Gå til innhold

Sirkas Sirkus

sirka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen, Glossy, RoadQueen, Moonchild, Tubbien og Moonchild. :rosasmil:

Nå holder vi på med barnerommet. :hoppe: Kjempespennende! Det kommer ikke til å bli helt ferdig, vi venter med å male. (Ikke så greit med nymalt rom og spedbarn har jeg hørt..) Men det er ikke så verst med ny panel og nytt gulv da. (Rommet så ikke ut fra før av.. :tunge1: ) Rommet er vegg i vegg med vårt soverom så døra kommer nok til å stå mye åpen den første tiden... :hjerter:

Om en uke skal jeg til ei jordmor på fødeavdelingen og få omvisning og veiledning + forhåpentligvis UL (det skulle ihvertfall min faste jordmor gi beskjed om....) og etterpå skal jeg til spesialisten. Det kan fort bli den siste gangen før fødselen dette her. Ojojoj! :redd: Må huske å ha alle spørsmål klare. Er veldig spent på jeg skal trappe ned på Trandate-tablettene mine eller ikke... :klø:

Nei, nå får jeg hjelpe til med barnerommet jeg også. Må ha et ord med i laget.. :wink:

GOD HELG ALLE SAMMEN! :kose:

31+2

32+2 :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Å sååååå koooozeliiii!! Nå fikk jeg og lyst på bebis jeg kan lage istand barnerom til :)

Titter innom for å ønske deg en riktig god helg!

Kos deg masse :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så godt som ferdig med barnerommet til Lille-Brum. Men jeg regner jo med at han blir liggende på vårt rom den første tiden. Lillepia flyttet vi ut da hun var 8 mnd :wink:

Blir spennende med oppfølgingen i neste uke!

Håper for din skyld at du får UL. Jeg er veldig glad jeg har fått det så ofte.

Ønsker deg ei flott gravid helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sirka!

Det høres så koselig ut å ordne og lage barnerom! :hjerter:

Spennende med omvisning på fødeavdelingen til uken,

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg koser meg skikkelig med barnerommet, @riel, Murmel og Cielo. Veggene er klare (- malingen da..). Gulv skal vi legge i begynnelsen av neste uke. Pappa har laget nye vinduskarmer, så nå skal jeg henge opp gardiner og pynte litt.. :)

Vi skal snart kjøpe seng og en kommode til å legge alle de nye babyklærne i. :hoppe:

Men kan ikke sitte her jeg, skal jo henge opp gardinene.. Tjohooooooo :danse: !

31+3

32+3 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig dere har det med å ordne rom til den lille :Nikke:

Her har jeg allerede malt rommet til Martine 2 ganger :oops: men det blir bare helt feil farge...................sukk! Nå skal jeg jammen male igjen og håpe at alle gode ting er tre :ler:

Hun ligger jo inne hos oss nå og der blir hun nok det første året så vi har da litt tid på oss! Charminamannen sier at om jeg maler flere strøk nå så blir det ikke mere igjen av rommet :ler::ler::ler:

Ønsker deg en riktig god helg

Stor :klem: fra Charmina

:babyjente: Martine 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frista til å male rommet jeg også, Charmina, men jeg får vente litt... Ser ikke så ille ut med panelen nå som jeg har hengt opp gardiner og pyntet litt. :)

I natt fikk en god venninne av meg ei lita tulle :babyjente::hjerte: . Vi har vært gravide samtidig lenge nå, hun hadde termin 1,5 måned før meg, og nå begynner det å gå opp for meg at snart er det min tur. (Litt :o og mye :hoppe: ...).

Ikke så mye plager på meg ennå. Kynnere har jeg kanskje :klø: , men jeg merker ikke mye til dem. Min største "plage" er at jeg sover så godt at jeg våkner med sprengfull blære og kan nesten ikke komme meg opp av senga for å gå på do.... :ler: Vagger på do og tripper lett som ei fjær (litt overdrivelse kanskje???) tilbake...

Sløvesøndag med vinteridrett på tv så langt. Blir vel litt rydding etter all oppussingen senere i dag.

31+4

32+4 :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til vi også får begynt på barnerommet :hoppe: Bare vi blir kvitt sovesofaen, så er vi i gang. Det er jo ganske nytt her, så vi skal ikke pusse opp noe. Bare dekorere og pynte, en liten del er jo kontor også og det er litt kjedelig. Men sånn må det bare bli. Har så lyst til å begynne å vaske disse små klærne, men jeg vil vente til stellekommoden er klar! Rommet deres høres veldig fint ut, men så er jeg veldig glad i panel også da!

Så spennende det blir på tur til fødeavdelingen! Tenkte vi også skulle dit etterhvert. Jordmor anbefalte en tur mellom uke 32-36, så jeg kan ennå vente litt. Åh, tenk neste gang du skal dit er kanskje fødselen i dag :hoppe: Tiden flyr avsted!!

Ha en fin søndag, sirka!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

Bare innom med en aldri så liten søndagshilsen Sirka... Holder egentlig på å dø av sult så her må det kokkeleres litt snart :wink:

Så koselig det er å få ting på plass. Og det å legge de bittesmå klærne klare... Sukk...*drømmer litt jeg* :ler:

Hvilke gardiner har du da? De første gardinene jeg hadde til trollungene var sånne kremfargede som man fester til hver side på midten med fine bånd. Masse søte bamser på :ler: Dilledalle :ler:

Håper inderlig du får den UL'en, er spent jeg også må vite :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk at du er så langt alt. er jo evigheter siden jeg har vært her inne. må være det, for du hadde mye lenger igjen forrige gang.

men hvorfor skal du ikke ha barensenga på deres soverom i begynnelsen. så slipper d og stå opp når den lille skal ha mat to tre ganger om natta? for da kan dere jo male rommet, og bare sørge for og ha døra mellom rommene igjen.

men det er kanskje en grunn til at den skal ligge på eget rom, jeg har ikke lest om hva som har skjedd med dere siden sist jeg var her inne. men det ser da ut som om alt går bra med dere, og det er kjempe fint.

skal bli spennede utover nå. de siste ukene til termin kommer sikkert til å gå fort, håper dere slipper og gå over, for det er innmari kjedelig og en tålmodighetsprøve av de store.

ønsker deg masse lykke til, kommer sikkert innom flere ganger før det store skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: April, Tubbien og Linemor!

Har ikke bestemt meg helt for om babyen skal ligge inne på rommet vårt den første tiden, Linemor. Har ikke så god plass der inne, samtidig som jeg liker å ha det veeeeldig kaldt på rommet, og det er kanskje ikke så heldig for babyen... :klø: Uansett er det bare å sette opp døra, så blir det nesten som et rom.

Kommer ikke til å male rommet ennå uansett. Det har blitt riktig så koselig med panelen + at jeg får litt bedre tid til å tenke på farge. (Vet jo ikke sikkert om det er gutt eller jente ennå, så jeg vil ikke dekorere helt ferdig.. :) ).

Badet vårt er nesten helt ferdig nå. Mangler bare lister + at elektrikeren skal montere et par kontakter.. Det har blitt riktig så fint.

I dag skal jeg rydde litt i klesskapene og få vekk noe til Frelsesarmeèn + at jeg og mannen skal legge gulv på barnerommet.

Føler jeg er full av energi i dag. :hoppe:

31+5

32+5 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg nå Sirka.... 1,5mnd går fort......

Så morro med oppussing :) Skulle ønske jeg hadde noe av energien din, sender du over litt eller?? Her blir det ikke gjort stort om dagen, men skal jo ta det med ro også så.....

Håper du får en fin uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så godt at du har masser av energi da. er mye som skal ordnes på slutten.

dere finner nok fort nok ut av sovingen tenker jeg. noen ting kommer av seg selv. håper de siste ukene går raskt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å nærme seg her inne ser jeg! Så herlig at barnerommet snart er klart!! :) Da begynner det sikkert å VIRKELIG gå opp for deg hvor snart forestående fødselen er!!!

Det med eget rom kontra inne på soverommet hos foreldrene det løser folk så forskjellig..dere må jo kjenne hva som blir best for dere synes jeg!!!

Ha en flott mandagskveld sirka! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Teletubbien

Babyer på nattestid ja... :Gjesp: - Jeg må tilstå at jeg hadde nurkene stort sett i senga VÅR om natten i begynnelsen jeg da :oops: Det er vel ikke direkte anbefalt, og vi la den lille klumpen i sin seng først, men når første matrunden skulle fikses så kom han over til oss og jeg hadde det med å sovne mens jeg puppet jeg da :o Dødstrøtt, er det mest passende ordet på meg det første halvåret :wink: Nåja, jeg sover jo lett da, så jeg våknet ved minste antydning til bevegelse og sover stort sett i en og samme stilling hele natta, så.... Hulemannen derimot, han sov litt her og der i de tider :ler: Men du, kos det var det likevel, og sovne og våkne sammen med veslingen og bare være så tett sammen - ja, så tett som bare mor og små bebiser kan komme :wink: ^*drømme*^

- Si meg hvorfor ender jeg alltid opp med å ha lyst på små igjen etter å ha vært hos deg :klø: :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Skjønner at du har begynt så smått på "redebyggingen"! :ler2:

Høres ut som du har det flott for tiden! :D Nyt det og samle energi til det store som skal skje! Er jo ikke så lenge til nå, egentlig!

Ha en fin uke! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener Tetra, Linemor, April, Madden, Tubbien og Hulderjenta. :klem:

Det begynner å nærme seg, ja. Magen strutter og jeg ligger midt på SF-gjennomsnittet. Det er mye liv i magen, men jeg har nesten ikke kynnere... Ihvertfall ikke som jeg merker noe særlig til. Håper det ikke er negativt i forhold til forberedelser fram til fødselen. :klø:

Er heldig som er har så mye energi nå, men det har nok mye med sykemeldingen. Har tid til å få all den søvn jeg trenger, og jeg sover kjempegodt. :sove: Mannen min sier jeg sover litt urolig for tiden, drømmer en del.... Men jeg roer meg visst ned når han stryker på meg.... :hjerter: Snille mannen!

Drømmer lite om barnet, fødselen og slike ting. Det er mest bare surr og vas...

:ler: Så du får lyst på flere barn, Tubbien...

Jeg har bestemt meg for å ikke ha flere enn to..., men kanskje jeg blir "bitt av basillen". Hvem vet...? :wink:

PS: Det er jo "Frustrerte fruer" på tv i dag og det er jo litt preventivt å se ho ene husmora med de gærne småguttene da.... *stønn*

Når det gjelder å ha babyen i senga vår har jeg sett at det går ann å ha et sånn liten bag-lignende sak i sengen for beskyttelse.... Det kunne jo være noe å tenke på..

Tror nok den blir liggende i sin egen seng allikavel.... Meeen kommer nok til å plukke den opp en del og kooooose... :hjerter2:

Tusen takk for støtte' date=' sirka :klem2:[/quote']

Det skulle bare mangle :kose: . Er i samme situasjon selv og slike kommentarer er bare så :eeeh:

Jeg driter i slike kommentarer, og det gjør sikkert du også. Det viktigste er barnet vårt! :)

31+6

32+6 :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

Idag blir sambo onkel. Dama til broren skal ta keisersnitt idag, så nå blir det et nytt lite familiemedlem som dukker opp :)

Blir jo spennende det!

Og nå er det ikke lenge til det er din tur heller:) Det skal bli så koselig når Sirka blir mamma :-)

Ha en flott uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...