Gå til innhold

Fottur i fjellet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Dette er helt sikkert et merkelig spørsmål og passer kanskje ikke i dette forumet, men jeg prøver nå likevel.

Jeg skal på fottur på Hardangervidda i august. Vi skal overnatte i telt og jeg lurer på hva gjør man med dobesøk på slike turer? Skjønner jo at man helt fint kan tisse bak en stein, men hva hvis man må litt "mer".....?

Er jo ikke akkurat hyggelig å la både dopapir og mere til ligge igjen rundt omkring heller da.........

Noen fotturister som har et godt tips å komme med til en som er litt uerfaren på dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er vel å passe på å gjøre de store leveransene på utedoer når man passerer turisthyttene. Og hvis nøden blir for stor, gjør som Pjusk sier og legg en stein over. Men gå for all del litt unna stien. :-)

God tur, og husk myggnetting! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal være på samme sted en stund, eller er flere, går det an å grave et lite hull som dere bruker, og så fylle opp med mose, bark, lyng, whatever etterpå. Og kanskje stein på toppen så ingen tråkker nedi :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke å være noe problem! Bare du ikke driter midt på stien ;) Papir og dritt blir til jord! Gå litt unna stien og de tydeligste rastestedene, ta med en dorull og rull en stein over. Nåo pråbblem.

Hvilken rute tar dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Takk for gode tips!

Og turen skal i allefall starte fra Tinnhølen, innafor Trondsbu (Hardangervidda).

Siden jeg ikke er særlig vant med å gå i fjellet og heller ikke i spes god fysisk form, men kjæresten min er det derimot, har vi tenkt å en forholdsvis kort tur første dagen, sette opp teltet og benytte dette som base for noen fine dagsturer.

For å få en positiv start på min fottur-karriere er det kanskje best å ta en litt "myk" start?

Har forresten en aldri så liten anelse om at kjæresten min har tenkt å fri til meg på denne turen, så da bør vel det være en såpass positiv opplevelse at det frister med flere turer senere................. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er en grunn til at ingen snur på steinene i Jotunheimen, medmindre de er tvunget :-)

Forøvrig er det greit å tenne på dopapiret om du har med deg en lighter e.l - og bare legge på lokket(steinen) til nestemann kommer vandrende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...