Gjest TomKrus Skrevet 17. juli 2004 #1 Del Skrevet 17. juli 2004 Nei, nå begynner jeg å bli lei av flere ekstreme Israelvenner/jøder. Virker som flere av dem fullstendig mangler gangsyn: Willoch holder seg forsiktig på riktig side av ytringsfrihen. På samme måte som Hitler selv aldri myrdet én eneste jøde, behøver heller ikke Willoch det. Jaja, er Willoch en Hitler, så er vel jeg det også. Dere må passe dere nå, dere barn av Israel Ønsker de å få forståelse for deres okkupasjon, og Wall of shame, så er vel ikke dette akkurat rette retorikken. NIS= Norsk Israelsenter i dagens dagblad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 17. juli 2004 #2 Del Skrevet 17. juli 2004 Ja det der var å gå over streken,riktignok har Willoch blitt litt forvirret på sine gamle dager stakkars,men det får være grenser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 17. juli 2004 #3 Del Skrevet 17. juli 2004 Enver person som er kritisk til en innvandringspolitikk er ikke nødvendigvis en rasist og enhver som er kritisk til Israels politikk er ikke nødvendigvis nazist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 17. juli 2004 #4 Del Skrevet 17. juli 2004 Selvsagt ikke,man kan også være kommunist,muslim eller sosialist ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. juli 2004 #5 Del Skrevet 17. juli 2004 Eller man kan være høyre-mann som Kåre Willoch. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 17. juli 2004 #6 Del Skrevet 17. juli 2004 Vi har sett hva små utdrag av en lengre tale eller artikkel kan brukes til allerede med Hagen,så jeg ville satt pris på om du kunne skrevet litt av det som kom før eller etter dette sitatet. Man demoniseres jo i pk media hvis man tar side med Israel,da er man plutselig en kristenkonservativ gjøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. juli 2004 #7 Del Skrevet 17. juli 2004 Hvorfor skal man på død og liv ta side med noen i en konflikt? Jeg må si jeg forstår Israel sin frykt mot terror, samtidig som jeg forstår at ikke Palestinerne likte å bli skviset ut. Hva med å prøve å sette seg inn i begge sider av saken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 17. juli 2004 #8 Del Skrevet 17. juli 2004 Vi har sett hva små utdrag av en lengre tale eller artikkel kan brukes til allerede med Hagen,så jeg ville satt pris på om du kunne skrevet litt av det som kom før eller etter dette sitatet. Man demoniseres jo i pk media hvis man tar side med Israel,da er man plutselig en kristenkonservativ gjøk. Dette var et direkte sitat fra lederen i siste nummer av medlemsbladet til NIS (dog hentet fra Dagbladet). Ellers beskylder NIS diverse norske kirkeorganisasjoner om å gå islams ærend. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 17. juli 2004 #9 Del Skrevet 17. juli 2004 Norske kirkeorganisasjoner går jo islams ærend. Det er et faktum man kan se når de uttaler seg i media. Det sitatet om Willoch er feil og jeg synes i grunn de kan beklage til han personlig. Til Rattlesnake,jeg synes i grunn vi burde holde oss unna midtøsten konflikten her i nord. Det er kvalmende å se hvordan vi skulle belære dem om fred. Allikevel når man ser vårt pk medias ensidige angrep på Israel så blir man engasjert. Hvilke stemmer blir presentert i norske media? Har det slått deg hvor få som støtter Israel det er som får uttale seg? Norske media er en stor propaganda maskin,takk for at vi har internet så vi kan lese utenlandske aviser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 17. juli 2004 #10 Del Skrevet 17. juli 2004 Norske kirkeorganisasjoner går jo islams ærend. Det er et faktum man kan se når de uttaler seg i media. Det sitatet om Willoch er feil og jeg synes i grunn de kan beklage til han personlig. Jaja, deg om det og dine til tider konspiratoriske tanker om temaet. Vet ikke hvor godt du kjenner til kristendommen, men et viktig element er tolleranse, og dette i tillegg til tilstedeværelse i Midtøsten får dem til å uttale seg slik de gjør. Jepp, det er ikke alle som uttaler seg om saken som bare sitter her på bjerget (som oss) Til Rattlesnake,jeg synes i grunn vi burde holde oss unna midtøsten konflikten her i nord. Det er kvalmende å se hvordan vi skulle belære dem om fred. Så du liker heller ikke at usa gikk inn i Irak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 17. juli 2004 #11 Del Skrevet 17. juli 2004 Litt splittet i synet på Irak ja. På en side mener jeg at andre ikke skal blande seg inn i andre nasjoners indre anliggender. På den andre siden synes jeg det er viktig å demokratisere midtøsten fordi demokrati etterhvert dreper religionens innflytelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. juli 2004 #12 Del Skrevet 17. juli 2004 Nå drepte jo Saddam i stor grad religions innflytelse. Irak var egentlig en sekulær stat under Saddams regime. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 17. juli 2004 #13 Del Skrevet 17. juli 2004 Litt splittet i synet på Irak ja. På en side mener jeg at andre ikke skal blande seg inn i andre nasjoners indre anliggender. På den andre siden synes jeg det er viktig å demokratisere midtøsten fordi demokrati etterhvert dreper religionens innflytelse. Ja, noen mener det er en legal grunn til å okkupere et land. Andre mener å innføre den rette religionen er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 17. juli 2004 #14 Del Skrevet 17. juli 2004 Jeg er klar over det,men diktatur dreper ikke nødvendigvis religionen på samme måte som demokrati og ytringsfrihet gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 17. juli 2004 #15 Del Skrevet 17. juli 2004 Godt poeng TomKrus,kanskje jeg ikke er bedre enn en muslimsk fundamentalist? Bare det at min religion er demokrati,ytringsfrihet og menneskeverd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 17. juli 2004 #16 Del Skrevet 17. juli 2004 Godt poeng TomKrus,kanskje jeg ikke er bedre enn en muslimsk fundamentalist? Bare det at min religion er demokrati,ytringsfrihet og menneskeverd? Hmm, dette var mine verdier det, og likevel har vi ganske så forskjellige syn på ting. Kanskje en av oss opererer med litt utvidete begrep når det kommer til demokrati, frihet, menneske og verd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 17. juli 2004 #17 Del Skrevet 17. juli 2004 Det er vestlige verdier. De er ikke universielle. Det er flotte tanker som vi bør misjonere til verden,de fortjener å ta del i det glade budskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 17. juli 2004 #18 Del Skrevet 17. juli 2004 Det er vestlige verdier. De er ikke universielle. Det er flotte tanker som vi bør misjonere til verden,de fortjener å ta del i det glade budskap Dårskap og fordommer er iafall ikke geografisk begrenset. Lenge siden religionstimene på videregående? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 17. juli 2004 #19 Del Skrevet 17. juli 2004 Hva mener du egentlig? Mener du at dette er universielle verdier? Det er tanker utviklet i vesten og spredd av vesten. Jeg personlig synes det er fantastisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 17. juli 2004 #20 Del Skrevet 17. juli 2004 Hva mener du egentlig? Mener du at dette er universielle verdier? Det er tanker utviklet i vesten og spredd av vesten. Jeg personlig synes det er fantastisk Menneskeverd? Håper du kommer inn på historiestudiene til høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå