Gå til innhold

Ble kasta ut av restaurant pga medbrakt mat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kaldt vann ja. Ikke varmt.

Anonymous poster hash: f7309...5de

Som skrevet tidligere, man kan gå inn på toalettet og tappe så mye varmt vann man vill. Heldigvis har jeg ikke opplevd att de blir irritert av att jeg spør om litt varmt vann mugge for å varme mat. Gjorde det med mme også. Ser ikke helt forskjellen så lenge de ikke kan lage noe babyen spiser

Anonymous poster hash: cebdf...c15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnemat stjeler verdifull tid fra de ansatte og de tjener ikke noe penger på det.Når ansatte må bruke tid på dette så taper faktisk bedriften penger på hvert eneste glass som varmes,folk jobber ikke gratis. Samtidig som det er uhygenisk for kjøkkenet. Hadde restauranten ville hatt barnemat på menyen så hadde den hatt akkurat det. Det er virkelig ikke restauranten som gjør noe feil her.

Dere kan evt betale for Te og bruke tevannet til å varme opp maten, da taper iallefall ikke bedriften penger også får dere varmt vann å varme maten i.

Anonymous poster hash: f7309...5de

De taper penger og fremtidige kunder om folk forlater stedet uten å spise selv.

Anonymous poster hash: 7e55d...f62

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg ute på restaurant med mannen min og datteren min på 8mnd. hadde med middag til min datter, spurte de som jobbet der om dem kunne varme opp middagen, da fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne servere dette, og måtte kjøpe mat der. Forklarte da at dem ikke hadde noe jeg kunne servere, men hun som jobbet der mente jeg kunne bestille noe fra barnemenyen. Svarte at jeg ærligtalt ikke kunne servere pølse og pomfrit til en på 8mnd. da fikk jeg beskjed om at jeg kunne vente med og gi mat til barnet eller bare forlate stedet.

Er det rart at jeg reagerte her? er det ikke greit og ha med mat til barn under 1år?

Anonymous poster hash: 98b66...4c6

Den servitøren virker til å mangle en god dose intelligens. Trodde det sa seg selv at babymat skal kunne tas med da slike steder ikke selger slikt. Og i det hele tatt foreslå å bestille mat fra barnemenyen er jo helt fjernt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men likevel må man da kunne tåle at det er barn på spisesteder her i Norge også.

Som jeg har forstått er det her snakk om små babyer som ikke spiser maten på stedet og ikke har noen glede av å oppbevare seg på en restaurant uten mye stimuli i 1-2 timer. Det er positivt at stadig flere foreldre bruker tid sammen med barna sine, men jeg føler at det kanskje ikke er "kjærnetid" og noe barnet setter spesielt pris på å bli tatt med på alle former for aktiviteter.

Jeg ser det jeg vil kalle usaklige innlegg her hvor kritikere til denne aktiviteten blir stemplet og hvor det fremstilles som at babyer ikke skal få lov å gå noe sted som helst. Jeg vil tro at de fleste vil innrømme at det finnes såkalt rett sted og rett tid til mye forskjellig. Jeg går ikke møkka full på kino eller opera eksempelvis. Jeg ville også blitt stoppet om jeg gikk i jobbantrekk på enkelte utesteder. Jeg tolker ikke dette dithen at ingen på min alder skal få lov til å være utendørs eller delta på aktiviteter av den grunn.

Som et par har vært inne på. Spedbarnsgråt er mennesker programmert til å reagere på, faktisk er vi lagd for å bli stresset av dette. Svært mye så. Nettopp for at mennesker i urtider skulle da ta hånd om og verne hverandres barn. Og om man er spedbarnsforeldre vil jeg også påstå at ens egen standard for hva som er tolererbart og ikke - overhodet ikke stemmer med andres.

Det er en gang slik også at det er kundens privilegium å velge ett sted som leverer det denne ønsker, samt stedets rett å bestemme hva de aksepterer eller ei. Jeg setter svært stor pris på at det finnes steder som tilrettelegger for og fokuserer på eksempelvis småbarnsforeldre - og andre som ikke ønsker den type klientel. Å kunne velge er det beste for alle.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier KG-folket, for jeg har heldigvis erfart at KG ikke gjenspeiler virkeligheten på noen som helst måte).

Gang på gang har man innen reiseliv og servicebransjen gjennomført store undersøkelser som viser svært gjennomgående at på topp over mest stressende/irriterende opplevelser er spedbarnsgråt og små barns herjing inne i folks privatsoner. Du bør kanskje derfor revurdere den uttalelsen og innse at du evt selv er i mindretall?

Anonymous poster hash: 0e9e1...f6d

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De taper penger og fremtidige kunder om folk forlater stedet uten å spise selv.

Og de vil kunne tjene penger og fremtidige kunder om de leverer en atmosfære og tilbud som skiller seg fra andres som er uønsket av mange. De som da ønsker å være sikret fra gråt, roping, aktiv lek, løping osv kan velge den type restaurant mens andre som helst vil ha det slik kan velge en annen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompensert for inntekt er det ikke så veldig dyrt å spise ute i Norge.

Du glemmer det skyhøye boligpris og skatte og avgiftsnivået i Norge. Om man tar hensyn til dette og ser på middagen med drikke vil du komme svært dårlig ut. Det er ikke uvanlig å spise ute 2-3 dager i uken i svært mange land eksempelvis rundt middelhavet. Prøv å gjøre det samme i Norge med vin/øl osv og beregn hvor mye dette vil koste.

En gjennomsnittsarbeider i USA har høyere kjøpekraft enn en nordmann eksempelvis, selv med langt lavere snittlønn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er forferdelig mange pripne folk som har svart i denne tråden! Det er like stor sjanse for å få restaurantbesøket spolert av et godt voksent menneske, som av et barn. Og er dere virkelig så sære at den fancy middagen deres blir spolert av et barn går opp og ned fra en stol 5 meter unna? Newsflash: da trenger dere større problemer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er jeg skikkelig lei av alle sure oppstøt om mødre og ungene deres.

- Jeg har aldri skifta bleie på en kafé eller amma offentlig

- Jeg trenger meg ikke igjennom store folkemengder med vogna, jeg går rolig og venter på tur

- Jeg slipper folk forbi meg i køen på matbutikken fordi jeg er redd for å irritere noen

- Jeg legger ikke ut masse statusoppdateringer og bilder av ungene mine

- Jeg blogger ikke om mammatilværelsen

- Jeg går på restaurant en gang i skuddåret

- Jeg tar vakter for mine barnløse kolleger i helgene så de kan feste

Er det noe mer jeg kan gjøre for dere surmaga medborgere???

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er forferdelig mange pripne folk som har svart i denne tråden! Det er like stor sjanse for å få restaurantbesøket spolert av et godt voksent menneske, som av et barn. Og er dere virkelig så sære at den fancy middagen deres blir spolert av et barn går opp og ned fra en stol 5 meter unna? Newsflash: da trenger dere større problemer.

Du kan få lov til å tro det. Men det stemmer ikke med folks empiri. Fulle folk er det normalt å klage på samt at de vil stort sett da bli bedt om å forlate stedet. Det gjør svært få med bråkete barn og skrikende babyer.

Jeg har selv jobbet på 6 forskjellige spisesteder som ikke har hatt typisk familie profil, og spist på svært mange privat og i jobbsammenheng iløpet av årene.

Aner ikke hvilke steder du bruker frekventere om du opplever overdrevne berusede til stadighet. Kanskje styre unna lokale brune hull og de lokale alkoholikeres stamsted?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er jeg skikkelig lei av alle sure oppstøt om mødre og ungene deres.

- Jeg har aldri skifta bleie på en kafé eller amma offentlig

- Jeg trenger meg ikke igjennom store folkemengder med vogna, jeg går rolig og venter på tur

- Jeg slipper folk forbi meg i køen på matbutikken fordi jeg er redd for å irritere noen

- Jeg legger ikke ut masse statusoppdateringer og bilder av ungene mine

- Jeg blogger ikke om mammatilværelsen

- Jeg går på restaurant en gang i skuddåret

- Jeg tar vakter for mine barnløse kolleger i helgene så de kan feste

Er det noe mer jeg kan gjøre for dere surmaga medborgere???

Tror du kanskje blander og tror du selv representerer flertallet. Det er ikke sunt å ta alt personlig. En dvergs høyde er ikke representabel for gjennomsnittet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er man på farten. Kan være familien har kjørt et stykke av ymse grunner. bryllup dagen før i familien e.l. Da må man stoppe for å spise underveis.

Da kan ikke barnet sitte i bilen.

At barn ikke kan være med er rett og slett umenneskelig av de som kommenterer dette. Dette er en del å lære seg om livet dette også. barn må få være med.

Men man må heller kritisere hvordan enkelte forelde tillater bråk etc rundt barnet i slike situasjoner.

Ikke alle foreldre vil gi ferdigmat til barna sine på glass fra nestle. Ikke bra nok disse glassene etter min mening. Så ikke tving folk til dette. Men de kan evt servere noe mat lkaldt til barnet også. Evt grøt hvor de bare trenger kokt vann. Lov å bruke hodet litt.

Nei det er ikke allle steder som vil ha andres mat inn på kjøkkenet. dette må man bare respektere og ta høyde for. men annen medbrakt mat MÅ være greit, eller hadde jeg nektet å gått!!!!

Anonymous poster hash: d7e17...ec1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du kanskje blander og tror du selv representerer flertallet. Det er ikke sunt å ta alt personlig. En dvergs høyde er ikke representabel for gjennomsnittet.

Åh, så arrogant!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forby? Jeg syns det er upassende å ta med barn til verdens mest kjedeligste plass for barnet. Man drar jo kun ditt for sin egen del, og gir faen i om barnet har det bra eller ikke. Bevis, barn som blir tilrettelagt med "HYSJ!" og "vær stille, vi er på restaurant!" når de egentlig kun ønsker oppmerksomhet. Det er rett og slett flaut å se foreldre som ikke forstår det at en restaurant er et upassende sted for barn. Er det en plass hvor ungene kan sette seg ned for å tegne eller leke for eksempel, så hadde det vært noe annet.

Det er altså ikke barnet som er problemet. Det er jo foreldrene man blir forbanna og irritert på som åpenbart er egoister.

En unge som bare er på restaurant en gang i skuddåret vil så klart ha problemer med å oppføre seg "riktig", de lærer det jo ikke! Hadde man ikke vært så sære på det i Norge, men godtatt at ungene er med i det offentlige før de fyller 12, så hadde de fleste unger klart seg helt fint på restaurant. Som i andre land der det er langt mer vanlig - ungene lærer hvordan de skal oppføre seg fra de er små, og utover et og annet trassanfall så vil de sitte pent ved bordet og spise maten uten at de plager andre.

Jeg er en av de grusomme som har med ungen på restaurant. Ikke på fancy steder med kleskode og dyre viner, men heller ikke bare på Peppes og McDonalds. Hun har vært med mange steder i verden og vet hvordan hun skal oppføre seg. I verste tilfelle tar vi bare frem en liten tegneblokk og noen farger, så kan hun sitte pent på stolen sin og tegne mens vi spiser ferdig. Og siden hun fortsatt har en leggetid, så er det sjelden vi er der senere enn 20, når det begynner å komme voksne som enten vil ha en romantisk middag eller kollegaer som skal skravle jobb over "ett glass vin". Null problem.

Anonymous poster hash: 3f310...abd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En unge som bare er på restaurant en gang i skuddåret vil så klart ha problemer med å oppføre seg "riktig", de lærer det jo ikke! Hadde man ikke vært så sære på det i Norge, men godtatt at ungene er med i det offentlige før de fyller 12, så hadde de fleste unger klart seg helt fint på restaurant. Som i andre land der det er langt mer vanlig - ungene lærer hvordan de skal oppføre seg fra de er små, og utover et og annet trassanfall så vil de sitte pent ved bordet og spise maten uten at de plager andre.

Jeg er en av de grusomme som har med ungen på restaurant. Ikke på fancy steder med kleskode og dyre viner, men heller ikke bare på Peppes og McDonalds. Hun har vært med mange steder i verden og vet hvordan hun skal oppføre seg. I verste tilfelle tar vi bare frem en liten tegneblokk og noen farger, så kan hun sitte pent på stolen sin og tegne mens vi spiser ferdig. Og siden hun fortsatt har en leggetid, så er det sjelden vi er der senere enn 20, når det begynner å komme voksne som enten vil ha en romantisk middag eller kollegaer som skal skravle jobb over "ett glass vin". Null problem.

Vi vil aldri ha den samme tradisjonen i Norge som du ser i andre land. Så det blir et "ikke-argument".

Uansett så tenker faktisk du isåfall lengre med dette enn de tilfellene jeg har vært vitne til. Det å ta med seg en blokk og noen tegnestifter er nok en god løsning. Det er jo erfaringer som skaper meninger. Og så lenge din løsning ikke blir brukt av majoriteten, så vil det fremdeles være et problem, og mange vil syntes at det å ta med ungene på restaurant vil være uhøflig, og en uting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vil aldri ha den samme tradisjonen i Norge som du ser i andre land. Så det blir et "ikke-argument".

Uansett så tenker faktisk du isåfall lengre med dette enn de tilfellene jeg har vært vitne til. Det å ta med seg en blokk og noen tegnestifter er nok en god løsning. Det er jo erfaringer som skaper meninger. Og så lenge din løsning ikke blir brukt av majoriteten, så vil det fremdeles være et problem, og mange vil syntes at det å ta med ungene på restaurant vil være uhøflig, og en uting.

At man ikke har tradisjon for det er jo en ting. Men hadde det vært litt mer akseptert å ha med unger ut, om så "bare" på "mellomfine steder" så ville flere gjort det, og de ungene som får være med på restaurant vil klare å oppføre seg ordentlig. Når unger bare blir tatt med på McDonalds når de skal ut og spise (fordi det kun er der det er "greit" å ta de med), sier det seg selv at støynivå og oppførsel blir deretter, og foreldre har sitt med å hysje og roe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke har tradisjon for det er jo en ting. Men hadde det vært litt mer akseptert å ha med unger ut, om så "bare" på "mellomfine steder" så ville flere gjort det, og de ungene som får være med på restaurant vil klare å oppføre seg ordentlig. Når unger bare blir tatt med på McDonalds når de skal ut og spise (fordi det kun er der det er "greit" å ta de med), sier det seg selv at støynivå og oppførsel blir deretter, og foreldre har sitt med å hysje og roe.

Unger er unger. Jeg syns synd på unger som ikke for lov til å være nettopp det, unger. Og de "fine" foreldrene som tar med seg ungene sine på restauranter gjør jo ikke annet enn å plage ungen i et par timer om de ikke gjør som deg ved å planlegge sysselsetting for dem mens de er der. Dessuten koster maten og drikken så mye her i Norge at når man først velger å dra dit for å bruke endel kroner, så er det kjipt om opplevelsen blir ødelagt av unger som skriker og/eller løper mellom bordene. Særlig når man ser opprørte foreldre som prøver å roe dem ned.

Har jeg lyst til å dra på teater, så gjør jeg nettopp det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så arrogant!

Heller missoppfattet som arrogant enn å være usaklig :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller missoppfattet som arrogant enn å være usaklig :)

Hvem er usaklig? Hun du svarte eller jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...