Gå til innhold

14 åring - høye heler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Anonym bruker #16: jeg tror det skulle likt å se min 14 åring bruke de der helene. Til og med jeg syntes de var stygge haha. Jenta mi har vel "lekt" med mine heler (mest stilertheler egentlig) siden hun var 12. Hun syntes det er gøy å gå med dem og føler seg litt ekstra fin.

TS: ville latt hun bruke de ja:) går sikkert helt fint. Min datter har samme og de er enkle å gå i (sier hun) ift høyden.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En 14 åring er ikke et barn, og kan selvfølgelig gå med heler. Men akkurat disse var veldig høye med mindre hun har mye erfaring med å gå i høye heler.

På det o`store juleballet til min yngste datter i fjor, var jentene ca 15 år. Mange gikk i heler høyere enn dette, men det var ikke mange som klarte mer enn et par timer med skoene på i følge min datter. Da er det kanskje greit å gå for noe litt lavere, men som man kan klare å holde ut med en hel kveld.

Skrevet

:opplyser: Aldersgrensen på høyhelte sko er å se i antall CM. :opplyser:

Hadde de vært én cm høyere, hadde hun kunnet kjøpe de, men bruke de først om ett år.

Anonymous poster hash: a72e6...de6
  • Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Hadde aldri latt 14åringen gå med slike sko. Syns det ser billig ut, og absolutt ikke classy.

Gjerne heler altså, men en del lavere og mer classy.

• Liker 4
Skrevet

Nei, nei og atter nei. Min datter hadde aldri fått lov. De var utrolig stygge, og slike hæler på en 14-åring? Ikke på en 18-åring heller, hvis noen spør meg. Nei. Ser noen har det (vel, aldri sett SÅ høye på så unge) og er trashy, harry og det som verre er. Pluss farlige for ankler og føtter. Hun blir tidsnok gammel nok til å bestemme alle fashion-feilene sine selv, men som mor ønsker jeg noe mer klassisk og "ungpikeaktig" så lenge jeg har noen som helst påvirkning. Pluss at høye hæler er så stygt på barn.

Jeg ville argumentert både med helse og klassisk look, og blånekta henne å så mye som prøve dem. Ja, jeg er snobbete. Ja, jeg er over førti.

Anonymous poster hash: 48857...823

• Liker 4
Skrevet

Jeg gjorde det så ja, er forferdelig å ikke få som man vil i den alderen :)

Skrevet

Tviler veldig sterkt på at en 14-åring vil bli sett i noe sånt (ikke noen andre heller for den saks skyld).

De var grusomme, med mindre hun er 4 år.

Jeg mente den type sko, fargen og resten så helt jævlig ut ja. Sko trenger ikke å være grusomme bare fordi de er under så-og-så cm, det finnes pene sko med lavere hæl.

Anonymous poster hash: 4f0d9...b7f

Skrevet

Glemmer aldri når det var ball for fjortenåringene og de fleste kom i slike hæler. To timer gikk det, så danset alle på sokkene og de flotte skoene lå i en haug :ler:

Anonymous poster hash: 187a2...a9b

Skrevet

Jeg gjorde det så ja, er forferdelig å ikke få som man vil i den alderen :)

Jeg håper du er ironisk nå. Man skal da ikke la tenåringer få lov til alt de vil bare fordi det er forferdelig å ikke få som man vil. Oh lord.....

Ts, hæler er det ikke så ille om hun får lov til å gå med, men ikke la hun gå med pinnkorte skjørt/kjoler/shorts.

Fælt å se fjortisser løpe rundt å vise trusa

Anonymous poster hash: 8212c...58f

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Glemmer aldri når det var ball for fjortenåringene og de fleste kom i slike hæler. To timer gikk det, så danset alle på sokkene og de flotte skoene lå i en haug :ler:

Anonymous poster hash: 187a2...a9b

Og da har de ikke hatt det godt den siste timen... før en av dem ikke orket mer og de andre fulgte etter.

Det er derfor jeg forsøkte å gi noen gode, velmente råd i mitt tidligere innlegg.

Å tro dagens 14 åringer vil finne seg i å gå med 'barnesko' er nok å drømme drømmer som kun består av luft. Det gjelder å møte dem et sted på veien, - hvis ikke så låner de glatt av venninner. Og det er iallefall ikke bedre for føttene, å gå med sko som ikke er helt passe til hennes føtter.

Er kanskje dette det riktige tidspunktet å starte prosessen med å lære litt om forskjellen på gode og mindre gode sko med hæler?

- hun kommer jo ikke til å følge alle slike råd, men jeg er ganske sikker på at hun vil huske dem (jeg vet godt hvorfor jeg føler meg ganske sikker på akkurat det).

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg håper du er ironisk nå. Man skal da ikke la tenåringer få lov til alt de vil bare fordi det er forferdelig å ikke få som man vil. Oh lord.....

Ts, hæler er det ikke så ille om hun får lov til å gå med, men ikke la hun gå med pinnkorte skjørt/kjoler/shorts.

Fælt å se fjortisser løpe rundt å vise trusa

Anonymous poster hash: 8212c...58f

Nei er litt sant det du sier, ikke alt, men det er viktig med utseende og ha de rette tingene i den perioden. Er ikke langt unna 14 så er ikke så rart jeg støtter hun. Samtidig husker jeg at jeg fikk gå med noen skyhøye sko i en alder av 14 med superkort mini kjole nede i Bulgaria, herregud, mamma lot meg få gjøre det, Jeg skjemmes... Barna mine kan glemme det der!

Endret av heiduderborte
Skrevet

Jeg synes en 14åring kan få gå med høye hæler, men disse synes jeg var for høye.

Skrevet

Synes ikke det er passende for en 14åring å gå i høye hæler men hver sin smak. De skoene så greie å gå i i hvert fall.

• Liker 2
Gjest Hummels
Skrevet (endret)

En 14 åring er ikke et barn, og kan selvfølgelig gå med heler. Men akkurat disse var veldig høye med mindre hun har mye erfaring med å gå i høye heler.

På det o`store juleballet til min yngste datter i fjor, var jentene ca 15 år. Mange gikk i heler høyere enn dette, men det var ikke mange som klarte mer enn et par timer med skoene på i følge min datter. Da er det kanskje greit å gå for noe litt lavere, men som man kan klare å holde ut med en hel kveld.

Jo de er barn. Tenåring ja, men fortsatt et barn. En 14 åring er langt i fra voksen.

Endret av Hummels
  • Liker 1
Skrevet

Heler? :klo: Skal det forestille nynorsk eller noe?

For øvrig er jeg tydeligvis helt akterutseilt, for jeg er voksen og bruker gjerne sko med den hælhøyden en annen bruker la inn bilde av... Ser ikke helt at det skal være barnesko. Uansett, klart hun kan bruke hæler om hun vil, men hun kommer ikke til å klare å gå lenge (eller elegant overhodet) i så høye hæler som hun vil ha.

Anonymous poster hash: 63c04...d41

• Liker 3
Skrevet

Good luck til datra de sier nå jeg! Hun kommer til å snuble/vrikke anklene hele festen, å samtidig ser det trashy ut.

Skrevet

Så negative folk var da... Kanskje hun lærer å gå elegant på hælene før festen og ikke snubler og brekker anklene. Kanskje hun ikke klarer det og lar de ligge hjemme, men øver mer til neste gang så hun kan klare det da. Kanskje hun tar de av etter noen timer, men hva så? Det viktigste er at hun har det gøy:)

• Liker 1
Gjest SunflowerPenguin
Skrevet

Syns ikke de skoa ser trashy ut. Sá lenge ho kler seg pá en passende máte som er fint for hennes alder sá kan det se fint og elegant ut. Som noen andre har sagt sá er det ikke dumt á ta med seg flate sko for hvis ho fóler seg sliten eller fóttene gjór vondt.

• Liker 2
Skrevet

Fint og ELELEGANT!?!?? Er alle som svarer her 14 år selv? Det er ingen ting elegant med plattformsko på en 14-åring. Ei heller skyhøye hæler.

Men du, TS, du HAR en 14-åring selv (det tror jeg ingen av dem som er positive har). Bra du nøler i hvertfall.

Selvfølgelig skal du/dere finne noen som er betydelig lavere. Noen hun kan bruke og se fin ut i.

Anonymous poster hash: 48857...823

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...