Gå til innhold

min mor...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

det virket som min mor ble lei seg eller kanskje litt sjalu da jeg fortalte at vi skulle reise til tyrkia i sammen med svigeforeldrene mine... hun ble liksom så "kort" og ville fort avslutte telefonsamtalen. er dette noe dere har hørt om før? jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det an, er jo trossalt voksen jeg og, men jeg blir jo veldig lei meg for at det blir slik.... Nå skal det sies at familiesituasjonen vår er og har vært slik at jeg ikke alltid har følt at jeg kom først i rekken, eller det vil si at jeg har klart meg bra med utdannelse og stiftet min egen familie, mens det hele tiden har vært andre i familien som har trengt mer oppbakking og hjelp da de tok feil valg og havnet på "skråen"... slik har det alltid vært...Men ikke missforstå, jeg har værdens beste og snilleste mor som alltid står parat for å hjelpe andre. Men jeg føler at jeg får ferien litt spolert når hun virker skikkelig sur for at vi drar med svigers...noen råd om hvordan jeg kan gripe dette an???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Xavia
det virket som min mor ble lei seg eller kanskje litt sjalu da jeg fortalte at vi skulle reise til tyrkia i sammen med svigeforeldrene mine... hun ble liksom så "kort" og ville fort avslutte telefonsamtalen. er dette noe dere har hørt om før?

JA!! Dette har jeg hørt om før. Min mor er akkurat likedann. Og kan bli kort og snurt dersom jeg bare sier at i helgen skal vi besøke svigerforeldre.

Har ikke noen råd, annet enn at du ikke skal bry deg med det. Hun har da INGEN grunn til å oppføre seg som hun gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kajsa-krabat

Takk for svar...og støtten!!!! Gjør godt å høre at det er flere som opplever og føler det samme som meg! Ikke en lett situasjon dette hær...sikkert ikke for mødrene heller vil jeg tro. Jeg skjønner bare ikke hvorfor de er slik?? En ting er i allefall sikkert, jeg lærer av situasjonen og kan unngå å gjøre slike feil ovenfor mine barn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kajsa-krabat

Oy, det var meg som startet tråden...var ikke klar over at jeg ikke var innlogget første gang, da jeg bruker maskina på jobben her jeg ikke automatisk bli innlogget sånn som hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjenner til problemstillingen. Og enig i at jeg aldri vil gi mine barn dårlig samvittighet hvis de drar på ferie uten meg, og med svigerforeldre. Jeg vil glede meg med dem og ønske dem en god ferie...og mene det!

Det er ikke så hyggelig å dra på ferie når man vet at man sårer noen og får dårlig samvittighet.

Synes du skal ta opp dette med din mor. Det er hun som må jobbe med sine følelser og holdninger. Det er hun som må forandre seg, ikke du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg ville snakket med henne. Da får du ihverfall høre om det virkelig er slik at hun er litt "sjalu"på at du reiser med svigerforeldrene. Dumt hvis dette blir en "bremse" for ferien din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...