Beccy87 Skrevet 28. mai 2015 #381 Del Skrevet 28. mai 2015 Da var vogn i boks, ble emmaljunga mondial duo og vi kan hente den om tre uker! Vi har også hatt navn klart siden vi fant ut at det ble en gutt, så nå får vi bare håpe han ikke ser ut som noen andre når han kommer ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HulderTussa99 Skrevet 31. mai 2015 #382 Del Skrevet 31. mai 2015 Gratulere... Det er ein jungel i denne vognverdenen. emmajunga e flotte vogner. Vi skal på omvisning på det nye sykehuset på tirsdag å møte noen av folkene der. Må si jeg er spent, etter å ha gått på "vårt" sykehus i snart ett år så føler jeg at jeg kjenner til de fleste jordmødrene og legene der. Hadde forøvrigt ei intensiv uke med sykehus forrige uke. Vanskelig å få alt på ein dag tydeligvis men flott at dem følger opp oss da. Forhåpentligvis måtte jeg ta dein siste glukose prøven på fredag! Det er pyton! Men premien var no at det var ein perfekt prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me2u Skrevet 4. juni 2015 #383 Del Skrevet 4. juni 2015 Da er jeg straks 33 uker! Hva skjer med tiden? Alien vokser og er sterk som en okse nå. Sparkene hans er ikke så koselig å søte lengre Nå rykker jeg til når han sparker og han treffer ofte høyre ribbein som er på grensen til vondt. Hvordan skal dette ende når han skal vokse og bli enda sterkere de neste 50 dagene? Utover det er formen fin og jeg kan fremdeles jogge flere ganger i uka, men jeg savner overskuddet, energien og det å ikke være så sliten og trøtt konstant. Kjenner jeg er klar for å få kroppen min tilbake! Ellers er alt i boks Vogn, babyutstyr, stellebord, klær og alt annet stæsj; ja til og med fødebagen er 90% klar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 4. juni 2015 #384 Del Skrevet 4. juni 2015 Er 29 uker på vei her nå og merker at S blir sterkere for hver dag som går. Har begynt å krangle litt om plassen der inne nå og tidligere i dag så jeg tydelig det som må ha vært enten hodet eller rumpa hans stikkende ut som en kul på siden av magen. Kjempe freaky! Venter på utbetaling av ferie penger neste uke før vi skal sette i gang med resten av innkjøpene. Tenkte å lage meg en liste over alt vi trenger i løpet av helgen. Noen som vil dele sin liste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me2u Skrevet 4. juni 2015 #385 Del Skrevet 4. juni 2015 Er 29 uker på vei her nå og merker at S blir sterkere for hver dag som går. Har begynt å krangle litt om plassen der inne nå og tidligere i dag så jeg tydelig det som må ha vært enten hodet eller rumpa hans stikkende ut som en kul på siden av magen. Kjempe freaky! Venter på utbetaling av ferie penger neste uke før vi skal sette i gang med resten av innkjøpene. Tenkte å lage meg en liste over alt vi trenger i løpet av helgen. Noen som vil dele sin liste? Min var også en rumpegutt på den tiden. Den stakk seriøst ut på venste siden av navlen. Skikkelig freaky! Min liste: Amme BH fra Cubus Ammesinglet HM Ammeinnlegg Truser som rommer tykke nattbind Brystvortesalve Voksen bleie(etter å ha lest om rennende fostervann og håndklær mellom beina på vei til sykehuset så stakk jeg innom Apoteket og fikk et par prøvepakker på voksenbleier i tilfellet det skulle fosse fostervann) Hentesett baby i strl 50 5 bodyer strl 5 2 pysj strl 50 2 bomullsluer Sokker Helsetepper (Får en haug med klær så kjøpte bare et lite startkit med klær) Babynest Next to me krybbe Jerseylaken og sengetøy til krybbe BabyBjørn vippestol Stokke tripptrappstol og newborn Seat Stellebord og stellematte Stelleveske Sprinkelseng, madrass/overmadrass, sprinkelbeskytter Babygym Uro Tepper Ammepute Bilstol Bleier strl 1 og 2 Neglesaks sett og børste Top to toe wash Babyolje Sinksalve Gulpekluter Våtservietter Bleieposer MME Medela Dobbel brystpumpe Medela tåteflasker med spesialtut som er tilpasset som å suge på bryst Mam flasker i tilfelle MME Smokker Dr.Brown sterilizer(koker og steriliserer alt av smokker og flasker på 12 min) Mountain Buggy Urban Jungle Saueskinn Vogndyne Jaaaaaa......sikkert noe jeg har glemt å skrive ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 4. juni 2015 #386 Del Skrevet 4. juni 2015 Her er det 71 dager igjen til termin og appen sa at det er 75% fullført svangerskap i dag Her er lista som vi har satt opp, tror den skal dekke det meste. Utstyrsliste til mini: Vognrelatert: Barnevogn - Baby Jogger city elite med bag og sportsdel Regnteppe til vogn - Baby Jogger sitt Pose til vogn - Voksi frost vinterpose Adapter fra vogn til bilstol - Multisak Bilrelatert: Barnesete + base - Gikk for Maxi Cosi Pebble med dual base Speil til å se baby Solskjerming til vindu Stue/kjøkken/innerelatert: Vippestol - Babybjørn Tripptrapp-stol fra Stokke Bæresjal - Skal få låne av venninne tror jeg Newborn sete til tripptrapp - Låner av venninne Teppe til gulv, litt mykt Soveromrelatert: Sprinkelseng - LånerNy madrass sprinkelseng Madrassbeskyttelse Tisselaken Dyne Sengetøy Skap til barnerommet Babycall Badrelatert: Stellebord Stellematte Badestamp dersom ikke en del av stellebord Babydel til å ha i badestamp Stelleveske Stelleprodukter Babyhåndkle Neglesaks baby Annet: Klær (Kjøpt litt, fått altfor masse allerede! 3 store bæreposer i relativt små størrelser, tror han må skifte hver annen time) Gulpekluter Vaskekluter Ammeinnlegg Amme-BH Purelan Babyteppe - Fått 1 og vil få strikket 1 Termometer Nesesuger Paracet stikkpiller Siklesmekke Saueskinn Flasker Smokker Nattlampe til soverom På kanskje-lista: Babygym (?) Babynest (?) Myggnett til vogn (?) Brystpumpe (?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol. Skrevet 4. juni 2015 #387 Del Skrevet 4. juni 2015 Hei! Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her. I dag er det akkurat 4 uker til termin - veldig rart at det snart er en baby her! Magen min er ganske liten får jeg høre støtt og stadig (mer enn stor nok for meg da , men merker det begynner å bli tungt likevel og blir fort sliten. Jordmor tror babyen veier rundt 3 kg ved fødsel, så da tenker jeg at jeg trygt kan kjøpe hentesett i str 50. Svigermor har strikket sett i str 3-6 mnd og det blir nok litt i største laget. Ellers ser jeg på listene deres at vi har kjøpt inn det meste der. Har ikke kjøpt så mye klær, tenker vi får en del i gaver den første tiden, og så kan vi heller kjøpe litt selv når vi ser hvilket vær der blir i sommer og hvor stor babyen viser seg å være. Lurer litt på hvordan det blir med soving om natten. Vi tenker å ha henne i nest i sengen vår, men er redd der kan bli litt trangt? (1.50 seng). Har sprinkelseng på rommet hennes, men tenker vi ev kan kjøpe en bed side crib på finn om vi finner ut at vi trenger det. Fødebaggen er ikke pakket enda, men tenker å gjøre det en dag nå. voksenbleier - må man virkelig ha det? Tror jeg fortrenger litt av realiteten kanskje... Men har kjøpt de største sloggitrusene på markedet i hvert fall, så litt forberedt er jeg i da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me2u Skrevet 4. juni 2015 #388 Del Skrevet 4. juni 2015 Hei! Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her. I dag er det akkurat 4 uker til termin - veldig rart at det snart er en baby her! Magen min er ganske liten får jeg høre støtt og stadig (mer enn stor nok for meg da , men merker det begynner å bli tungt likevel og blir fort sliten. Jordmor tror babyen veier rundt 3 kg ved fødsel, så da tenker jeg at jeg trygt kan kjøpe hentesett i str 50. Svigermor har strikket sett i str 3-6 mnd og det blir nok litt i største laget. Ellers ser jeg på listene deres at vi har kjøpt inn det meste der. Har ikke kjøpt så mye klær, tenker vi får en del i gaver den første tiden, og så kan vi heller kjøpe litt selv når vi ser hvilket vær der blir i sommer og hvor stor babyen viser seg å være. Lurer litt på hvordan det blir med soving om natten. Vi tenker å ha henne i nest i sengen vår, men er redd der kan bli litt trangt? (1.50 seng). Har sprinkelseng på rommet hennes, men tenker vi ev kan kjøpe en bed side crib på finn om vi finner ut at vi trenger det. Fødebaggen er ikke pakket enda, men tenker å gjøre det en dag nå. voksenbleier - må man virkelig ha det? Tror jeg fortrenger litt av realiteten kanskje... Men har kjøpt de største sloggitrusene på markedet i hvert fall, så litt forberedt er jeg i da! Det slo ikke meg med bleier inntil jeg leste om når og hvor gikk fostervannet tråden Heller en bleie enn å pakke meg inn med håndkle mellom beina og en bukse utenpå der igjen. Er jo ikke sikkert at jeg vil få behov for det, men greit å ha for sikkerhetsskyld. Kjipt å renne ned bilen på vei til sykehuset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HulderTussa99 Skrevet 5. juni 2015 #389 Del Skrevet 5. juni 2015 (endret) Imponert over at noen greier å jogge så langt ut i svangerskapet. Så bra. Selv merker jeg at å ha gått gravid i omtrent to år, rett å slett ikke har energi til det. Koslige spark synes jeg så uansett om det er ubehagelig, tilogmed sure oppstøt å halsbrann e bare småtterier. Det blir ein stor premie på slutten. Ser dere bekymrer dere for at vannet går, ja det er ein ting. Men det tar faktiskt ein til to uker før kroppen har renset seg å. Det vil si der livmorkaka har vært blir det et stort sår. Å det tar tid før ho gror igjen. Dermed kan ein belage seg på blod og utflod. Selv tok æ med meg litt ein gangstruser fra sykehuset. Du treng ikke mange ettersom du må ha på eit bestemorbind, jeg fikk vertfall med meg ein haug med bind fra sykehuset da jeg dro hjem. Imponert over at noen greier å jogge så langt ut i svangerskapet. Så bra. Selv merker jeg at å ha gått gravid i omtrent to år, rett å slett ikke har energi til det. Koslige spark synes jeg så uansett om det er ubehagelig, tilogmed sure oppstøt å halsbrann e bare småtterier. Det blir ein stor premie på slutten. Ser dere bekymrer dere for at vannet går, ja det er ein ting. Men det tar faktiskt ein til to uker før kroppen har renset seg å. Det vil si der livmorkaka har vært blir det et stort sår. Å det tar tid før ho gror igjen. Dermed kan ein belage seg på blod og utflod. Selv tok æ med meg litt ein gangstruser fra sykehuset. Du treng ikke mange ettersom du må ha på eit bestemorbind, jeg fikk vertfall med meg ein haug med bind fra sykehuset da jeg dro hjem. Etter tips ifra andre så har jeg ikke kjøpt et eneste barneplagg i str 50. Mange har angret seg fordi barnet voks ut av tøy før dem rakk å bruke det. Ellers så har jeg fått i det mest basis utstyret så vi klarer oss de første ukene, så handler vi inn når vi ser vi trenger noe. Vet ikke hvordan det er hos dere, men her oppe har vi egne fb grupper hvor en girbort/selger/kjøper barneklær og utstyr. Helt utrolige priser, her om dagen så var det ei i området som solgte en bærepose med tøy i str 56 for 100kr😄 Endret 5. juni 2015 av HulderTussa99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 6. juni 2015 #390 Del Skrevet 6. juni 2015 Takk til dere som la ut listene deres! Man ser seg fort blind på egen liste, så det hjelper mye. Bleier, store truser og bind er i alle fall notert! Har også tenkt å se om jeg kan finne såkalt posekjøp, vi har ingen å arve av heller og som flere sier så vokser de jo fort ut av de minste størrelsene så synes jeg det er fint med gjenbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol. Skrevet 6. juni 2015 #391 Del Skrevet 6. juni 2015 Jeg har arvet en del klær og utstyr, samt kjøpt litt til rommet hennes på finn. Veldig fint med gjenbruk, ja (men samtidig veldig gøy å kjøpe selv også da ) Når jeg tenker meg om har vi bare kjøpt sprinkelseng, vogn, bæresele og tripp trapp stol av utstyr nytt. Ammestol, vugge og kommode til stelling er fra finn, og så har jeg arvet ammepute, nest og newborn sete. Jammen meg mye utstyr som skal på plass, og jeg frykter jeg har kjøpt alt for mye når jeg stort sett kan sette check på alle lister som finnes der ute. Eneste jeg venter med er ammeting (type pumpe og flasker) -håper jo at kun pupp er nok, og det er enkelt for mannen å stikke innom en butikk å kjøpe om vi skulle ha behov for det. Har ikke kjøpt bleier og sånt heller - føler det blir litt rart å kjøpe før hun er født. Overlater det til mannen det også tror jeg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HulderTussa99 Skrevet 7. juni 2015 #392 Del Skrevet 7. juni 2015 Apropos Babybleier får ein masse av det om ein henter babypakker på Rimi og Kiwi. Begge steder får ein to hele pakker har dere hente dem foresten? Jeg tenkte jeg skulle vente i det lengste men klarte det ikke, hentet den siste forrige uke ifra Vitus. Det var no skuffelse, var mest bare ein pappeske med litt kremer og reklame... Ellers av forberedelser så har jeg vasket tøyet igjen til babyen og ordnet vogn og vugge. Senga er den samme som jeg hadde da jeg var liten. Skikkelig nostalgi vært så heldig å arve ein del babyting og klær fra svigerfamilien som er absolutt ferdig sier dem... Jeg har ikke ordnet barnerom enda, ser ikke for meg å putte lille ungen på enerom på lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 7. juni 2015 #393 Del Skrevet 7. juni 2015 Oi jeg viste ikke at Kiwi også har pakke! Jeg har ikke hentet noen, tenkte å se litt på det neste uke. Har heller ikke startet på noe barnerom, og blir ikke å gjøre det heller på en stund, ser for meg at lille sover hos oss de første 6mnd uansett, så vi har god tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PositivPessimist Skrevet 9. juni 2015 #394 Del Skrevet 9. juni 2015 Ting begynner å falle på plass her også. Rommet er nesten klart. Ferdig malt og begynt å innrede. Ingen krise om det ikke blir helt ferdig, siden han skal sove hos oss i starten. Men likevel greit at det meste er klart. Så slipper vi å styre med det når han er liten. Har dessuten hjulpet meg litt i forberedelsene på det å faktisk skulle bli mor også. Jeg aner jo virkelig ikke hvordan hverdagen blir. Ellers har vi kjøpt mye brukt og litt nytt. Klarer jo ikke dy meg. Babypakke er genialt. Selv om ikke alle er like bra. Bærer naturlig nok preg av en del reklameeffekter. Likevel greit å ha noen vareprøver, så slipper man å kjøpe alt mulig. Kan prøve ut til man finner noe man faktisk vil bruke. Så langt er jeg mest fornøyd med Apotek1 sin faktisk. Har igjen en på Kiwi jeg skal hente. Ellers så er det nå å kjøpe inn litt bleier så en har fra starten av. Ser ikke for meg at butikk er det første vi orker å dra på. Det er bare 35 dager igjen til termin i dag. Herregud, hvor ble tida av. Noen ganger syns jeg at jeg har gått gravid like lenge som en elefant. Andre dager føler jeg at vi nettopp fant det ut. Ganske sprøtt. Prøver å forberede meg mentalt til både fødsel og alt det der. Men syns det ikke er så lett. Er jo 3.000 tanker i hodet.. Hvordan klarer dere å holde alt i sjakk? De neste to ukene skal jeg til både lege og jordmor for kontroll. Så tipper jeg får lufta litt tanker der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol. Skrevet 9. juni 2015 #395 Del Skrevet 9. juni 2015 Jeg har også kost meg veldig med å innrede rommet hennes, selv om vi tenker samsoving i starten og hun ikke kommer til å være der så mye. Jeg har fått pakken fra Kiwi nå - takk for tips! Så da er bleier til de første dagene på plass i hvert fall! Her er det siste jobbdag i morgen før permisjon - 3 uker til termin på torsdag. Kommer til å savne kollegaene mine, men merker det blir godt med litt avslapping hjemme før baby tar over showet. Ang. forberedelse til fødsel prøver jeg å tenke minst mulig på det.. tenker det bare er noe jeg må gjennom og at det kommer til å bli fryktelig vondt! Blir mest stresset av å ikke vite akkurat når det skal skje. Fryktelig merkelig å tenke på at hun kan være her om en uke - både mor og søstre har født 1-2 uker før termin. Håper hun holder seg inne til termin egentlig. Lengter etter henne, men samtidig føler jeg meg ikke klar for det som skal skje helt enda heller (men det blir jeg nok aldri uansett ) Gruer meg mer til amming og vondt nedentil etter fødsel merker jeg. Har forstått at det ikke er bare-bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me2u Skrevet 11. juni 2015 #396 Del Skrevet 11. juni 2015 For en dag! Skulle bare til vanlig JM time og sjekke status og så sendes jeg til til føden pga pulsdropp på baby Fikk helt panikk og ble superstresset. Jeg ble sittende i nesten 1 time med monitor på magen for å sjekke om pulsen var ok eller ikke i tilfelle de måtte gjøre tiltak. Heldigvis viste det seg at pulsen hans var perfekt og at grunnen til at JM hadde slitt med å finne jevn puls rett og slett var fordi han er så aktiv og beveger seg masse og forsvant for henne ❤️ SF målet hadde droppet pittelitt, så skal til ny time om 14 dager bare for å se at alt holder seg ok der også, men føler meg et tonn lettere til sinns nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol. Skrevet 11. juni 2015 #397 Del Skrevet 11. juni 2015 For en dag! Skulle bare til vanlig JM time og sjekke status og så sendes jeg til til føden pga pulsdropp på baby Fikk helt panikk og ble superstresset. Jeg ble sittende i nesten 1 time med monitor på magen for å sjekke om pulsen var ok eller ikke i tilfelle de måtte gjøre tiltak. Heldigvis viste det seg at pulsen hans var perfekt og at grunnen til at JM hadde slitt med å finne jevn puls rett og slett var fordi han er så aktiv og beveger seg masse og forsvant for henne ❤️ SF målet hadde droppet pittelitt, så skal til ny time om 14 dager bare for å se at alt holder seg ok der også, men føler meg et tonn lettere til sinns nå. Det hørtes veldig ekkelt ut! Så bra at alt var som det skulle være! Mitt SF-mål var også litt mindre forrige gang så jeg, men jordmor sa ikke noe på det, så antar det ikke er noe problem. Neste uke skal jeg på siste kontroll hos jordmor før termin. Mannen min skal være med for første gang fordi han ville se hvordan ting foregikk der, og det blir vel gjerne litt snakk om fødsel også. Har deres menn vært med dere på kontrollene? Min har bare vært med på ultralyd, noe han syntes var en veldig stor opplevelse. Han gleder seg veldig til babyen kommer, og har hele tiden vært engasjert i graviditeten, men jeg har ikke følt han ville fått så mye utbytte av å være med til jordmor, så han har heller fått et grundig referat etter hver time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me2u Skrevet 11. juni 2015 #398 Del Skrevet 11. juni 2015 Det hørtes veldig ekkelt ut! Så bra at alt var som det skulle være! Mitt SF-mål var også litt mindre forrige gang så jeg, men jordmor sa ikke noe på det, så antar det ikke er noe problem. Neste uke skal jeg på siste kontroll hos jordmor før termin. Mannen min skal være med for første gang fordi han ville se hvordan ting foregikk der, og det blir vel gjerne litt snakk om fødsel også. Har deres menn vært med dere på kontrollene? Min har bare vært med på ultralyd, noe han syntes var en veldig stor opplevelse. Han gleder seg veldig til babyen kommer, og har hele tiden vært engasjert i graviditeten, men jeg har ikke følt han ville fått så mye utbytte av å være med til jordmor, så han har heller fått et grundig referat etter hver time. Ja, det var helt forferdelig. Jeg har ikke vært følsom, grinete eller noe i snart 34 uker, men der og da så sprutet tårene og snørret og jeg ble helt skjelven. JM sa at mest sannsynlig var fordi han bevegde seg mye at hun "mistet" pulsen og at det var en "Better safe than sorry" ting, men det hjalp ikke en døyt Hun var heller ikke bekymret for SF målet, men på føden så ville de ha full kontroll når jeg først var hos dem så det var de som ville at jeg skulle ha ny time innen 14 dager hos JM bare for å være sikker på at det ikke ble lavere. Følte meg godt ivaretatt og de ba meg bare å ringe om jeg lurte på noe Mannen var på trening da dette skjedde så sendte han melding hele veien og han syntes selvsagt det var forferdelig ekkelt da han så jeg hadde ringt og sendt meldinger. Han har heller ikke vært med på annet enn tildig ul og OUL. Har liksom aldri vært noe spennende som har skjedd hos JM inntil i dag. Her er han også kjempespent på å møte mini Han snakker og koser med magen, lurer på hva han kommer til å bli når han blir stor, hva ferier vi skal ta sammen og har skrevet brev til han i "Boken om meg" ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 11. juni 2015 #399 Del Skrevet 11. juni 2015 Huff da me2u! Det må ha vært utrolig skremmende! Men bra de tok det på alvor og at det gikk bra. Jeg har hatt med mannen på begge kontrollene hos jordmor hittil, han vil så gjerne være med på mest mulig, og det er jo bare koselig. Kontrollene jeg har hatt hos legen derimot har jeg gått alene, der er det jo stort sett bare inn og ut uten noe særlig 'koseprat', så han går ikke glipp av noe der. Når det kommer til fødselen så opprettholder jeg fortsatt det samme avstands forholdet jeg har hatt siden jeg fikk positiv test. Ønsker ikke å tenke så mye på det, er for min del 10 uker igjen til termin så har det ikke travelt heller. Men har meldt oss på fødsels-forberedende kurs, og tenker på at jeg skal starte med puste og avslapnings øvelser snart for å trene meg opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HulderTussa99 Skrevet 12. juni 2015 #400 Del Skrevet 12. juni 2015 Bra du fikk sjekket det med skikkelige apparater. Dopler er litt vanskelig nå som vi har kommet så langt nettopp pga aktive barn. Vi har brukt ctg vertfall den siste halvannen måneden. Og det er veldig greit. Men synes det er bra du har sånn en aktiv unge. Det lover godt, ein aktiv unge får nok næring ifra moren. Vi ligger litt i øvre sikt på fs mål, men dem har no fulgt med veksten på ultralyd. Å den har vært fint. Dere kan no snakke med jordmor om det at dere ligger under på sf mål, ho kan jo evt sende dere inn til vekstkontroll og sjekk av blodstrømmen til navlestrengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå