Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2004 #41 Skrevet 19. juli 2004 Hehe. Vel... kjenner han ikke kjempegodt lissom, men har kjenneskap til han ja Hyggelig fyr han der! Mye hyggeligere enn hans jevnaldrende venn som tror han kan få alt huff og fy nå ble jeg sint av å tenke på han!!!
Jens Skrevet 19. juli 2004 #42 Skrevet 19. juli 2004 Syns dette goth opplegget virker utrolig krampete...
Jens Skrevet 19. juli 2004 #44 Skrevet 19. juli 2004 hva er egentlig poenget?Gothere må jo være folk med ett enormt oppmerksomhets behov. Ihvertfall de som løper rundt med hoggtenner, og flosshatt!
aline Skrevet 19. juli 2004 #45 Skrevet 19. juli 2004 Så det å ha en annen tankemåte og kanskje ikke tenke 100% som "alle andre" er krampetrekninger for å få oppmerksomhet? Jeg vet om andre som virker mye mer oppmerksomhetskrevende og krampete....
Jens Skrevet 19. juli 2004 #46 Skrevet 19. juli 2004 fikk vell akkuratt følelsen av det motsatte jeg da aline. Virker som om gothere skal høre en type musikk, gå i en type klær, og like litt det okkulte og mørke. Synes ikke dette høres ut som att man tenker annerledes, men heller bare tenker og mener det samme som alle andre gothere. Og det, syns jeg virker krampete. Det må jeg jo få lov til. Det er sånn jeg oppfattet det.
Gjest Eir Skrevet 19. juli 2004 #47 Skrevet 19. juli 2004 Og hva er nå egentlig galt med å ha ett visst oppmerksomhetsbehov? Det har vi da alle, vi bruker tid på å sminke oss og kle oss flatterende, nettopp for at andre skal legge merke til oss. Smaken er forskjellig, og at andre ønsker oppmerksomhet fra andre målgrupper enn meg er da helt greit.
Bokalven Skrevet 19. juli 2004 #48 Skrevet 19. juli 2004 hva er egentlig poenget?Gothere må jo være folk med ett enormt oppmerksomhets behov. Ihvertfall de som løper rundt med hoggtenner, og flosshatt! Vel, jeg har i hvert fall ikke noe større oppmerksomhetsbehov enn andre folk. Du kjenner tydligvis ikke noen gotiker...
aline Skrevet 19. juli 2004 #49 Skrevet 19. juli 2004 fikk vell akkuratt følelsen av det motsatte jeg da aline. Virker som om gothere skal høre en type musikk, gå i en type klær, og like litt det okkulte og mørke. Synes ikke dette høres ut som att man tenker annerledes, men heller bare tenker og mener det samme som alle andre gothere. Og det, syns jeg virker krampete. Det må jeg jo få lov til. Det er sånn jeg oppfattet det. Min oppfatning er vel heller at de som betegnes som gotikere LIKER en spesiell type musikk, LIKER en spesiell type klær og har tiltrekning til det mørke og dermed tiltrekkes miljøer som har samme interesser. På lik linje som at du og andre stort sett er sammen med mennesker som likner en selv!! de som MÅ, tilhører vel mer den "fjortis-gotikeren" som Greeny nevnte, opprøreren som prøver å være noe kult, men det er kun EN gruppe av denne "sjangeren" mennesker.
Gjest Poirot Skrevet 19. juli 2004 #50 Skrevet 19. juli 2004 Jeg skjønner hva Jens mener. Blir det samme som at "freakene" på min vgs så ned på "sossene" fordi sossene gikk med like klær som kostet mye. De gikk jo med like klær selv, og mange hadde jakker til mange 1000 kr (rikitgnok vevd av indianere i Mexico...). De mente selv at de var så åpne og elternative, men innad i sin egen gruppe var de jo like konforme og sneversynte som alle andre. Selv skjønner jeg ikke at noen har behov for å sette seg selv i bås, selv om man liker en viss stil. Bare på svarene her ser man jo at det er store interne forskjeller mellom ulike gotikermiljøer.
Gjest GreenSky Skrevet 19. juli 2004 #51 Skrevet 19. juli 2004 de som MÅ, tilhører vel mer den "fjortis-gotikeren" som Greeny nevnte, opprøreren som prøver å være noe kult, men det er kun EN gruppe av denne "sjangeren" mennesker.
Gjest seroxata Skrevet 20. juli 2004 #53 Skrevet 20. juli 2004 Hehe. Vel... kjenner han ikke kjempegodt lissom, men har kjenneskap til han ja aha, du kjenner mine slektninger altså:o)
Gjest seroxata Skrevet 20. juli 2004 #54 Skrevet 20. juli 2004 Som sagt her mange ganger før, goth er vanskelig å definere! Alle vennene mine, en del aktive inne goth mange år, vet nesten heller ikke hvordan de skal forklare det... For min del har jeg en enkel filosofi.. føler du deg som en gother, er du det og omvendt.. syns det blir feil av folk når de går rundt og putter folk inn i den båsen med ei gang, noen liker rett og slett bare å kle seg litt opp, mens andre er meget innenfor.. Jeg ser på meg selv som en gother kan man si.. en cyber-goth kanskje, siden jeg foretrekker lakk, extensions, armbånd og dill i knallfarger, høye platform boots og selvlysende tøy o.l.. Det er utrolig mange former for goth! Og på Club Lestat(kr.sand goth klubb) er det mange som ikke er så utolig goth som dukker opp, fordi de liker musikken, folkene og atmosfæren... Det fins så klart mange gothwannabees, men er det noe å bry seg med? før eller siden finner de ut at de ikke hører inne i den kategorien og legger det fra seg...
Gjest Poirot Skrevet 21. juli 2004 #56 Skrevet 21. juli 2004 Jeg synes det virker litt som at goth har tatt litt over for 80-tallets punkere.
Gjest GreenSky Skrevet 21. juli 2004 #57 Skrevet 21. juli 2004 Jeg synes det virker litt som at goth har tatt litt over for 80-tallets punkere. Punkere eksisterer jo fremdeles. :-)
Gjest Poirot Skrevet 21. juli 2004 #58 Skrevet 21. juli 2004 Punkere eksisterer jo fremdeles. :-) Ja, men i mye mindre grad enn på slutten av 80-tallet.
Bokalven Skrevet 21. juli 2004 #59 Skrevet 21. juli 2004 Poirot, du er faktisk ikke helt på bærtur. Skal se om jeg kan trylle frem noe gotisk historikk her...
Bokalven Skrevet 21. juli 2004 #60 Skrevet 21. juli 2004 Skal vi se. Her kan du finne en side som omhandler gotikkens historie. Der står det blant annet: In the Beginning there was Punk. Influences on goth stretch far further back, to Bowie, the Doors and the Velvet Underground, but the punk explosion of the mid/late 70s created the essential background for goth, in both music and fashion. In the aftermath of punk in the late 70s and early 80s a bewildering variety of new and re-invented musical styles began to crop up, and around 1978-9 a style began to appear which the press had by late 1979 started to call "gothic". The creators of this musical style (who were themselves influenced by the likes of the Velvet Underground and Bowie) were essentially Joy Division, Siouxsie and the Banshees, Bauhaus and UK Decay. Det står også masse mer der, anbefaler å ta en kikk på siden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå