Gå til innhold

Bortkommen bagasje, SAS/Braathens,krav på?

Julie

Anbefalte innlegg

Heisann

Nå i juli var jeg på Quartfestivalen. Tok fly Trondheim-Oslo-Kr.sand. Pakket i fjellsekken min siden det var mest "forenelig" med teltliv..

Teltet ble festet utenpå, ved hjelp av div. reimer på sekken. Når jeg kom frem på Kjevik viste det seg at teltet var borte... Folka på flyplassen var veldig hjelpsom og ringte både Værnes og Gardemoen uten hell. Viste seg at de ikke hadde satt på såkalt "tag" (sånn hvit lapp som de klistrer på) på teltet (men det skulle de visstnok ha gjort), men kun på sekken. Måtte mao kjøpe meg nytt telt i Kr.sand, tok det billigste jeg fant. MEN; bør ikke da SAS/Braathens refundere teltet jeg måtte kjøpe? Har prøvd å ringe de uten å få svar.

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Jeg ville skrevet brev eller brukt reiseforsikringen min.

Forøvrig skal gjenstander være forsvarlig sikret, og et telt under et lokk kan lett falle av. Det burde vært merket (også fra din side). Men du kan jo i et brev hevde at de burde fortalt deg at dette var dårlig sikring når du sjekket inn. Det er også enklere å få medhold når du sier fra med en gang du oppdager det på flyplassen, ellers så kan du jo strengt tatt ha mistet det etterpå, og det vil jo ikke de erstatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når du mister bagasje hos Braathens, så går det ettervekt. Om du har en koffert t.eks. som er fullpakket av dyre gjenstander, så får du antall kr pr.kg. Kjipt. Da går jeg utifra at reiseforsikringen vil dekke resten.

Å sende et telt under lokket på en sekk virker noe skjødesløst på meg.

Da du oppdaget dette på flyplassen skulle du ha fylt ut et skjema hos selskapet. har du skriftlig at du har snakket med de?

Kan være sent å komme i ettertid i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, nå har jeg vært i kontakt med Braathens og får kjøpssummen på teltet refundert.

Skjødesløst ja, men opprinnelig skulle jeg reise med buss nedover, men det ble endring i planene i siste liten. Men du kan si at jeg har lært. Teltet var merket med navn og adr osv. Braathens skulle uansett ha merket teltet med tag viste det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...