AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Hei, Jeg har tenkt på dette en stund og må bare forhøre meg... Jeg er 19 år, og har i et par års tid opplevd ubehag når jeg har hatt analsex med kjæresten. Det blir sjeldent vi gjør det. For kanskje et år siden sjekket jeg litt opp i endetarmsåpningen for å kjenne om noe var galt. Kjente små "kuler" rett innenfor åpningen. Kjente igjen for en stund siden og jeg føler det har blitt mange fler.. Jeg skammer meg sånn, jeg er bare 19 år.. Jeg har jo aldri klart å se hva det er selv, men i dag satt jeg meg til med kamera og tok bilder "opp der" (UTROLIG FLAUT) for å få en bedre titt, og fra det lille jeg klarte å se (smålig vanskelig å "slappe av" bak der når man er stresset) så ser det skikkelig rart ut.. Når jeg googler hemoroider så ligner det ikke slik som det lille jeg fikk tatt bilde av. Ligner mer på polypper. Er polypper farlig? Jeg føler jeg burde ta en tur til legen å få dette sjekket, men jeg gremmer meg rett og slett utrolig mye... Har en mannlig lege som er lege til hele familien, kan ikke se for meg jeg skal ligge der naken å skreve og bli tafset i baken... Er det mulig å be om kvinnelig lege? Hvordan foregår egentlig en sånn undersøkelse? Har noen opplevd dette før? Er det noe å få gjort med dette i det hele tatt? Polyppene(eller hemoroidene...??) altså? Kan de fjernes? Er det "grunn nok" at man mistrivdes med dem? Blir alt "normalt" hvis man får de fjernet? Kan det være farlig?? Må sies at de ikke gjør vondt med mindre jeg har analsex eller har hard avføring... Hilsen sykt bekymret og stressa 19-åring.... Anonymous poster hash: b6691...bca
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #2 Skrevet 27. oktober 2014 Ikke at jeg trenger å ha analsex i det hele tatt altså... Det er ikke det som er poenget hvis noen påpeker det... TS Anonymous poster hash: b6691...bca
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #4 Skrevet 27. oktober 2014 Gå til legen??? (!!!!!!) Hadde vært fint om du kunne svare på spørsmålene i innlegget over! Skjønner jo at jeg muligens trenger å ta en tur til legen men er forferdelig usikker og redd... TS Anonymous poster hash: b6691...bca
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #5 Skrevet 27. oktober 2014 Det kan godt være det er helt normalt også. Kun en lege kan egentlig svare deg skikkelig på dette. Polypper er vel strengt tatt ikke farlig, men tror det er koblet til endetarmskreft? Nei, nå kan det godt være jeg lyger. Ta en tur til legen du, det er ingenting å skamme seg over Anonymous poster hash: 34463...9d5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #6 Skrevet 27. oktober 2014 Du kan fint be om kvinnelig lege Det er vanligere enn du tror. Det kan være både innvendige hemoroider, som er mest sannsynlig, eller det kan være polypper. Polypper er som regel helt ufarlige, men kan i sjeldne tilfeller utvikle seg Hemoroider kan fjernes på flere måter, klinisk som kirurgisk. De fleste blir som før etter behandling, men de vender som regel tilbake hvis man fortsetter som før. Hemoroider dannes pga økt trykk i baken og blodforsyningen blir presset. Det kan sammenlignes som et brokk på en måte. Lykke til Anonymous poster hash: db4aa...cb2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #7 Skrevet 27. oktober 2014 Du kan fint be om kvinnelig lege Det er vanligere enn du tror. Det kan være både innvendige hemoroider, som er mest sannsynlig, eller det kan være polypper. Polypper er som regel helt ufarlige, men kan i sjeldne tilfeller utvikle seg Hemoroider kan fjernes på flere måter, klinisk som kirurgisk. De fleste blir som før etter behandling, men de vender som regel tilbake hvis man fortsetter som før. Hemoroider dannes pga økt trykk i baken og blodforsyningen blir presset. Det kan sammenlignes som et brokk på en måte. Lykke til Anonymous poster hash: db4aa...cb2 Etter videre bildesøk (og sammenligning) antar jeg det er polypper... Hva mener du med "fortsetter sånn som før"? Hvordan blir man sjekket for dette? Kjenner jeg har helt vondt i magen, men vil heller få det "fikset" enn å gå rundt å ha noe sånt i baken.. TS Anonymous poster hash: b6691...bca
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #8 Skrevet 27. oktober 2014 Det kan godt være det er helt normalt også. Kun en lege kan egentlig svare deg skikkelig på dette. Polypper er vel strengt tatt ikke farlig, men tror det er koblet til endetarmskreft? Nei, nå kan det godt være jeg lyger. Ta en tur til legen du, det er ingenting å skamme seg over Anonymous poster hash: 34463...9d5 TS her Jeg googlet også at det kan være linket til endetarmskreft Stresset nå. Er antageligvis ikke det, men ikke særlig stas å være nitten år og ha små utvekster i baken.. Anonymous poster hash: b6691...bca
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #9 Skrevet 27. oktober 2014 Du, dette kommer til å gå helt bra. Og kvinnelig lege kan du be om. Hold deg unna analsex en stund og se om det blir bedre. Kan være at det ikke er bra for deg. Anonymous poster hash: df4ad...7ed
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #10 Skrevet 27. oktober 2014 Du, dette kommer til å gå helt bra. Og kvinnelig lege kan du be om. Hold deg unna analsex en stund og se om det blir bedre. Kan være at det ikke er bra for deg. Anonymous poster hash: df4ad...7ed Vi har analsex svært sjeldent, er bare sånn jeg ble oppmerksom på det.... Blir i allefall ikke noe nå Ber man bare om å få kvinnelig lege i telefonen når man bestiller time? Virkelig aldri gjort noe annet enn å bestille time igjennom SMS-systemet. Må man oppgi grunn for kvinnelig lege? TS Anonymous poster hash: b6691...bca
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #11 Skrevet 27. oktober 2014 TS her Jeg googlet også at det kan være linket til endetarmskreft Stresset nå. Er antageligvis ikke det, men ikke særlig stas å være nitten år og ha små utvekster i baken.. Anonymous poster hash: b6691...bca Har aldri hørt om en 19-åring med endetarmskreft. Har du hatt dette i 2 år så hadde du hatt store plager nå hvis det hadde vært noe farlig. Anonymous poster hash: df4ad...7ed
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #12 Skrevet 27. oktober 2014 Vi har analsex svært sjeldent, er bare sånn jeg ble oppmerksom på det.... Blir i allefall ikke noe nå Ber man bare om å få kvinnelig lege i telefonen når man bestiller time? Virkelig aldri gjort noe annet enn å bestille time igjennom SMS-systemet. Må man oppgi grunn for kvinnelig lege? TS Anonymous poster hash: b6691...bca Be om en kvinnelige lege av private grunner. Lykke til, og prøv å ikke være redd. Anonymous poster hash: df4ad...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #13 Skrevet 27. oktober 2014 Etter videre bildesøk (og sammenligning) antar jeg det er polypper... Hva mener du med "fortsetter sånn som før"? Hvordan blir man sjekket for dette? Kjenner jeg har helt vondt i magen, men vil heller få det "fikset" enn å gå rundt å ha noe sånt i baken.. TS Anonymous poster hash: b6691...bca Jeg mener hvis du fortsetter å utsette enden for press enten ved analsex eller hard avføring, vil det komme tilbake, selv om du fjerner det Anonymous poster hash: db4aa...cb2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #14 Skrevet 27. oktober 2014 Har aldri hørt om en 19-åring med endetarmskreft. Har du hatt dette i 2 år så hadde du hatt store plager nå hvis det hadde vært noe farlig. Anonymous poster hash: df4ad...7ed Jeg vet ikke om de har vært der i to år, jeg vet bare jeg følte litt ubehag allerede den gangen. Vet ikke om det var av det, men kan jo hende. Uansett velger jeg å tro, ikke minst håper, at alt er helt ok annet enn at de er der... Greit å holde seg optimistisk Vet du om det er vanlig praksis å få fjernet polypper uansett? Er dette noe man kan spørre om å få fjernet bare fordi man ikke vil ha de der, eller må det være noe galt med de? TS Anonymous poster hash: b6691...bca
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #15 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg mener hvis du fortsetter å utsette enden for press enten ved analsex eller hard avføring, vil det komme tilbake, selv om du fjerner det Anonymous poster hash: db4aa...cb2 Åja. I hovedsak sliter jeg litt med magen (enten løs eller hard avføring, litt om hverandre), og det er vel ikke noe jeg får gjort noe med? Får få det sjekket ut TS Anonymous poster hash: b6691...bca
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #16 Skrevet 27. oktober 2014 Leste på denne linken nå: http://www.stolav.no/no/Pasient/Behandlingstilbud/Mage-tarm/TEM--fjerning-av-polypper/94657/ MÅ man få et blærekateter? Blir man sengeliggende på sykehus i flere dager etterpå?? Beklager jeg spør og graver så mye, jeg er bare overveldet av alt jeg leser og håper noen har noen konkrete erfaringer med dette de kan fortelle om. TS Anonymous poster hash: b6691...bca
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #17 Skrevet 27. oktober 2014 Bestilt legetime nå i allefall. TS Anonymous poster hash: b6691...bca
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #18 Skrevet 27. oktober 2014 Er dette trolling? Det er ikke innenfor normalen å både undersøke seg selv og å klare å filme seg selv innvendig i endetarmen. Anonymous poster hash: 3a0be...cc2
Ferny Skrevet 27. oktober 2014 #19 Skrevet 27. oktober 2014 Bestilt legetime nå i allefall. TS Anonymous poster hash: b6691...bca Bra. Jeg tenker at du sikkert kommer til å få beskjed om at det er helt ufarlig. Men siden du allerede stresser sånn nå, så blir det nok godt å få unnagjort legebesøket.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #20 Skrevet 27. oktober 2014 Er dette trolling? Det er ikke innenfor normalen å både undersøke seg selv og å klare å filme seg selv innvendig i endetarmen.Anonymous poster hash: 3a0be...cc2 Filme?? Jeg har tatt et bilde. Satt meg ned med et lite speil som kan stå selv, presset ut og tok et bilde med iPhonen. Det er ikke akkurat så sinnssykt enkelt å SE selv i sin egen endetarmsåpning uten noen form for hjelp. Ellers er det helt normalt å undersøke seg selv for det meste. For eksempel å sjekke om man har "noe rart" i endetarmsåpningen kan man ta litt glidemiddel på en finger og stikke den forsiktig inn og kjenne rundt med fingertuppen. NEI, jeg troller ikke. Jeg er nitten år, og jeg er stressa og redd. Det må være lov. TS. Anonymous poster hash: b6691...bca 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå