Gå til innhold

Sykemelde seg pga. eksem?

Fremhevede innlegg

Gjest linsina
Skrevet

Hei. Jeg jobber som frisør og sliter med eksem(perioral dermatitt) i ansiktet ved munnen, leppene og under nesa. De siste dagene har det vært utrolig stygt og utrolig vondt/ubehagelig. Det svir, flasser og er gult. Det er også ganske sjenerende :(

Har fått legetime om en uke, men om det er like ille i morgen som det er nå så vurderer jeg sterkt å ringe om hastetime i morgen og høre om mulighetene for sykemelding. Det er jo ikke noe særlig å stå med kjemikalier når det er så utbrudd heller.

Jeg har slitt med det i 1 år(utslettet var borte hele sommeren og våren i år) og har fint vært på jobb med det, men ser jo at det forverrer seg litt da i noen tilfeller. Aldri vært så ille som nå.. Derfor lurer jeg på:

Hva synes dere om å ta ut sykemelding i en sånn situasjon?

PS: holder forresten på med å ta studiekompetanse ved siden av jobb for å eventuelt omskolere meg om eksamen blir verre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det er legen sin avgjørelse om det er greit eller ikke:)

Anonymous poster hash: dd0d6...769

Skrevet

Så lenge en føler seg opplagt til å jobbe er det vel ingen grunn til å sykmelde seg. Sjeldent en kan få sykmelding for noe pgs. utseendet.

Anonymous poster hash: 4a188...92e

• Liker 1
Gjest linsina
Skrevet

Hovedgrunnen her er jo ikke utseende, har jo fint klart å jobbe med utslettet før selvom det er sjenerende. Hovedgrunnen er jo at det aldri har vært så ille som nå, og det å jobbe med kjemikalier når man har et utslettutbrudd er kanskje ikke det beste.

Skrevet

Hovedgrunnen her er jo ikke utseende, har jo fint klart å jobbe med utslettet før selvom det er sjenerende. Hovedgrunnen er jo at det aldri har vært så ille som nå, og det å jobbe med kjemikalier når man har et utslettutbrudd er kanskje ikke det beste.