Gå til innhold

Søsken bilde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja kanskje vi kan ta bilde hvor alle er med :-) faren og moren var ikke sammen når han ble født så han føler ikke det som om han har mistet faren sin :)

Han har jo fortsatt mistet faren sin, han får ikke bo sammen med ham slikde fleste andre barn gjør og tydeligvis sees de temmelig sjelden også. Det spiller ingen rolle hvorvidt mor og far har vært sammenn eller ikke.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok :)

Da må jeg svare på en litt annen måte enn i utgangspunktet tenkte.

Jeg enig med de som sier at dere bør gjøre det på en litt annen måte, og en pakkeløsning hadde nok vært det beste.

Da kan du få bilder av dine to, han kan få bilder av sine to, og dere kan begge få bilder av alle tre. :)

Et bilde av alle tre bør være det dere blåser opp, og har hengende oppe.

Anonymous poster hash: cc79e...2a9

Veldig god løsning dette

Skrevet

Hva om mannen ønsket å ha stort lerret av kun sine to biologiske barn?(altså gutten og babyen) Blir jo akkurat samme sak selv om den du har fra før bor hos dere. Det er hans hjem også selv om han kun er på samvær

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gutten aner jo ingenting om dine grunner for å ikke ha ham med på bildet, så jeg vil si dine intensjoner hjelper lite. Det kan i utgangspunktet være veldig sårt at pappaen har startet et nytt liv med ny familie, og særlig når han er sjelden hos dere. Så dere bør være obs på nettopp slile ting som dette, som kan få ham til å føle seg utenfor.

Men ser du tenker på det som blir sagt i tråden, og det høres ut som dere finner en løsning. :) Selv om jeg må si det er litt pussig at faren syns dette er helt greit, da. Han, av alle, burde jo prøve å sette seg inn i guttens sted.

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Gutten aner jo ingenting om dine grunner for å ikke ha ham med på bildet, så jeg vil si dine intensjoner hjelper lite. Det kan i utgangspunktet være veldig sårt at pappaen har startet et nytt liv med ny familie, og særlig når han er sjelden hos dere. Så dere bør være obs på nettopp slile ting som dette, som kan få ham til å føle seg utenfor.

Men ser du tenker på det som blir sagt i tråden, og det høres ut som dere finner en løsning. :) Selv om jeg må si det er litt pussig at faren syns dette er helt greit, da. Han, av alle, burde jo prøve å sette seg inn i guttens sted.

Men tror ikke faren føler jeg gjør der for å være slem, eller for å såre han slik mange her inne tenker/ mener. Jeg har ingen grunn for å være stygg med barnet og vil ikke han skal føle seg utenfor eller føle noe negativt i det hele tatt. Det er jeg som vil ta bildet og trodde helt seriøst ikke det var noe gale i og med at vi har er stort bilde av han her fra før, og jeg vil så gjerne ha et stort bilde av min sønn og datter :)

Ts

Anonymous poster hash: 389ad...17a

Skrevet

Hva om mannen ønsket å ha stort lerret av kun sine to biologiske barn?(altså gutten og babyen) Blir jo akkurat samme sak selv om den du har fra før bor hos dere. Det er hans hjem også selv om han kun er på samvær

Det hadde han fskrisk fått lov til om han ville det så klart. Det er jo hans barn, og det er utrolig fint med slike bilder :) som alt nevnt så er min sønn klar over at han ikke har samme pappa som de.

Ts

Skrevet

Han har jo fortsatt mistet faren sin, han får ikke bo sammen med ham slikde fleste andre barn gjør og tydeligvis sees de temmelig sjelden også. Det spiller ingen rolle hvorvidt mor og far har vært sammenn eller ikke.

Skjønner, men skulle bare få frem at gutten ikke har det "vondt" på noe måte :)

Skrevet

Jeg er skilsmissebarn selv om hadde i grunn ikke brydd meg. Og jeg var generelt sett et "sårt" barn som lett kunne bli trist og lei. Hadde bare tolket det som at min halvsøster og stebror var søsken, derfor ville moren ha bilder av de to sammen, akkurat som at jeg og min "helsøster" var søstre og har bilder av oss sammen.

Likevel sikkert mange barn som ville tolket det på en annen måte.

Skrevet

Men tror ikke faren føler jeg gjør der for å være slem, eller for å såre han slik mange her inne tenker/ mener. Jeg har ingen grunn for å være stygg med barnet og vil ikke han skal føle seg utenfor eller føle noe negativt i det hele tatt. Det er jeg som vil ta bildet og trodde helt seriøst ikke det var noe gale i og med at vi har er stort bilde av han her fra før, og jeg vil så gjerne ha et stort bilde av min sønn og datter :)

Ts

Nei, jeg tror ikke du ville gjøre det for å være slem, og tror ikke flertallet her tror det heller. Men poenget er at det kan føles ekskluderende for barnet, samme hva intensjonen var.

Som Teryaki sier, er det ikke sikkert gutten ville reagere. Men jeg har selv opplevd å bli ekskludert med lignende handlinger fra min ene foreldrers tidligere samboer, og selv om det gjaldt andre ting, og jeg var eldre (?), var det utrolig sårt. Det handler jo om konteksten dette skjer i, da "skilsmissebarn" i utgangspunktet kan være sårbare for sånne følelser.

Skrevet

Synes alle skal få bli med på bilde, merkelig tankegang du har TS.

Anonymous poster hash: d8bb7...d93
Skrevet

Synes alle skal få bli med på bilde, merkelig tankegang du har TS.

Anonymous poster hash: d8bb7...d93

Synes ikke den er noe merkelig jeg, men folk er no forskjellige :-)

Skrevet

Stor sannsynlighet for at han ikke hadde tenkt over det. Men tror folk i tråden bare er redd for at han kanskje er det. Dere finner sikkert en grei løsning på det :-) Kjøper du bildene digitalt kan du spare mye på forstørrelser, forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...