malicious Skrevet 25. mai 2015 #1661 Skrevet 25. mai 2015 Så koselig dag! Og gratulerer så mye med dagen
Skyblue Skrevet 27. mai 2015 Forfatter #1662 Skrevet 27. mai 2015 (endret) Tusen takk alle! hadde en fin dag og koste meg med god mat og fikk litt gaver. I dag er jeg 20+0 og halvveis! Mange som mener man er halvveis 20+1, men på gravidappen står det at 50% er unnagjort så jah... Håper jeg kommer meg helskinnet gjennom tjue-ukene og at jeg vil kunne si hei til trettiukene også! Hoho dette går jo litt fort da! Også fått bestilt ny ul den 15.06. Rett og slett bare for å få bekrefta kjønnet mer sikkert håper jordmor ser noe denne gangen! Ellers gir jeg opp haha. Da får kjønnet være ukjent fram til fødsel! Begynner å klø litt i fingrene etter å pusse opp barnerommet, men får vente litt til. Tar det nok i juni eller juli en gang. Ellers er formen ikke noe å klage på. Såeh så langt har andre trimester vært ganske deilig. Håper det fortsetter sånn Endret 27. mai 2015 av Skyblue
Trampe Skrevet 28. mai 2015 #1664 Skrevet 28. mai 2015 Halvveis! Måtte skrive det tre ganger, for paden min ville bare skrive helvetes, og det er det jo slettes ikke. Halvveis var helt klart den aller aller beste tida for meg ihvertfall!
Skyblue Skrevet 29. mai 2015 Forfatter #1666 Skrevet 29. mai 2015 Jeg er bare 20 (eller sier man 21?) uker enda, men fytti jeg sliter med ribbeina. Eller ribbeina til høyre bare. Har ikke vondt når jeg ligger og går, bare når jeg sitter. Det er en skikkelig intenst smerte.. Som om noen driver å vrir og vender på ribbeina. Det kjennes ømt der når jeg reiser meg opp. Klarer for eksempel ikke å sitte i ro lenge av gangen når jeg studerer. Dermed blir konsentrasjonen dårligere å. Jeg slet også med det før graviditeten, men det var sjeldent. Og spesielt etter en hard treningsøkt. Men nå er det hver dag og hver eneste gang jeg sitter. Må dra av meg BHen og skifte stiling hele tiden eller bare legge meg ned. Irriterende å ligge og se på tv syns jeg tenk hvor vondt det vil bli når jeg er høygravid og babyen i tillegg sparker rett i ribbeina da.. O_o
Skyblue Skrevet 2. juni 2015 Forfatter #1667 Skrevet 2. juni 2015 (endret) Jeg er som vanlig tidlig ute med alt . Vogn ble kjøpt i uke 15? tror jeg det var. Første klesplagg til lille baby kjøpte jeg i uke 7-8. Utålmodig much?! yepppp. Liste over ALT jeg skal kjøpe inn til babyen ble laget ganske raskt etter uke 5, hvor jeg begynte å få håp om at denne graviditeten ville gå bra. Så nå tenkte jeg å dele lista mi med dere. Liste over ting som må kjøpes før baby vinker hei til verden. Skyblues babyliste: (det som står i tykk skrift er kjøpt inn) Klær Body både langermet og kortermet str 50, 56 og 62 Pysj str 50, 56 og 62 Strømpebukse str 50, 56 og 62 Lue (kjøpt aaaltfor mange i alle varianter) Litt div klær (genser, tynn jakke, sparkebukse, votter, smekker, strikka klær fra tante o.l.) Ullbody str 56 og 62 Ullpysj str 56 og 62 Sokker (kjøpt 4 par + ett par tykke ullsokker) Bamsedress/varm dress Bad/stelleplass Håndklær (baby får egne håndklær) Kluter og engangskluter Badebalje med sånn babysitter oppi for nyfødte babyer. (fått) Stellematte og trekk til (skal stå oppå vaskemaskinen) + ekstra stellematte å ha oppe på barnerommet. Våtservietter Sinksalve Babyolje Neglesaks til baby Febertermometer Bleier Badekåpe Oppbevaringskurver til stelleplass (oversiktlig og ryddig) Barnerommet Sprinkelseng Kommode Skap? Dyne Pute (skal ikke brukes med en gang) Madrass Overmadrass Laken Sengetøy Kosedyr Uro Nattlys Sprinkelbeskytter Bokhylle, lekekasser o.l. kan tas senere. Kjøkken Stokke tripp trapp stol Stokke tripp trapp newborn stol Tåteflasker (vet ikke hvilken merke da.. mam eller avent? og hvor mange jeg bør kjøpe osv. Tips?) Div. Utstyr Vogn (kjøpt Emmaljunga City cross) Regntrekk og insektnett Vognpose Stelleveske Bilstol Speil til bilen Solskjerming til vindu Babycall med vibrasjon og kamera (livsviktig med vibrasjon fordi jeg ikke hører en shit på natta) Bæresele/bæretøy (det ble ergobaby bæresele) Vippestol Vugge å ha i stua Helseteppe Saueskinnsteppe Annet Babynest Ammepute Leketeppe Babygym Biteleker/rangler Har jeg glemt noe? eller noe dere anbefaler å ha med? Endret 3. juni 2015 av Skyblue
missdior Skrevet 2. juni 2015 #1668 Skrevet 2. juni 2015 Lue.. snakker sikkert bare for meg selv, men for noe ræl Vi brukte lue på sykehuset, og siden har vi kun brukt ullbalakava når vi er ute Gratulerer med 20 uker!
Teriyaki Skrevet 2. juni 2015 #1669 Skrevet 2. juni 2015 Jeg liker vanlige luer med knyting jeg. Halslue er bra det og, men ikke noe jeg har til J. Hadde ei fra O var seks mnd, men finner den ikke.
Skyblue Skrevet 2. juni 2015 Forfatter #1670 Skrevet 2. juni 2015 Lue.. snakker sikkert bare for meg selv, men for noe ræl Vi brukte lue på sykehuset, og siden har vi kun brukt ullbalakava når vi er ute Gratulerer med 20 uker! Aahh.. men nå kommer jo bebisen på høsten da, så da blir det jo noen kalde mnd foran oss, og da regner jeg med babyer trenger lue mer enn nå på sommeren (ikke så mye sommervær å se enda, men ja) 21 uker i morra!
malicious Skrevet 2. juni 2015 #1671 Skrevet 2. juni 2015 Ikke kjøp tåteflasker. Henter du ut alle babypakkene, så får du MINST 2 stk bare der. (Liberopakken - rimipakken, vitus apotek, apotek1) 1
juliane Skrevet 2. juni 2015 #1672 Skrevet 2. juni 2015 Jeg har kjøpt bittelitt klær, vogn, bæresele og tripp trapp, og det er det. Så jeg vil si du har kommet ganske langt i forhold til meg. Har ingen gode råd, men følger med så jeg kan snyte på rådene du får her inne.
Skyblue Skrevet 2. juni 2015 Forfatter #1673 Skrevet 2. juni 2015 Jeg har kjøpt bittelitt klær, vogn, bæresele og tripp trapp, og det er det. Så jeg vil si du har kommet ganske langt i forhold til meg. Har ingen gode råd, men følger med så jeg kan snyte på rådene du får her inne. Syns egentlig ikke jeg har kjøpt så mye hah. Er liksom klær jeg har kjøpt mye av.. Ellers er det ikke noe særlig utstyr å se i hus enda. Men denne mnd blir nok en del mer kjøpt. Planer om å ta meg en tur til IKEA å få kjøpt seng, kommode og sånt. Får jo feriepenger og skattepenger
Trampe Skrevet 2. juni 2015 #1674 Skrevet 2. juni 2015 Jeg har kjøpt en topakning bodyer i str 50. That's it. Du er flink å handle klær
Skyblue Skrevet 2. juni 2015 Forfatter #1675 Skrevet 2. juni 2015 Jeg har kjøpt en topakning bodyer i str 50. That's it. Du er flink å handle klær Haha, men nå har du vel kanskje litt klær fra før å? Men ja, jeg innrømmer at jeg sjeldent klarer å gå forbi babyklæravdelingen uten å måtte titte litt og det ender jo som regel med at jeg kjøper litt å. Men nå aaaaner jeg ikke hvor mye jeg egentlig trenger til baby! Tenk hvis hun gulper og driter ned klærne flere ganger dagen da? Da er det greit at jeg har sikra meg en haug m bodyer etc.
Trampe Skrevet 2. juni 2015 #1676 Skrevet 2. juni 2015 Jada, jeg har litt, men jeg tror det er mindre enn hva "alle andre" har. Er ikke noen stor shopper, det er bare det
Skyblue Skrevet 2. juni 2015 Forfatter #1677 Skrevet 2. juni 2015 Ergobaby bæresele bestilt! Fikk 15% rabatt på det, så sparte ca 200 kr. Her er det best for økonomien vår at vi kjøper litt og litt hele tida! Så da kan det krysses av på lista også. Og jo, fikk med speil til bilen på kjøpet. En sånn bamse med speil på magen søt. Kjøpt på mimmis.no Ellers tror jeg jeg skal finne brukt kommode og evt skap til barnerommet. Ser at finn selger en del fine hvite kommoder der til billig pris. Tenkte enten malm eller hensvik... I kveld har jeg forresten spist nesten en hel kurv med nektarin! Skamgodt jo! Og så skal jeg lage meg kakao nå og kose meg med pretty little liars. Nettopp begynt på sesong 2. Endelig fikk jeg meg til å sjekke ut serien og den er jo faktisk litt spennende da! Kanskje litt mye high School aktig men spennende.
Teriyaki Skrevet 3. juni 2015 #1678 Skrevet 3. juni 2015 Ergobaby er ei super bæresele. Så den blir du nok fornøyd med. Jeg har både Beco butterfly og skaffet meg Ergobaby i går. Skal bruke de litt om en annen til jeg har en favoritt, også selger jeg den andre. Enn så lenge tror jeg at jeg liker Ergobaby bedre enn min gode gamle Beco. Hehe, husker jeg hadde dilla på nektarin som gravid. Spesielt i første svangerskap. I nr to var det jordbær. 1
Skyblue Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #1679 Skrevet 3. juni 2015 (endret) Nå viser vekta 73,8 kg Jeg veide 64 kg før graviditeten. Så har gått opp 9 kg, nesten 10. Er vel dømt til å gå opp 20 kg eller noe jeg tydeligvis... blir ikke det jeg håpte på ihvertfall: 12 kg. Heh, er jo der snart uansett! Så nei, nå skal jeg skjerpe meg! Mindre godis i helgene og bli flinkere til å spise sunt. Gå litt mer også. I dag gikk jeg opp en bakke med hundene og tok litt sånn knebøy mens jeg gikk opp bakken. Til lunsj ble det to knekkebrød med makrell i tomat og en liten yougurt. Vanligvis ville jeg spist ostesmørbrød, men får prøve å spise mindre brød heretter. Helgens kos blir grønnsaker og dip! Så nå er det nye maksmålet 15 kg. Hååper jeg slipper å se 80 tallet på vekta Endret 3. juni 2015 av Skyblue
Trampe Skrevet 3. juni 2015 #1680 Skrevet 3. juni 2015 Vettu, det går helt fint å se 80tallet på vekta også. Det går jo bort igjen! Det er jo bare bra å spise sunt og være i aktivitet, for all del. Både for deg og lille. Men har du lyst på ostesmørbrød så må du jo ikke la være å spise det bare på grunn av at du kaaaaanskje bikker 80 kg? Hadde det vært en halvkilo sjokolade om dagen så skjønner jeg det, men ostesmørbrød liksom... Det er jo langt fra det verste man kan spise! Vi hadde akkurat samme utgangspunkt jeg og du, og jeg sitter pent på 78 kg nå. Gikk opp en del i midten, men nå på slutten har jeg gått ned. Husker sist, da gikk jeg forbi mannen på vekta. Det var ikke så gøy, men det varte bare noen uker jo
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå