AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #1 Skrevet 26. oktober 2014 Hei dere! Jeg gjør noe meget spesielt som jeg ikke tror mange andre gjør, og det er at jeg prater høylytt med meg selv når jeg er alene. Med det mener jeg ikke små ord som ´´søren heller`` etter å ha brent pizzaen, men at jeg sitter mange kvelder alene å prater om meg selv og livet mitt som det skulle vært en venninne ved siden av meg!! Jeg tar ofte opptak av dette på mobilen som om det skulle vært en form for tale-dagbok.. Jeg føler at det hjelper mye på tankekjøret mitt å prate høylytt. Det er jo ikke alt jeg vil fortelle venninnene mine så da sitter jeg i en times tid å prater med meg selv. Jeg forteller om hvordan dagen min har vært, hva jeg sliter med og alt annet mellom himmel og jord. Tenk hvor sjukt om noen hadde hørt meg da!! Andre som gjør dette? Anonymous poster hash: 5872d...ffd
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #2 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg gjør det, og har hørt søsteren samt et par venner av meg gjøre det.. det er ikke normalt, men ikke uvanlig. Anonymous poster hash: 3e801...add
Prestekragen Skrevet 26. oktober 2014 #3 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg prater med med selv innimellom. Mer sånne små random ting, ikke fulle samtaler liksom. Men ser ikke at det er noe gærent i det 1
Gjest supernova_87 Skrevet 26. oktober 2014 #4 Skrevet 26. oktober 2014 Det er sikkert mange ting folk gjør som hadde virket sjukt dersom en utenforstående hadde sett eller hørt det. Men vet du hva, jeg syns du skal drite i om det hadde virket sånn for noen andre! Det er mange som blogger/vlogger f.eks. og det er jo litt det samme, skriver ut til alle og en hver, eller ingen om livet sitt. Dersom du syns det hjelper, go for it! Jeg gjør det ikke selv, men forstår godt at det kan hjelpe å snakke høyt om ting i stedenfor å tenke høyt inni seg. Noen ganger er det enklere å sortere ting når man sier det høyt, eller skriver det ned. Jeg pleier noen ganger å skrive ned tankene for å sortere, eller få det til å slutte å spinne rundt oppi hodet.
frøkna Skrevet 26. oktober 2014 #5 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg er helt lik som deg, TS. Tror det er vanligere enn man kanskje skulle tro. Noen ganger later jeg som om jeg prater eller forklarer ting i livet mitt til noen. Jeg syns det er lettere å sortere mange tanker og ting ved å si det høyt! Jeg kan også forberede meg på f. eks samtaler jeg gruer meg til ved å "gå igjennom den først 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #6 Skrevet 26. oktober 2014 Det gjør jeg også Nå består majoriteten av samtalene jeg har med meg selv av å finne ut hvordan en dialog blir å foregå mellom to karakterer(jeg er forfatter-spire), men hender jeg har andre samtaler med meg selv også. Aner ikke hvorfor jeg gjør det, er nå ellers oppegående med jobb, mann, venner osv. så tror nå ikke jeg er helt riv ruskende gal:P Før trodde jeg at jeg gjorde det av ensomhet, men nå er jeg ikke ensom lengre. Gammel vane kanskje. Samme kan det være:) Jeg liker samtalene med meg selv(wow, det hørtes jo ikke crazy ut ) Anonymous poster hash: ff315...10d
Testosteron Skrevet 27. oktober 2014 #7 Skrevet 27. oktober 2014 Det hender jeg blir sint når jeg kjører bil, og da kjefter jeg
MalloryK Skrevet 27. oktober 2014 #8 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg prater med meg selv, ler av meg selv, krangler med meg selv. Jeg kan gå dagesvis uten å treffe mennesker så jeg må jo få det ut . Synes ikke det er rart i det hele tatt 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #9 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg dikter opp personer som jeg har samtaler med jeg da... Lager gjerne situasjoner eller en liten historie også, også går jeg rundt og prater eller til og med krangler med disse fiktive menneskene. Kanskje hakket rarere.Anonymous poster hash: 229d3...ea7 1
Sapree Skrevet 27. oktober 2014 #10 Skrevet 27. oktober 2014 Man tenker høyt Synes det er beste terapien mot motgang da feks jeg hadde kjærlighetssorg, noen trenger psykolog jeg brukte tiden på å diskutere tingene høylytt med meg selv.
Gjest extra Skrevet 27. oktober 2014 #11 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg dikter opp personer som jeg har samtaler med jeg da... Lager gjerne situasjoner eller en liten historie også, også går jeg rundt og prater eller til og med krangler med disse fiktive menneskene. Kanskje hakket rarere.Anonymous poster hash: 229d3...ea7 Men du er hele tiden bevisst på at det er du som snakker til deg selv, og at det ikke er noe som kommer utenfra?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #12 Skrevet 27. oktober 2014 Men du er hele tiden bevisst på at det er du som snakker til deg selv, og at det ikke er noe som kommer utenfra? Haha, jada. Jeg er ikke gal eller noe tror jeg, det er ikke sånn at jeg fysisk ser personene i rommet eller noe sånt. Tror jeg bare har en overaktiv fantasi som jeg må få utløp for.Anonymous poster hash: 229d3...ea7
soloyo Skrevet 27. oktober 2014 #13 Skrevet 27. oktober 2014 Haha, godt å høre man ikke er alene.. Jeg finner også opp en andreperson og veksler mellom å prate på både norsk, spansk og engelsk. Kan ravle og skravle med meg selv lenge hver dag .. 😂 enten om ting som har skjedd eller noe som skal skje 😂
Wonderbitch Skrevet 27. oktober 2014 #14 Skrevet 27. oktober 2014 Hehe jeg gjør det samme men kamuflerer det som at jeg prater til kattene Men i perioder hvor jeg har gått gjennom vanskelige ting som dødsfall, kjærlighetssorg, veivalg osv har det hjulpet veldig å prate til, og med meg selv som en psykolog ville gjort. Altså stille spørsmål, tenke litt og svare på de. Hehe høres jo helt psyko ut men om man tar det seriøst og ser ting fra en annens ståsted tror jeg faktisk flere kunne hatt godt av det. Man sorterer tankene litt, får kanskje nye innfallsvinkler på ting og får pratet om ting som kanskje egentlig er for vanskelige å prate om. Og det er jo ikke alt man vil dele med venner heller. Og ellers går det bra?
Chizue Skrevet 27. oktober 2014 #15 Skrevet 27. oktober 2014 Både ja og nei http://endorphinsjunkie.files.wordpress.com/2014/02/lotr-meme.jpg Yup, XD 1
Gjest Jessica-Oslo Skrevet 27. oktober 2014 #16 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg gjør det også TS Spesielt i speilet eller i bilen
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #17 Skrevet 27. oktober 2014 Noen ganger foretrekker jeg å kunne konversere med en på mitt eget intlelektuelle nivå. Anonymous poster hash: 2911d...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #18 Skrevet 27. oktober 2014 Du er ikke den første og ikke den siste. Kos deg med dine samtaler Anonymous poster hash: 261fe...8f3 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #19 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg også- jeg later ofte som om jeg blir intervjuet om emner jeg er interessert.Anonymous poster hash: 3b450...7a7
Apis Skrevet 27. oktober 2014 #20 Skrevet 27. oktober 2014 Det er først når du ikke får de svarene du hadde forventet, at du har et problem... 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå