AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 Er det noen som vet om man kan ha forhøyet CRP uten å ha feber? Anonymous poster hash: 2c5c0...7de
Sofia123 Skrevet 20. oktober 2014 #2 Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Ja, jeg har hatt det, det er enten en indikasjon på at du vil bli syk eller så har du en infeksjon eller betennelse i kroppen. Endret 20. oktober 2014 av Sofia123
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #3 Skrevet 20. oktober 2014 Takk for svar! Jeg trodde en infeksjon ofte ville gi feber, men det kan altså slå ut kun på CRP også? Kommer kanskje an på hvilken type infeksjon det er snakk om? Anonymous poster hash: 2c5c0...7de
Sofia123 Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 Takk for svar! Jeg trodde en infeksjon ofte ville gi feber, men det kan altså slå ut kun på CRP også? Kommer kanskje an på hvilken type infeksjon det er snakk om? Anonymous poster hash: 2c5c0...7de Ikke alltid nei, så det kommer annpå hvilken infeksjon du har. Da jeg hadde 20 i CRP ble jeg ikke syk før to uker etter jeg hadde vært hos legen, med feber og halsinfeksjon. Venninnen min har konstant 30 i CRP, som kan øke, fordi hun har en revmatisk sykdom. Andre kan ha CRP på over 300 fordi de har en bakteriell infeksjon. Har du vært hos legen og tatt blodprøver?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #5 Skrevet 20. oktober 2014 Ok, jeg skjønner. Jeg har ikke vært hos legen nå, men jeg har vondt og føler meg ikke bra, så er redd for at en infeksjon har kommet tilbake.. Ble innlagt på sykehus med over 300 i CRP for en stund siden, men da hadde jeg feber i tillegg og det har jeg ikke nå. Anonymous poster hash: 2c5c0...7de
Sofia123 Skrevet 20. oktober 2014 #6 Skrevet 20. oktober 2014 Ok, jeg skjønner. Jeg har ikke vært hos legen nå, men jeg har vondt og føler meg ikke bra, så er redd for at en infeksjon har kommet tilbake.. Ble innlagt på sykehus med over 300 i CRP for en stund siden, men da hadde jeg feber i tillegg og det har jeg ikke nå. Anonymous poster hash: 2c5c0...7de Kanskje den er på vei tilbake? :/ Jeg hadde gått å sjekket meg. Det er veldig viktig å følge med på sånt! En forhøyet CRP er alltid en indikasjon på at noe ikke er bra dessverre.. Det trenger ikke å være alvorlig, men er jo alltid greit å følge med Lykke til og god bedring!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #7 Skrevet 20. oktober 2014 Ja er akkurat det jeg er litt redd for, jeg får sjekke opp i det om det ikke bedrer seg :-) Takk! Anonymous poster hash: 2c5c0...7de
Sofia123 Skrevet 20. oktober 2014 #8 Skrevet 20. oktober 2014 Ja er akkurat det jeg er litt redd for, jeg får sjekke opp i det om det ikke bedrer seg :-) Takk! Anonymous poster hash: 2c5c0...7de Venninnen min gikk på en veldig høy kortison behandling, men sluttet fordi hun ikke orket mer. CRP ble normal under behandlingen, men er nå tilbake ettersom hun har sluttet, så virker som at noen infeksjoner kan komme tilbake.. Veldig kjipt! Håper det ordner seg:)
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #9 Skrevet 20. oktober 2014 Ja, jeg har hatt det, det er enten en indikasjon på at du vil bli syk eller så har du en infeksjon/virus i kroppen. Virus gir IKKE forhøyet utslag på CRP. Derfor tar legen CRP for å kontrollere om det er virus = ingen antibiotika, forhøyet CRP og symptomer som kan gi utslag på CRP = antibiotika blir vurdert. Det er ikke alle infeksjoner som gir utslag på CRP. TS, føler du deg dårlig tar du en tur til legen og får undersøkt deg.Anonymous poster hash: a2db9...2eb
Sofia123 Skrevet 20. oktober 2014 #10 Skrevet 20. oktober 2014 Virus gir IKKE forhøyet utslag på CRP. Derfor tar legen CRP for å kontrollere om det er virus = ingen antibiotika, forhøyet CRP og symptomer som kan gi utslag på CRP = antibiotika blir vurdert. Det er ikke alle infeksjoner som gir utslag på CRP. TS, føler du deg dårlig tar du en tur til legen og får undersøkt deg.Anonymous poster hash: a2db9...2eb Det er sant. Det er infeksjoner og betennelser. Skal endre innlegget mitt.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #11 Skrevet 20. oktober 2014 Virus gir IKKE forhøyet utslag på CRP. Derfor tar legen CRP for å kontrollere om det er virus = ingen antibiotika, forhøyet CRP og symptomer som kan gi utslag på CRP = antibiotika blir vurdert.Det er ikke alle infeksjoner som gir utslag på CRP. TS, føler du deg dårlig tar du en tur til legen og får undersøkt deg.Anonymous poster hash: a2db9...2eb Men noen infeksjoner kan gi utslag på CRP men ikke gi feber? Virket som du hadde grei peiling på dette :-) Anonymous poster hash: 2c5c0...7de
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #12 Skrevet 15. desember 2015 Virus gir IKKE forhøyet utslag på CRP. Derfor tar legen CRP for å kontrollere om det er virus = ingen antibiotika, forhøyet CRP og symptomer som kan gi utslag på CRP = antibiotika blir vurdert.Det er ikke alle infeksjoner som gir utslag på CRP. TS, føler du deg dårlig tar du en tur til legen og får undersøkt deg. Anonymous poster hash: a2db9...2eb Godt gjort å være så forbanna bastant å si "IKKE" med store bokstaver til og med, når du tar så feil som du gjør?! JO, virus kan godt gi utslag på CRP. Men sammenlignet med infeksjon (= bakterier), gir de gjerne en LAV forhøyning. (Dvs under 50)Kan ikke alle sammen som ikke har noe medisinsk kompetanse bare slutte å uttale seg som om de var eksperter, takk. Anonymkode: 938f8...06c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå