Gå til innhold

Hvordan "stjele" en leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har funnet leiligheten i området vi ønsker å bo.

Dessverre for oss, taper vi budkrigen hver gang. Nå har det dukket opp en leilighet som vi gjerne vil ha.

Har noen råd å komme med, slik at vi får leiligheten og unngå budkrig?

Leiligheten er på 90 kvm og taksten er +- 4 millioner. Budsjettet vårt er 4,1 millioner. Helst håper vi på å få kjøpe den til under takst.

Jeg tror selger stresser med å selge leiligheten, siden den kom ut idag, med visning allerede på søndag om en uke.

Anonymous poster hash: 339da...7c7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi "stjal" huset vårt. Vi ringte megler og huseier og spurte om privat visning. Deretter slo vi i bordet at om vi får kjøpe huset NÅ, så får du 100.000 over takst. VI FIKK DET :D

Anonymous poster hash: 9a65c...d8e
  • Liker 11
Skrevet

Med budsjettet dere har ville jeg heller sett på leiligheter til 3.7 - 3.8

Finnes nok ikke noen måte å "stjele" leiligheten på. Det hadde eventuelt vært å komme med et bud langt over takst selger ikke kan si nei til.

• Liker 7
Skrevet

Vi "stjal" huset vårt. Vi ringte megler og huseier og spurte om privat visning. Deretter slo vi i bordet at om vi får kjøpe huset NÅ, så får du 100.000 over takst. VI FIKK DET :D

Oi! Så bra!

Lå huset lenge ute, før dere slo til? Hvor var dette i landet? Leiligheten vi vil ha ligger i Oslo, med kort vei til sentrum.

Er det stor forskjell på hus og leilighet?

Jeg blir så nervøs, når jeg skriver dette. Vi vil virkelig ha leiligheten, men helst under takst.

Vi trenger resten til å kjøpe møbler. Både kjøkkenet og badet er ny, så der sparer vi heldigvis på oppussing.

Tror du megler gjennomskuer oss, hvis vi ber om privat visning og legger inn en bud under takst før visning?

Anonymous poster hash: a0340...b4e

Skrevet

Med budsjettet dere har ville jeg heller sett på leiligheter til 3.7 - 3.8

Finnes nok ikke noen måte å "stjele" leiligheten på. Det hadde eventuelt vært å komme med et bud langt over takst selger ikke kan si nei til.

Er 50tusen langt over takst på f.eks Sagene/Torshov, syns du? Hvis vi klasker til før visning?

Skrevet

Er 50tusen langt over takst på f.eks Sagene/Torshov, syns du? Hvis vi klasker til før visning?

Har ikke fulgt med i markedet i det siste, men 50k over takst i et av byens mens populære områder er lite.

• Liker 4
Skrevet

Dette kan du gi opp, først som sist. Leiligheter i dette området omsettes i dagens marked for minimum 10% over takst.

Det er heller ikke noe tegn på at selger er stresset ved at det kun er en uke mellom datoen da leiligehten ble lagt ut, og visning. Dette er heller helt normalt.

Dere må gjøre som nevnt over her, og senke forventningene ned mot leiligheter til 3.5 millioner, og regne med å måtte gi 4 millioner eller mer, for disse.

Hilsen eiendomsmegler.

Anonymous poster hash: e7494...12c

• Liker 17
Skrevet

Oi! Så bra!

Lå huset lenge ute, før dere slo til? Hvor var dette i landet? Leiligheten vi vil ha ligger i Oslo, med kort vei til sentrum.

Jeg blir så nervøs, når jeg skriver dette. Vi vil virkelig ha leiligheten, men helst under takst.

Vi trenger resten til å kjøpe møbler. Både kjøkkenet og badet er ny, så der sparer vi heldigvis på oppussing.

Tror du megler gjennomskuer oss, hvis vi ber om privat visning og legger inn en bud under takst før visning?

Lå ute 2 dager, og vi ville virkelig ha det. Lå litt utenfor sentrum i en mindre by på Østlandet

Skrevet

Dette kan du gi opp, først som sist. Leiligheter i dette området omsettes i dagens marked for minimum 10% over takst.

Det er heller ikke noe tegn på at selger er stresset ved at det kun er en uke mellom datoen da leiligehten ble lagt ut, og visning. Dette er heller helt normalt.

Dere må gjøre som nevnt over her, og senke forventningene ned mot leiligheter til 3.5 millioner, og regne med å måtte gi 4 millioner eller mer, for disse.

Hilsen eiendomsmegler.

Det gjelder vel ikke overalt i Oslo? Vi har sett på 3 leiligheter så langt, og tapt budrundene. Derfor så tenkte vi å prøve å kontakte megler for å komme til privat visning. AB 9565c klarte jo det.

Skrevet

Oi! Så bra!

Jeg tror jeg ler meg skakk og ramler av stolen...

Du vil "stjele" den FØR første visning? Og det til UNDER takst??

Tror du må revurdere krav til bolig med ditt budsjett. Hvis takst er +- 4 mill kommer du ikke langt med 4,1 hvis du vil kuppe den før visning, like etter den er lagt ut... Da må du nok legge litt mer penger på bordet gitt.... Kan du legge 4,4 på bordet på dagen hadde du nok hatt en sjans... Men å kuppe den nå for 100.000 over eller UNDER takst i Oslo nærme sentrum kan du glemme.

Du får kjøpe etter evne å ikke sitte å tro at selger "stresser" med salget og dermed vil gi deg den for under takst. En uke til visning er slett ikke "stress". Slutt å drøm å kom deg på en visning der du har penger til å vinne budrunden.

Anonymous poster hash: 7db83...62f

• Liker 31
Skrevet

Det gjelder vel ikke overalt i Oslo? Vi har sett på 3 leiligheter så langt, og tapt budrundene. Derfor så tenkte vi å prøve å kontakte megler for å komme til privat visning. AB 9565c klarte jo det.

Dette gjaldt Torshov/Sagene, og der er det slik jeg skriver.

Det at dere allerede har tapt tre budrundet burde fortelle deg at planen din om å kuppe noe før visning med et bud under, eller til nød, rett over takst, er dødfødt.

Dette er et historisk hett boligmarked, og Oslo er der det er hetest.

Du må ha lavere forventinger til hva du tror du har råd til.

• Liker 5
Skrevet

Dette gjaldt Torshov/Sagene, og der er det slik jeg skriver.

Det at dere allerede har tapt tre budrundet burde fortelle deg at planen din om å kuppe noe før visning med et bud under, eller til nød, rett over takst, er dødfødt.

Dette er et historisk hett boligmarked, og Oslo er der det er hetest.

Du må ha lavere forventinger til hva du tror du har råd til.

Takk for tipset.

Jeg tror at vi likevel kontakter megler på mandag, for å høre om privat visning, etter å ha lest denne.

http://e24.no/privat/eiendom/slik-gikk-martine-23-frem-for-aa-kuppe-bolig-foer-visning/23318680

Det er ikke akkurat langt over takst de leilighetene gikk for. På privat visning får man jo kontakt direkte med selger og IKKE megler. Da er det litt mer personlig, hvis vi legger inn bud direkte til selger, uten megler til stede.

Skrevet

Takk for tipset.

Jeg tror at vi likevel kontakter megler på mandag, for å høre om privat visning, etter å ha lest denne.

http://e24.no/privat/eiendom/slik-gikk-martine-23-frem-for-aa-kuppe-bolig-foer-visning/23318680

Det er ikke akkurat langt over takst de leilighetene gikk for. På privat visning får man jo kontakt direkte med selger og IKKE megler. Da er det litt mer personlig, hvis vi legger inn bud direkte til selger, uten megler til stede.

Artikkelen bekrefter jo det jeg skrev til deg i mitt første innlegg. Her ga kjøper selger et bud til 210k, noe som var ti prosent over takst for denne boligen, som var takstert til 4,1 millioner. Det er her markedet har ligget i det siste.

Boligmarkedet er jo ikke ren matematikk, men jeg kan fortelle deg med absolutt sikkerhet at dere må ut med minst 400k over takst for å få boligen du nå ser på, før visning.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det er ikke sikkert det funker, men er jo bare å gjøre et forsøk. Dere har vel ikke så mye å tape på det uansett.

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Skrevet

Skulle selvfølgelig stå 2,1 millioner i innlegget mitt over. Er på champagneria med et par gode kolleger:)

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke melde deg inn i OBOS, så senker du forventningene å benytter deg av forkjøpsrett der det er mulig.

• Liker 2
Skrevet

Du må se på leiligheter 10% under det dere har som maxpris, ikke leiligheter som har prisantydning der dere har maxpris.

Anonymous poster hash: b328c...697
  • Liker 3
Skrevet

Skulle selvfølgelig stå 2,1 millioner i innlegget mitt over. Er på champagneria med et par gode kolleger:)

LOL

Anonymous poster hash: 4465a...79b

• Liker 4
Skrevet

Du må se på leiligheter 10% under det dere har som maxpris, ikke leiligheter som har prisantydning der dere har maxpris.

Anonymous poster hash: b328c...697

Dette!

Anonymous poster hash: 1cada...46f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...