Gå til innhold

Noe datt ut av meg i dag!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt på p-piller igjen etter et lenger opphold, og er nå på første pillefrie uken. På vei hjem i dag kjentes det ut som det var noe i underlivet mitt, jeg kjente en slags bevegelse, nesten som en stor luftboble. Jeg hadde i tampong og tenkte at jeg kanskje holdt på å blø gjennom, så jeg fortet meg hjem. Idet jeg satt meg på toalettet sa det "plopp" og ut datt en klump av noe slag! Jeg så den ikke så godt, for den lå nede i doskålen, men den var omtrent på størrelse med en tepose. Jeg vet i grunnen ikke hvordan jeg skal forklare den utover det, en klump på størrelse med en tepose. Jeg synes det hele var ganske merkelig, i grunnen ganske ubehagelig. Jeg hadde ikke rukket å ta ut pampongen engang, så jeg skjønner ikke hvordan denne klumpen kom seg ut eller hva det var.

Jeg skjønner at jeg skyter i mørket her, men er det noen som har noen idé om hva dette kan ha vært? Det plager meg veldig at jeg ikke skjønner hva dette var, og jeg synes det er ganske bekymringsverdig at noe så stort bare detter ut av meg.

Anonymous poster hash: 8d935...e08
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koagulert blod kanskje?

Anonymous poster hash: 8f899...84a
  • Liker 4
Skrevet

Koagulert blod. Helt vanlig.

• Liker 2
Skrevet

Koagulert blod kanskje?

Anonymous poster hash: 8f899...84a

Koagulert blod. Helt vanlig.

Kan det være så enkelt altså? Jeg har jo opplevd koagulert blod mange ganger i mitt liv, de fleste mensperioder faktisk, men det pleier jo å være ganske små og veldig mørke klumper. Jeg glemte å skrive det over, men jeg mener å huske at dette klumpen var lys, og den så faktisk mer ut som hud. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men nesten sånn som huden til en en rå hel kylling.

Skrevet

Spontanabort?

Anonymous poster hash: 802c7...495
Skrevet

Det kan umulig være spontanabort av et foster på størrelse med en tepose, uten blod og smerter.

Det er nok koagulert blod, og i dette kan det være hinnerester fra livmoren. (Det er jo det som støtes ut når vi menstruerer)

• Liker 2
Skrevet

Spontanabort?

Anonymous poster hash: 802c7...495

Jeg har tenkt tanken, men det er så veldig lite sannsynlig at jeg har vært gravid. Det er dog ikke umulig, og jeg hadde helt utrolige menssmerter (det jeg trodde var menssmerter, i alle fall) noen timer før denne klumpen datt ut. Smertene var sterke både i rygg og mage, og jeg stusset over det, for jeg får aldri vondt i magen, kun ryggen.

Skrevet

Det kan umulig være spontanabort av et foster på størrelse med en tepose, uten blod og smerter.

Det er nok koagulert blod, og i dette kan det være hinnerester fra livmoren. (Det er jo det som støtes ut når vi menstruerer)

Både blod og smerter var til stede, men som sagt er jeg i den pillefrie uken, og har derfor tenkt at det var mens og menssmerter jeg opplevde. Det er likevel kanskje mer sannsynlig at det var hinnerester fra livmoren, som du sier... Hvis det var en spontanabort jeg opplevde, vil jeg få positivt svar på en graviditetstest nå?

Skrevet

Det samme har skjedd meg, og mange andre fant jeg ut etter å ha googlet det i hjel den gang.

Min klump (har bare skjedd en gang) var hvit/gjennomsiktig og geleaktig, relativt stor; som en drue omtrent. Folk sier mye forskjellig, men det som høres mest logisk ut og som jeg leser mange steder er at det er EL-slim som bare har blitt til ''gele''; ettersom det har skjedd mange som ikke har hatt sex på et år osv er det neppe spontanabortgreier (veldig lite sannsynlig at jeg var gravid også, vondt var det heller ikke).

Anonymous poster hash: 65bcf...837
Skrevet

Både blod og smerter var til stede, men som sagt er jeg i den pillefrie uken, og har derfor tenkt at det var mens og menssmerter jeg opplevde. Det er likevel kanskje mer sannsynlig at det var hinnerester fra livmoren, som du sier... Hvis det var en spontanabort jeg opplevde, vil jeg få positivt svar på en graviditetstest nå?

Ja, det vil jeg tro. Hvis det hadde vært et foster ville du vært omtrent 8-10 uker på vei,(teposestørrelse) og det gir utslag på en test hvis du tar den i løpet av et par dager.

Skrevet

Ja, det vil jeg tro. Hvis det hadde vært et foster ville du vært omtrent 8-10 uker på vei,(teposestørrelse) og det gir utslag på en test hvis du tar den i løpet av et par dager.

Takk for svar. Da tar jeg en test i kveld eller i morgen, så får jeg stole på hva enn den sier.

Takk til alle som tok seg tid til å svare!

Skrevet

Takk for svar. Da tar jeg en test i kveld eller i morgen, så får jeg stole på hva enn den sier.

Takk til alle som tok seg tid til å svare!

Håper du vil gi oss en lyd her om hvordan det gikk med testen. :)

Anonymous poster hash: f9a32...c68

Skrevet

Håper du vil gi oss en lyd her om hvordan det gikk med testen. :)

Anonymous poster hash: f9a32...c68

Det skal jeg gjøre, jeg tar den i morgen :)

Skrevet

Dette skjedde med meg også for en del år siden! Stor klump, kanskje litt større enn en tepose, og den var hudfarget.... Var jomfru, så kunne ikke vært spontanabort hvertfall. Ble litt fascinert og litt skremt, men tenkte ikke så mye over det :-P

Anonymous poster hash: 1166a...017
Skrevet

Dette skjedde med meg også for en del år siden! Stor klump, kanskje litt større enn en tepose, og den var hudfarget.... Var jomfru, så kunne ikke vært spontanabort hvertfall. Ble litt fascinert og litt skremt, men tenkte ikke så mye over det :-P

Var det noe smerter eller blod involvert i dette?

Skrevet

TS her.

Da har jeg tatt en test, og den var så negativ som den kunne få blitt. Det var nok kombinasjonen av sterke magesmerter og denne klumpen som kom ut som skremte meg litt, men nå slår jeg meg til ro med at dette var en merkelig hendelse jeg aldri helt vil skjønne, men at det i alle fall ikke var en spontanabort. Takk til alle som tok seg tid til å svare :)

• Liker 2
Skrevet

Var det noe smerter eller blod involvert i dette?

Nei. Jeg hadde gått på p-pillen uten stopp i ca 8 mnd, og dette skjedde første eller andre dagen etter at mensen kom

Skrevet

Nei. Jeg hadde gått på p-pillen uten stopp i ca 8 mnd, og dette skjedde første eller andre dagen etter at mensen kom

Meg igjen ^

Så ikke at du skrev blod. :fnise: Ja, det var blod pga mensen, men ikke særlig med smerter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...