Mona Skrevet 19. juli 2004 #1 Del Skrevet 19. juli 2004 Hei! I februar skal jeg og sambo og min bror med samboer til Thailand eller Filippinene. Noen som har vært begge steder? En god venn av oss har vært det, og sier Filippinene er like fint som Thailand og ennå billigere. Men for bare feries skyld er det kanskje mer å oppleve i Thailand? Har lest Etherals link og ser mange anbefaler Thailand. Ser også at Lady-M har pratet varmt om Filippinene tidligere... Noen meninger og tips? Ingen av oss har vært i Asia tidligere og vi har to uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 22. juli 2004 #2 Del Skrevet 22. juli 2004 Jeg så et reiseprogram på tv med Sigurd for litt siden, det gikk over to episoder. Han reiste rundt i hele Filippinene, men bemerket seg spesielt Palawan og Boracay. White beach på Boracay er kåret til verdens fineste strand av et am. magasin som gjør kåringen hvert år. Sigurd sa flere ganger i programmet at Flippinene var det fineste landet han hadde vært i, og da hadde han vært i 87 land. Det sier jo litt... Har vært i både Thailand og Filippinene og liker begge landene på hver sin måte. Det som er positivt med Thailand, er at der er det buddisme, det betyr lite kriminalitet, rent og pent overalt, lite fattigdom. På Filippinene er de fleste katolikker. Mye fattigdom i storbyene, store forskjeller mellom fattig og rik, en del kriminalitet, søppel osv. Thailand er nok mer "safe" om dere aldri har vært i asia før. Der er det mer lagt opp til turister, lett å komme seg hit og dit. Men om man liker strandliv finnes de vakreste perlene på Filippinene. Der er det ikke så innvadert av turisme. Jeg liker meg best på sistnevnte, men det er kanskje ikke så rart siden jeg er halvt flippe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2004 #3 Del Skrevet 23. juli 2004 Lady M lite fattigdom i Thailand? Ja, om man kun er der turistene er. Det er mye fattigdom i thailand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå