Gå til innhold

Bryllupsdagboka til Nimue


Nimue

Anbefalte innlegg

Da setter jeg i gang med mitt første "innlegg" i min splitter nye bryllupsdagbok! :wink:

Det var skuddår i år - og det fikk store og flotte konsekvenser for min kjære og meg! Jeg fridde nemlig 29. februar - og fikk JA!!! :hjerter2:

Dato for bryllupet har vi satt til 28.05.2005. Vi tenkte det ville være veldig fint med et maibryllup, det er jo så grønt og fint ute... :blomst:

Månedene går, og vi har snart vært forlovet i et halvt år - det er skummelt hvor fort tiden går... Og når man tenker på at det "bare" er 10 måneder igjen til den store dagen kan man få litt hjerteklapp og bli litt småstressa. Men, vi har nå tenkt en heeeeeeeeel del, og etterhvert blir nok tankene til handlinger... :wink:

Vielsen kommer til å foregå med en representant fra HEF eller en dommer, og hvor det blir er ikke godt å si ennå. Har lyst til å finne en koselig plass ute (og håpe på fint vær).

Selve festen kommer vi til å holde privat hos en i familien. Vi ønsker at "alle" skal være med på denne dagen, derfor blir det nok en ganske stor fest, men med litt enklere "kår". Vi steller i stand til en litt mere uhøytidelig fest - og ganske utradisjonell. Band for kvelden er så og si booket, og det er så veldig bra! De er kjempe dyktige, og lager så mye liv og moro at dette tror jeg blir knall bra!! Thihihiiii!!!! :danse:

På tide å ta i et tak på jobben nå - så jeg får skrive mere senere!

Hei så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lompa

Hei, og vekommen til :kghjerte:

Gratulerer med frieriet, og lykke til med planleggingen, du har mye moro i vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen har ikke gått fort, nei! Så nå skal jeg snart stikke fra jobb og ut i finværet! Jippiiii!!! :danse:

Men først, litt om kjole... Jeg er ganske sikkert på at jeg kommer til å ha litt farge i min kjole, ikke helt hvit. Jeg har fallt pladask for denne og denne... Men, en ting er jo å se de på bilde, en helt annen ting er å få de på! Så da får vi se når jeg får prøvd! Det blir spennende, og jeg gleder meg veldig til å dra ut i brudekjoleverdenen og prøve!!! :-)

Nå skal jeg gå hjem!! Jippiiiii!!!! Tjallabais!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og vekommen til :kghjerte:

Gratulerer med frieriet, og lykke til med planleggingen, du har mye moro i vente.

Glemte i farten å si at det er veldig veldig koselig å få hilsninger i dagboka! :tommelsmil: Tusen takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å høre av andre at kjolene jeg har sett på er fine! :-) Jeg liker best den første, så jeg håper den "sitter som et skudd" den dagen jeg skal ut og prøve!

Når det gjelder mat tenker vi på flere alternativer. Vi vil som sagt ha en litt uhøytidelig fest, så tanken er å ha f.eks tapas eller helstekt gris/lam (med tilbehør). Festen skal være på en gård, så da passer det jo utmerket med gris! :ler: Vi har ikke bestemt oss helt ennå, og vi har fortsatt god tid på å bestemme/ombestemme oss.

Så er det jo masse annet morsomt å tenke på også... Innbydelser, bordkort osv osv... Har ikke kommet en mm på vei, men det kommer nok! :wink:

Fortsettelse følger.... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, så sitter jeg har - lys våken sent på kveld... Skulle "bare" ta meg en liten lur i ettermiddag, og det endte med at jeg sov i nesten tre timer... :klaske: Så det spørs vel om denne unge damen får sove på en stund... Nå sitter jeg derfor og funderer på hva jeg kan spørre dere om i forumet -men kommer ikke på noe akkurat nå!

:sove: Natta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag har vi fått endelig klarsignal om at stedet for festen er booket og i orden!! Og det kommer til å bli så bra! Det blir på en gård, hvor den ene låven er pusset opp med panel på veggene og støpt gulv med varmekabler osv.. Det er også kjøkken der, så det praktiske med mat osv går også bra.. Vi tenker på å "forlenge" lokalet med et party-telt, hvor vi kan ha bandet og dænsing! :wink:

Moro moro moro!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har jobbet som frisør, og hun har sagt seg villig til å sette opp håret mitt! Hun har mange gode idéer, og vi skal bruke litt tid fremover til å teste ut forskjellige frisyrer... Traff henne på søndag, og hun kokte over med idéer!!! Thi hi! Kjempe moro at vi får testet ut en del så finner vi en frisyre som både passer meg og ikke minst kjolen! :-)

Har bestilt opp litt forskjellig type invitasjoner, og tenkte jeg skulle sjekke ut om kreativiten bobler opp når jeg får se dem. Har tenkt å lage dem selv (bruke vinteren til det), og da er det greit med litt tips...

Ellers holder jeg på å lage en bryllupshjemmeside, og den begynner å ta form nå.. Men litt er det igjen, og jeg har goooooood tid!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! :tommelsmil:

Skal bli mange innlegg i denne boken også tenker jeg. Synes dere har kommet langt. Jeg holder nå på med å kose meg med invitasjoner. Moro moro!!

:vinke: Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått greie på fra HEF Oslo at man kan booke vielser med vigsler for neste år nå (de starter opp med vielser fra 31.12). Så nå gjenstår det å bestemme oss for HEF eller en dommer. :-)

Tjallabais! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lenge siden jeg har skrevet nå, har vært mye jobb og lite bryllupsplanlegging i det siste.

Men noe har vi da fått gjort! :-)

Har så og si bestemt oss for invitasjoner og bordkort.

Fargene er creme, hvitt og blått (dette er fargene som kommer til å brukes fra a til å) - blir veldig fint! Skal lage alt selv, godt å ha en hobby når vinteren setter inn!

Forlovere både til min kjære og meg er i boks, og det er også veldig deilig! Har vært en litt vanskelig "greie", men ingen er sure eller skuffa, så da!

På lørdag var jeg på Plaza og så om jeg kunne finne kjole på salg - men den gang ei! Jakten fortsetter!

Og fortsettelse følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har min kjære blitt "orntli" onkel, og jeg blitt "tante" til ei lita jente!!! Kjempe kos! Gleder meg til å treffe henne! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hei!

Er inne og titter i dagboken din! Vi skal jo være 2005-bruder sammen!

Kjempestilig med kjoler som ikke er bare hvite. Jeg skal også gjøre det.. Skal ha litt isblått i tillegg til det hvite. Til trykksakene har jeg fått tak i transparent papir som er blått med snøkrystaller. Skal bruke dette, hvitt og sølv. For å få litt vinterstemning.

Ellers; gratulerer som tante og lykke til med planlegging videre! :P

Cajsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Oi, nå er det lenge siden jeg har skrevet i dagboka, gitt!! Så dette ble visst en kvartalbok... :oops: Men skal bli litt flinkere på nyåret. Da vil jo også bryllupet nærme seg med stormskritt!!!

Nå er det drøyt fem måneder igjen til bryllupet, og jeg er sikker på at tiden går fort... Har mye som skal ordnes, og på nyåret er det invitasjonene som må lages først og fremst...

Kjolen er kjøpt og betalt, og henger hjemme hos mamma!!! :hoppe::hoppe:

Var hos House of Brides i Tåstrup og fant drømmekjolen! Bare se her; http://www.modeca.com/holland/enchede/mode...$FILE/3607a.JPG

http://www.modeca.com/holland/enchede/mode...$FILE/3607b.JPG

Ble helt annerledes enn jeg hadde tenkt meg på forhånd, men selvfølgelig er jeg storfornøyd!!!

Det var et helt spesielt øyeblikk når jeg fikk på meg den kjolen, og servicen hos HoB var helt fantastisk! De var såååå hyggelige og flinke! Anbefales å reise dit!!

Nå er det ikke lenge til jul, så jeg vil benytte sjansen å ønske alle som leser dette en riktig god jul!! :nisseblunk:

Klem, Nimue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Takk Maki - og jeg vil også ønsker alle sammen et Godt Nytt År!!

2005... Oi, jeg skal gifte meg i år, jeg!! :hjerter2:

Og det er i underkant av 5 måneder til, faktisk 4 måneder 3 uker og 3 dager til!!! Det kribler i magen, og det sier "thi hi hi hi hi hi" i hodet mitt!

Det er mye som skal ordnes fremdeles, og jeg begynner kanskje å stress litt.. Invitasjoner, mat osv osv - men det går nok helst bra!

Reiser på to ukers ferie førstkommende mandag, sammen med min kjære - og etter det kommer til det til å bli fart på sakene. Det har jeg nemlig bestemt!! :wink:

Tar med litt brosjyer og lister vi kan kose oss med i ferien... Kan få ferdig gjestelisten, ønskelisten og sånne ting...

Det første som skal ordnes når vi kommer hjem igjen er vigsler og invitasjoner.. Har sånn delvis kontakt med en vigsler, men vi må få booket det 100%. Og så må invitasjonene lages og nettsiden vår gjøres ferdig.

Vi må bestille partytelt, bord og stoler osv osv... På ferien kan vi lage en liste over hva som må gjøres - det var lurt, ja!! :wink:

På julaften måtte jeg ta frem og titte litt på kjolen min... Jeg er så fornøyd, asså!! Thi hi hi!!

Klem så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Tiden flyr, og nå er vi inne i februar allerede...

Vi hadde en helt herlig ferie, koste oss skikkelig - og kom hjem som to nyforelska turtelduer!! :hjerter2:

Begynner å få ting i boks nå, og det er deilig...

Lagde 40 invitasjoner i går, og de 20 siste tar jeg nok i dag..

- Vigsler fra HEF OK

- Sted for vielsen OK

- Forlovere OK

- Festlokale OK

- Kjolen OK

- Frisør OK

- Avtale med blomsterdekoratør OK

- Servitører OK

- Bartendere OK

- Bryllupskake OK

- Andre kaker OK

- Alkohol - gjør stadig innkjøp

- Mat - ikke helt i boks, men...

- Klær til brudgom - planlagt

- Fotograf - litt usikker

- Videofilmer OK

- Band OK

- Telt, bord og stoler - må sjekkes

Det er selvfølgelig en del detaljer jeg ikke har listet opp, men det er småting som man kan ordne inneimellom.

Siste finpuss på invitasjonene er det første som nå må gjøres, og så få sent dem avgårde... I begynnelsen av mars tror jeg tiden for å sende dem ut er inne..

Mamma skal lage bryllupskaken, og det synes jeg er veldig koselig. Så vi skal snart ut på stativshopping! :wink: Gleder meg!!

Så det, nå skal jeg komme meg hjem til invitasjonene våre - og klippe og lime litt..

Hei så lenge!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...