sirka Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #501 Del Skrevet 3. januar 2005 Takk for det, Madden! I dag har jeg besøk av to "rørlegger-menner" som monterer det siste på badet vårt. Kjekt å få gjort, men nå har de stengt vannet og jeg som har såååå mye klesvask etter ferien.... Stress!!! Mye jeg skulle gjort i dag, men kan bare sitte her i sofaen og vente til de blir ferdig.. Jeg kan være lat med god samvittighet i dag altså.. 29+5 30+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 3. januar 2005 #502 Del Skrevet 3. januar 2005 Ønsker deg et godt nytt år,sirka! :D fra Mrs.Potter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 3. januar 2005 #503 Del Skrevet 3. januar 2005 Hei Sirka! Ønsker deg eit godt nytt år! Det er ei spennande tid me går i møte, eg gledar meg noko sanselaust! Klem frå RoadQueen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 3. januar 2005 #504 Del Skrevet 3. januar 2005 Hei Sirka! Tenk hvor fort tiden går. 2005 allerede :o Jeg tror nok at tragedien i Asia satt en demper for de flestes nyttårsfeiring. Fikk ihvertfall meg til å tenke, på livet og døden, og hvor "fragile" livet er, og at vi virkelig bør verdsette livet og "carpe dimem". Har magen vokst seg så stor at den er i veien Jaja. Alt har sine ulemper, men fordelen er at du opplever en nærhet til ditt ufødte barn som er unikt og "priceless" Kos deg masse denne første uka av det nye året da Sirka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 4. januar 2005 Forfatter #505 Del Skrevet 4. januar 2005 Takker og bukker, Mrs. Potter, RoadQueen og @riel. :bukke: Det er helt vilt at det er 2005 allerede. :o Tiden går ganske fort egentlig. Må vel begynne å forberede meg mot fødselen snart... :hår: Har masse å gjøre før den tid, innkjøp og barnerom, så jeg er redd tiden kommer til å gå litt for fort....., men jeg gleder meg jo også da... I dag har jeg ordnet på det nye badet. Ikke helt ferdig enda, men baderomsmøblene har kommet opp og jeg har drevet og organisert voldsomt i skapene i dag. Nå kan mannen bare prøve å rote i systemet mitt... Jeg har så mye kosmetikk og parfymeflasker og dill og dall :oops: så jeg måtte være litt "kritisk" å sette vekk en del + kaste en hel haug... Nå er det bare det lekreste i skapet... Meeeeen tror nok vi trenger flere skaper etterhvert... Har fått opp stellebord da.. Har sånn til å henge på veggen med hyller inni og stellematte. Veldig ryddig og plassbesparende. Og så har jeg bestilt sånn Nappy Wrapper bleiebeholder til å ha ved siden av slik at det blir minst mulig -lukt.... I morgen skal jeg til jordmor igjen. Spennende! Babyen er veldig aktiv for tiden (skifter stilling hele tiden virker det som) så jeg er ikke så bekymret for tilstanden til den, men vi får se hvordan mors tilstand er, om BT og proteinmengde og alt er som det skal. Nå må jeg begynne å skrelle potatiser hvis jeg skal ha middagen ferdig til mannen kommer hjem fra jobb. 29+6 30+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 5. januar 2005 #506 Del Skrevet 5. januar 2005 Det høres ut som du koser deg med baby-forberedelser :D Gleder meg til den dagen jeg kan holde på sånn Lykke til til jordmoren! fra Mrs.Potter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 5. januar 2005 Forfatter #507 Del Skrevet 5. januar 2005 Mrs. Potter. Nå har jeg vært hos jordmora igjen. Alt sto bra til. Hjerteslagene var nå 138 så nå spekuleres det i gutt igjen, men jeg tror nå det er ei jente jeg da... (Synes det ser sånn ut på UL-bildene, men jeg skal antagelig til ny UL om et par uker, så kanskje det dukker opp noen nye tegn?) Hadde gått opp noen kilo til, kanskje ikke så rart siden jeg er i 7 måned (snart i 8'de... :o ) + at det har vært jul.... :oops: Ikke bare sunn mat som har funnet veien ned i magen er jeg redd. Har nå gått opp 9 kg til sammen. Jordmora sa det var helt ideelt, så da får jeg vel bare finne meg i det.. Ellers er litt rampete i dag. Veldig morsomt å hoppe på blæra mi.... Eller hoppe blir vel feil. Jordmora mente den lå med hodet ned, så den stanger vel borti med hodet da... 30+0 31+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 5. januar 2005 #508 Del Skrevet 5. januar 2005 Så flink du har vært da!!! 9 kg må sies å være under gjennomsnittlig og da synes jeg du er FLINK!! Godt at alt var bra på kontroll hos JM i dag! Hvordan går det med BT ditt da?? Har det stabilisert seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 5. januar 2005 #509 Del Skrevet 5. januar 2005 Heisann Sirka! Koselig at du stakk innom dagboken min! :-) Jeg er jo innom og leser her hos deg også jevnt og trutt! Ikke like flink til å legge igjen hilsener bare... :oops: 9 kg. er jo kjempe bra! Du skal være stolt av det! Det blir jo alltid litt ekstra godt i julen, men det må vi da unne oss! Spennende om du får vite kjønnet ved neste UL da! Vi vet ikke hva vi venter, men vil vite neste gang. Vi fikk tilbudet i går, men da sa vi nei fordi det ikke er så lenge igjen uansett nå Ønsker deg en fin onsdagskveld Sirka! fra Sanna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 5. januar 2005 #510 Del Skrevet 5. januar 2005 Riktig godt nyttår! Det er et spennende år vi går inn i, jeg gleder meg kjempe masse :-) Har også noen i magen som trykker på blæra. Kjennes ut som om jeg holder på å tisse på meg og så er det så vidt det kommer litte grann, ganske kjedelig i grunn..Men, men! Koselig å begynne med de større innkjøpene, det gleder jeg meg til også. Vogna er jo på plass, men det blir moro å få de andre tingene i hus også! Ha en riktig fin uke :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teletubbien Skrevet 5. januar 2005 #511 Del Skrevet 5. januar 2005 Der var du igjen jo Her hos meg har det vært en deilig lang romjulsferie uten en eneste arbeidsdag :enig_animasjon: Deilig det altså, men når er det på'n igjen - Men det er egentlig greit det også altså, på øyeavdelingen er de en skikkelig sammensveiset, koselig og omsorgsfull gjeng med damer, og jeg trives kjempegodt allerede :D Telemark ja Jeg kommer opprinnelig fra nettopp Porsgrunn, bodde der til jeg var 6 år. Så har jeg bodd i Nordland på to forskjellige steder, en snartur innom Tjøme, 4 år i Drammen og nå her i Hedmark da Omreisende sigøyner jeg skjønner du Men nå har jeg tenkt å bli her da! Største trollungen har begynt på skolen og jeg vil ikke dra han opp og rundt mer nå nei, nå skal han få ro og trygghet Det er noe eget når man er så godt kjent på et sted at man sier hei i øst og vest og virkelig kjenner stedets vaner og slikt, og jeg savnet faktisk det i noen perioder selv - så her blir vi altså, i allefall til ungene flytter for seg selv eller er sånn delevis flyveferdige Hyggelig å høre at du trives og har det bra Sirka, det unner jeg deg virkelig i denne tiden - Min venninne som jeg fortalte om; hun fikk en jente (har en gutt på 5 år). Hun kom i sykebilen, i en sving da, men det gikk så fint atte Blir helt sånn babysyk selv jeg, når hun ringer og jeg hører de små gryntene fra den lille pusla :hjerter2: - ha en fin uke da, vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 5. januar 2005 #512 Del Skrevet 5. januar 2005 Hipp hurrei for 30 og 31 uker! Ble nesten litt letta over å høre at du har lagt mer på deg enn meg (7,5 kg), for alle sier jo at jeg har så stor mage (og Lille-Brum er jo en STOR klump ) Godt å høre at alt var bra på kontroll! Blir spennende å høre om de skifter mening om kjønnet på neste UL! Murmelklem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 6. januar 2005 Forfatter #513 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei igjen! Madden: Nei, 9 kg er vel ikke så ille. Faktisk er det 8,5 kg når jeg ettersjekket litt. Viktig å presisere!!! BT mitt ligger der det skal ligge (og det gjør det nok så lenge jeg tar tablettene. Det blir spennende å se om jeg skal trappe ned på dem nærmere fødselen eller ikke...). Susanna: Så koselig at du stakk innom!!! Synes dere er flinke, jeg, som ikke har ønsket å få vite kjønnet. Det er nesten så jeg angrer litt, siden vi ikke fikk vite det 100 % sikkert... Nå tror jeg at det er lille Sara jeg bærer på, men hva hvis det kommer enn liten Lars... Tror nok jeg kan tenke: "Hvor ble det av lille Sara da?" Helt det samme hva det blir altså, men jeg tror det er viktig å ikke innstille seg helt på det ene eller det andre.. Juni04: Det er godt det ikke bare er meg som har en "blære-hopper". Har flydd mye på do den siste tiden, ja. Slitsomt om natta for jeg er så trøtt... Teletubbien: Så du er "sigøyner" du... Ja, det er viktig at ungene får ro og trygghet rundt seg, så du får nok bli i Hedmark en stund til.. Kom ungen til venninna di i en sving? :o Jeg har stor tro på at jeg kommer til å ligge og trøkke i minst et døgn. Kan ikke akkkurat si at jeg gleder meg til det, men man må jo bare komme seg igjennom det. Belønningen er derimot STOR. Murmeldyret: Det er rart dette her med vekt, barnet størrelse og magens størrelse. Jeg har lagt på meg 1 kg mer enn deg og mange sier at jeg har liten mage... :klø: Jeg har jo ikke vært på UL siden uke 19, så jeg vet ikke noe om størrelsen på barnet, men har en mistanke om at det ikke er av de minste... Tror jeg bærer mye innover... Forhåpentligvis får jeg en UL om et par uker, og da får jeg vel en pekepinn.... Tror nok at vektøkningen passer til meg. Var normalvektig før graviditeten og man skal jo ha noe å tære på under ammingen.. Skal ha gjester til lørdagen så jeg må begynne å forberede litt i dag. Her går det ikke akkurat unna for tiden og huset trenger litt Hadde håpet å få trent litt også. Bevegeligheten begynner å bli litt dårligere nå... 30+1 31+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 6. januar 2005 #514 Del Skrevet 6. januar 2005 Bare innom for å ønske deg riktig god helg sirka!! Håper dere koser dere med vennebesøk! Stooor fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 7. januar 2005 #515 Del Skrevet 7. januar 2005 Stikker en tur innom for å ønske deg en riktig fin helg Sirka!! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 7. januar 2005 Forfatter #516 Del Skrevet 7. januar 2005 Takk for helgehilsener, Madden og Tetra. Uff, jeg er så lat for tiden. Finner alltid unnskyldninger for å sette rompa ned på sofaen.. :oops: Har "murret" i halsen de siste dagene, og jeg er litt redd for å slå ut i full forkjølelse. Nok sliten fra før av. Mannen hadde lungebetennelse i jula, men det virker som dette her går over av seg selv. Meeeen en grunn til å ta det litt ekstra med ro..... :oops: Skal ha gjester i morgen så jeg må se å få gjort noe.... 30+2 31+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 7. januar 2005 #517 Del Skrevet 7. januar 2005 God helg til deg og Sirka Er ingen skam å la pynten henge litt til- De sier jo at enten 13. eller 20. dag jul skal pynten vekk, så da har du noen dager på deg enda (Hvis du holder deg til tradisjonene da) Må passe godt på halsen, før det bryter ut noe , så slipper du å få noe halsbetennelse eller noe sånt fælt tull. Få i deg ekstra c-vitaminer, gjærne litt solhatt, og noe urte/kamille/grønn te med honning i til deg, mannen og bittelille nurket i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 7. januar 2005 #518 Del Skrevet 7. januar 2005 Takk for hilsen i dagboka mi! Ønsker deg ei riktig god helg :D fra Mrs.Potter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 7. januar 2005 #519 Del Skrevet 7. januar 2005 Ønsker deg en riktig så fin helg. Jeg synes ikke 8,5 kilo var så fryktelig mye, jeg. Ikke hvis du var normal/tynn fra før av. Det er som du sier godt å ha noe å tære på. Ta vare på deg selv så ikke halsbetennelsen/forkjølelsen setter seg. Men en bitteliten tur skader vel ikke så lenge du kler godt på deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 7. januar 2005 #520 Del Skrevet 7. januar 2005 Ønsker deg og Magen en kjempefin helg!! Tusen takk for trøstende ord i dagboken min, de gjorde godt i dag... fra Huldra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå