Gå til innhold

Har du kjørt i fylla?


LilleBille

Har du kjørt i fylla?  

  1. 1. Har du kjørt i fylla?

    • Nei
      42
    • Ja - men bare en gang
      6
    • Ja
      8
    • Husker ikke
      0


Anbefalte innlegg

I følge denne undersøkelsen har hver 4 nordmann kjørt i fylla??

Det synes jeg var utrolig stor andel..

Så spørsmålet er .. er vi på KG et gjennomsnitt??

Selv har jeg ikke gjort det - og kan ikke tenke meg at jeg noen gang kommer til å gjøre det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har kjørt bil ned til sentrum dagen derpå.. har vel ikke vært helt edru tror jeg.. Men Cola måtte jeg ha.

Ellers har jeg kjørt moped i fylla når jeg var yngre. Dette angrer jeg på idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg har aldri kjørt i fylle, og tviler på at jeg kommer til å gjøre det heller. Men det er skremmende. at noen velger å kjøre i det hele tatt etter de har drukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke. Søsteren min har mistet en god venn og en venninne har mistet broren sin, begge fordi de ble påkjørt av fyllekjørere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte i fylla på moped i mine fjortisdager. Er godt klar over at det var dumt, fryktelig dumt. Gjorde noe enda dummere en gang jeg var "desperat" og "måtte" hjem etter en bytur. Skulle sove hos en veninne, men hun var ikke der (husker ikke hvorfor, er lenge siden nå). Så da kjørte jeg de 10 km i snøvær. Jeg var ikke spesielt full, men jeg hadde garantert for høy promille. Det var så ufattelig dumt gjort og jeg har tenkt mange ganger siden at jeg var heldig som hverken skadet meg selv eller noen andre.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman
I følge denne undersøkelsen har hver 4 nordmann kjørt i fylla??  

Det synes jeg var utrolig stor andel..

sakset fra artikkelen:

I undersøkelsen sier 25 prosent av de spurte mennene at de har kjørt bil med ulovlig høy promille.

tatt i betraktning at den norkse promille grensen er på 0,2, så vil jeg ikke akkurat si at man nødvendigvis har kjørt i fylla selv om man har hatt ulovlig høy promillegrense. Ulovlig like fult ja, men å kjøre med en promille på 0,2 eller 0,3 sikkert 0,4 og 0,5 også (grensen var vel på 0,5 før?!) trenger ikke være uforsvarlig sånn i forhold til ulykker ol.

Men for å svare på spørsmålet: jeg har aldri kjørt med alkohol i blodet, og kommer aldri til å gjøre det.

Men jeg hadde en ubehagelig opplevelse med politiet en gang hvor jeg ble nærmest beskyldt for å ha drukket, jeg blåste gult og gudene må vite hvorfor, uten å ha drulket så mye som en dråpe, og det var flere uker siden sist jeg hadde smakt noe. Så grensen på 0,2 er kanskje litt for lav?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg hadde en ubehagelig opplevelse med politiet en gang hvor jeg ble nærmest beskyldt for å ha drukket, jeg blåste gult og gudene må vite hvorfor, uten å ha drulket så mye som en dråpe, og det var flere uker siden sist jeg hadde smakt noe. Så grensen på 0,2 er kanskje litt for lav?!

Du hadde kanskje spist shillingsboller el. kjøpt på bensinstasjon.. for det er noe essens i glasuren der som slår ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman
Du hadde kanskje spist shillingsboller el. kjøpt på bensinstasjon.. for det er noe essens i glasuren der som slår ut..

Nei, jeg hadde faktisk ikke spist på ganske mange timer, men jeg hadde spist tyggis med lakris smak. Noen mener den kan ha vært utslagsgivende.

Politimannen presterte jo å påstå at det ikke var noe annet enn alkohol som slo ut på det apparatet hans, :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Hver 4 mann kjører i alkoholpåvirket tilstand. Så kommer de som er i narkorus/medisin.

Hver dag er det 100.000 som kjører påvirket. Ike rart det er mye ulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri kjørt i fylla. Mannen min og jeg har kjøpt en alkomåler, som vi bruker dagen derpå også. Har det blitt litt mye vin en ukedag, så bruker jeg den, og kjører ikke før jeg har null i promille igjen. Veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så dum er jeg ikke. Blir så j**** forbanna når idioter driver å kjører rundt i påvirket tilstand :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...