synes det er fascinerende at man klamrer seg til teorier som faller sammen bare man tenker over dem i halvannet sekund.

Sånn, nok om det. Jeg tror nok du kan ha rett i at menn noe oftere er "motstandere" av homofili enn kvinner er. Noe av det kommer kanskje fra naturens side, mens noe handler om en større frykt blant menn for å oppfattes som at de er homofile selv blant menn enn blant kvinner. Likevel er de aller fleste nordmenn i dag ganske sosialliberale og aksepterer homofili helt greit, menn som kvinner. Og det skulle strengt tatt bare mangle. Folk er i større og større grad rasjonelle, og man innser at homofili ikke er skadelig.

Jeg kan forstå at man problematiserer om ikke trossamfunn skal få lage sine egne, interne regler, men så lenge man har en statskirke (eller "folkekirke") er det for meg ganske klart at de også må følge folkeviljen. Så får man gjerne skille stat og kirke fullstendig, og da får et internt demokrati i kirken gjerne avgjøre. Såfremt kirken finansieres av bl.a. folk som meg, selv om jeg ikke er medlem, får den også følge folkeviljen.

"Heterofobi" har det uansett ingenting med å gjøre. Da måtte noen mislikt din seksualitet. Det er det jo ingen som gjør: Folk misliker ditt syn på homofili og homofiles rettigheter. Det er ikke det at du (som meg) tiltrekkes av det motsatte kjønn som angripes når du sier at du "ikke vil ha noe med dette å gjøre", det er dine holdninger overfor homofile. Antihomofilifobi, kanskje.

Anonymous poster hash: 58dc3...751

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nok om det. Jeg tror nok du kan ha rett i at menn noe oftere er "motstandere" av homofili enn kvinner er. Noe av det kommer kanskje fra naturens side, mens noe handler om en større frykt blant menn for å oppfattes som at de er homofile selv blant menn enn blant kvinner. Likevel er de aller fleste nordmenn i dag ganske sosialliberale og aksepterer homofili helt greit, menn som kvinner.

Akkurat. Det sprer seg. Først Sverige, og nå Norge, og Oslo er kilden til spredningen :O

Endret av Rai
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger og svar og flyttes til skråblikk og generaliseringer.

pinar, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke den filmen det linkes til i HI om å komme ut av skapet, som homofil, bare snudd på hodet at det er heterofile som må komme ut av skapet, for å vise hvor absurd det er at det skal bli sett på som noe rart og merkelig?

Akkurat som denne:

https://www.youtube.com/watch?v=CnOJgDW0gPI

De som er født heterofile vil ikke bli homofile, bare fordi det er flere homofile som står frem. At det ikke settes spørsmålstegn bak homofile er et skritt i riktig retning etter min mening.

Heterofile har ingenting å frykte fra homofile.

Vedrørende Oslo: Oslo er ganske mye mer enn dop og sex – og ganske mye mer enn homofile. Det er nok flere homofile i hovedstaden enn ellers fortsatt; mange føler kanskje at de vil komme til en mer anonym tilværelse, finne likesinnede osv. Men jo mer akseptert homofil blir, jo mindre behov for å ”flykte” inn til byen tror jeg det vil være. Også er nok det å flytte inn til byen, og finne seg selv, som mange gjør - uavhengig av legning, en fase i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk gjennom juling, voldtekt og trusler nesten daglig i to år fordi jeg er bifil og du har nerver til å fortelle meg at heterofile er undertrykket?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heterophober, WHAT!? Hvordan kan man ha fobi for heterofile? Det er jo vi som er normale og skal ha fobier mot de homofile...

Ikke at jeg har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk gjennom juling, voldtekt og trusler nesten daglig i to år fordi jeg er bifil og du har nerver til å fortelle meg at heterofile er undertrykket?

Godt poeng. Men i det minste er det mer trygt her enn i muslimske land. Der er straffen døden. Så der må man skjule på det for å faktisk leve. Så selve synet på menneskeverdi er lav i den forstand.

Man kan si at man har en anti diskriminerings lov her i Norge. Der er døden LOVEN!(I noen tilfeller fengsel)

http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_by_country_or_territory

Endret av Rai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trådstarter setter ting på spissen, men har faktisk et poeng.

I noen transemiljøer blir cis-kjønnede ofte omtalt som "cis-scum", og da spesielt hvis de er hvite og heteroseksuelle i tillegg.

Dette forklarer de med at (spesielt hvite og heteroseksuelle) cis-kjønnede er priviligerte, og ikke bidrar nok til å fremme likestilling og toleranse for de transseksuelle.

Anonymous poster hash: f45fc...919

Det de PK-nissene på Tumblr og Facebook ikke skjønner er at selv om noe blir tolerert betyr det ikke nødvendigvis at det blir likt, eller at alle rundt dem skal stå på pinne av frykt for at de kanskje kan tråkke i salaten. Så de er annerledes. Big deal. Det finnes like mange måter å være annerledes på som det finnes typer diskriminering. Og det er noe alle må finne seg i. De transseksuelle jeg har møtt har aldri gjort noe stort nummer ut av at hele samfunnet ikke alltid er forberedt på deres individuelle behov. For det er umulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng. Men i det minste er det mer trygt her enn i muslimske land. Der er straffen døden. Så der må man skjule på det for å faktisk leve. Så selve synet på menneskeverdi er lav i den forstand.

Man kan si at man har en anti diskriminerings lov her i Norge. Der er døden LOVEN!(I noen tilfeller fengsel)

http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_by_country_or_territory

Selvsagt er det steder hvor det er verre. Poenget mitt er at homofobi er høyst levende også i Norge, og LGBT-mennesker opplever stadig vold og trusler og trakassering fordi de er den de er, og å syte om at verden hater heterofile fordi man ikke lenger er konstant senter for oppmerksomheten er idioti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det steder hvor det er verre. Poenget mitt er at homofobi er høyst levende også i Norge, og LGBT-mennesker opplever stadig vold og trusler og trakassering fordi de er den de er, og å syte om at verden hater heterofile fordi man ikke lenger er konstant senter for oppmerksomheten er idioti.

Tja jeg er imot at de skal presse religiøse til å gi etter deres krav. Det må de finne ut av selv i hensyn til teologi. Når sant skal sies. Så er homofilt ekteskap lov i være sekulært land. Tja heterofobi eksisterer. Så det er sant :)

Må bare vente til det blir flere først :D.

Men tror det har vært bedre om LGBT har blitt "LGBTH"

Lesbian, Gay, Bisexual, Transsexual, Heterosexual.

Da har det nok vært bedre :D

Og det å slenge kuken på Gay Pride er ikke så flott. Litt det samme om menn og kvinner går ilag og presser kjønnsorganene i offentligheten. Uff :O

Endret av Rai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja jeg er imot at de skal presse religiøse til å gi etter deres krav. Det må de finne ut av selv i hensyn til teologi. Når sant skal sies. Så er homofilt ekteskap lov i være sekulært land. Tja heterofobi eksisterer. Så det er sant :)

Må bare vente til det blir flere først :D

Atte hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atte hæ?

Er mest for å unngå dobbel moral utifra teologisk standpunkt. Må komme til bunns i tolkning isåfall. Hvis ikke kan man nesten ikke kalle det kirke lenger. Men mer, gjør hva du vil religion :P

Eller så kan ateister bare gå tilbake i tid og bruke "Temple of Reason". Som ikke funket under den franske revolusjonen. Var den som skulle erstatte kristendommen. I det minste mer ærlig iallfall :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Temple_of_Reason

Hvordan er homofile ekteskap undertrykkelse av heterofile?

Homofile har lovt å gifte seg borgerlig :). Så den myten at de ikke kan gifte seg stemmer ikke. (I hvert sekulært land kan de gifte seg). Er kun i religiøst sammenheng at det ikke er ok, pga teologien.

Endret av Rai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det å slenge kuken på Gay Pride er ikke så flott. Litt det samme om menn og kvinner går ilag og presser kjønnsorganene i offentligheten. Uff :O

Jeg har ikke sett noen som har slengt kuken sin på gaypride...

Nei, verden uvikler seg ikke til å bli hetrofobisk. Blir hetorofile banket opp kun p.g.a legningen sin? Kan heterofile risikere dødsstraff dersom de viser sin kjærlighet?

Anonymous poster hash: d745a...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...