Gå til innhold

Svar fra Samordna opptak

Fremhevede innlegg

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Når får man vite om man har kommet inn på høyskole/universitet til høsten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Kom svar på mail i kveld. Jeg står på venteliste nr 331 til fysioterapiutdannelse og nr 96 til optimetri utdanning. Satser på at det blir min tur når jeg blir 50. :ler:

Gjest LatIdiot
Skrevet

Ja svar jeg også, litt kjipt å ikke komme inn på noen ting oops

Skrevet

Woho! Jeg har også fått svar - og jeg kom inn på førstevalget! :danse:

Gjest Dodgy Lady
Skrevet
Woho! Jeg har også fått svar - og jeg kom inn på førstevalget! :danse:

Jada... Bare gni det inn du!! :evil:

Skrevet

jeg kom også inn på førstevalget mitt i Norge!! wohoo! (men jeg håper jeg kommer inn på førstevalget i Danmark jeg...)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kom inn på 2.valget mitt. Veldig fornøyd med det. :-)

Gjest Gjesta
Skrevet

Fikk vite det igår, og jeg kom inn på førstevalget mitt :)

Gjest Sukkerert
Skrevet

Kom inn på medievitenskap. :)

Men dumme samordna opptak sier at jeg bare har 50 poeng fra primærvitnemålet mitt. Når jeg har regnet det ut har det vært ca 51, 6.

Gjest Dolphina
Skrevet

Kom ikke inn jeg...

får vel en sjanse til til neste år

Gjest gjest1
Skrevet
Kom inn på medievitenskap. :)

Men dumme samordna opptak sier at jeg bare har 50 poeng fra primærvitnemålet mitt. Når jeg har regnet det ut har det vært ca 51, 6.

Dette er i såfall din egen feil, du kan ikke ha sendt inn alle papirene...

Gjest Dolphina
Skrevet

Hei!

Er det noen som vet hvordan de regner ut poengene og hva av høyere utdanning som teller???

Gjest gjest1
Skrevet
Hei!

Er det noen som vet hvordan de regner ut poengene og hva av høyere utdanning som teller???

www.samordnaopptak.no

Skrevet

Jeg har kommet inn på begge førsteønskene mine jeg (både det gjennom samordna opptak, og et førsteønske ved søknad direkte til høyskolen)

Men - tror ikke jeg kan takke ja til noen av de, desverre :-(

Gjest Sukkerert
Skrevet

Dette er i såfall din egen feil, du kan ikke ha sendt inn alle papirene...

Alle papirene? Jeg søkte i primærvitnemålskvoten og da er det bare karakterene fra vitnemålet fra vgs. som telles med. Dette sendte jeg inn. (sendte for sikkerhets skyld inn karakterene fra høyere utdanning i tillegg, selv om disse ikke telles med) Så min feil er det ikke. Hvordan kan du være så sikker på det?

Gjest gjest1
Skrevet

Alle papirene? Jeg søkte i primærvitnemålskvoten og da er det bare karakterene fra vitnemålet fra vgs. som telles med. Dette sendte jeg inn. (sendte for sikkerhets skyld inn karakterene fra høyere utdanning i tillegg, selv om disse ikke telles med) Så min feil er det ikke. Hvordan kan du være så sikker på det?

Dette kan du enkelt sjekke ut på poengberegneren som du finner på samordna opptaks hjemmeside. Sannsynligheten for at de har regnet feil, er overhengende liten.

Skrevet

Jeg kom også inn på første ønsket mitt :)

Gjest Dolphina
Skrevet

Hvor finner jeg den poengberegneren?

Fant den ikke jeg nemlig...

Gjest krible
Skrevet

Jeg står som nr.1 på venteliste på bibliotek-og informasjonsvitenskap og er kjempespent...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...