Gå til innhold

Strekkmerker og dumme spørsmål.


Grimm

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått mine første strekkmerker, og min selvtillit raser. Jeg har aldri hatt noen problemer med kroppen min tidligere, tvert imot, jeg har elsket den. Jeg har holdt meg på min personlige idealvekt hele livet, som forøvrig er ganske lav. Jeg veier mellom 48 til 52 kilo, og dette trives jeg med. Men strekkmerkene kom da som lyn fra klar himmel, da jeg ikke kan forstå hvordan de klarte å komme i en så stor skala, så utrolig fort? Et belte av lilla streker over rumpa mi bredte seg ut over en periode på en måned, og jeg smører hysterisk på fuktighetskremer hver dag, men de fortsetter bare å strømme på. Mitt første spørsmål blir jo da selvfølgelig; hva kan jeg gjøre? Jeg går NED i vekt nå, for å se om det hjelper, men det gjør det ikke. (Jeg sulter ikke meg selv, det gjør jeg aldri, jeg bare jogger litt) Mitt andre er det nevnte dumme spørsmålet. Kan dette ha noe å gjøre med at jeg ikke har hatt sex på veldig lenge? Voldelig sex hvor rumpe og lår ble klort, revet på og pisket var en stor del av mitt sexliv før, kan dette ha holdt huden min noenlunde vedlike med tanke på elastisitet? Jeg sluttet å ha sex for ett halvt år siden av personlige grunner, og det er etter dette små endringer har begynt å skje, eskalerende. Og til sist, jeg vil dekke over dette, funker det med selvbruning eller noe lignende? Hjelp, hjelp, hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kvinneline

Strekkmerker forsvinner ikke, så du må bare lære deg å leve med de.

Etterhvert blir de jo helt bleke, men de vil alltid være der, selv om de blir vanskelige å se. De fleste av oss har de, og selv de tynneste kan få strekkmerker. Det høres merkelig ut om det skulle hatt noe med sex å gjøre. At du ikke har hatt sex, har ikke gitt deg strekkmerker. Om du ofte har fått ris, kloring og strekk på rumpa, kan jo dette ha hatt noe betydning. Strekkmerker kommer jo når huden strekkes, og flere får de f.eks over overarmene når biceps trenes stor. Tror ikke det finnes noe på markede som fjerner de, men fultighetskrem gjør jo huden mykere, så man bør jo alltid smøre seg inn. Trøst deg med at du ikke er alene, at andre sjeldent vil tenke over dine strekkmerker, og at de lysner med tiden :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få strekkmerker av å gå ned i vekt også. Alle kan få strekkmerker. Kremer har ingen forebyggende effekt. Voldelig sexliv har heller ingen sådan effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre har sagt vill ikke strekkmerker forsvinne, men selv har jeg brukt en olje som heter bio-oil (kan få kjøpt på vita) på mine strekkmerker, og jeg har følt at de har bleknet raskere ved bruk av det :) Bio-oil kan generelt brukes på alle arr for å blekne de.



Anonymous poster hash: b0b96...fac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...