Gå til innhold

Livredd ny SA

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Smala Sussi

Hei på dere!

Hadde en SA for 2 mnd siden, var da 5 uker på vei,men vi prøver igjen nå, men jeg er så redd for at jeg skal få en ny SA. Er det flere som går å tenker på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Emera

Det er helt naturlig at du er redd for å miste på nytt!

Alle som har opplevd å miste vet at perioden før og i begynnelsen av neste svangerskap vil være preget av redsel.

Dessverre så må du bare gjennom det. Enten du blir gravid igjen snart eller senere. Så enkelt, så vanskelig! For ellers så måtte du jo latt være å bli gravid igjen. Og det er vel ikke noe alternativ.

Husk at redselen er en følelse som ligger inni deg. Den er knyttet til SA-en. Men den kan ikke gjøre noe fra eller til med det neste svangerskapet! For det er helt nytt!

Jeg føler veldig med deg for at du mistet. Og jeg ønsker deg masse lykke til med neste graviditet!

Du skal se det går helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjett om jeg går rundt og tenker på det!

Har opplevd det samme som deg, og vi skal prøve igjen snart - men redsel for SA kommer til å lure i bakgrunnen. Vi får krysse fingre og håpe det beste!

Ønsker deg iallfall LYKKE TIL! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er vondt å tenke på. Men det kan jo være greit å huske på at det er mange som opplever det samme som deg, og mange av dem har mange flotte barn, både før og etter.

Og det er også noe å tenke på at naturen passer på at du ikke må bære frem et ikke-levedyktig barn, og stopper prosessen så tidlig som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde en stund å bli gravide og testet positivt for deretter å begynne å blø :( I dette svangerskapet var jeg kjempebekymret de første 20-25 ukene. Alle tegn ble tolket i værste mening. Det er dessverre ikke så enkelt å unngå hvis man har opplevd en SA.. Men nå er jeg 33 uker på vei og merker liv daglig. Angsten har sluppet taket stort sett.

Men det er jo som Imax sier at en SA er jo rett og slett kroppens måte å rydde opp på. Men det hjelper jo uansett ikke på angsten man har for å miste igjen..

Sjansen for å miste flere ganger etter hverandre er jo ikke SÅÅ stor, selv om det også forekommer.

Dette hjalp vel ikke akkurat deg, men du er ikke alene om å være engstelig ihvertfall.. Håper det klaffer for dere igjen raskt :)

Lykke til :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde for 14 år siden en MA i uke 12. Når jeg for 1 1/2 år siden ble gravid igjen med datteren min tenkte jeg utrolig mye på dette helt til jeg kjente liv selv hver dag. Så det er nok helt normalt å føle sånn. Jeg skal nå gjennom nytt IVF/ICSI forsøk for å prøve å få et søsken til Ida, og jeg regner med at angsten kommer til å sitte der da også.

Det eneste jeg prøver på selv er å slappe av så mye som mulig sånn at kroppen ikke går i helspenn hele tiden på grunn av disse tankene. Ikke lett men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg mistet første gang, og var livredd for å gjøre det igjen da jeg ble gravid på ny. Særlig da jeg fikk småblødninger da også!

Men, nå sitter jeg her med et lite nurk, så det trenger ikke gå galt igjen selv om det har gjort det før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...