Gå til innhold

Hva er en goth?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

ja, det er spørsmålet mitt.

hva er en goth?

har fått med meg at de fleste går med svart sminke og svarte klær, men det er noe mer enn det, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenSky

Jeg vet ikke jeg, jeg er goth, selv om Luciana mobber meg for å være "fake". :ler: Det er liksom hele pakka, felleskapet. Vanskelig å forklare. Må tenke litt mer på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som GreenSky sier så er det vanskelig å forklare. Det er ikke kun det å gå svart kledd, det er så uendelig mye mer enn det. Det er fellesskapet og mere til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Også er det stor variasjon blandt gothere også, derfor vanskelig å sette ord på. "Hobbygother" eller "H&M-gother" er i alle fall fy. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
hva er det som bestemmer at man er en goth da?

når kan man betegne seg selv som en?

- klesstil

- utesteder å vanke på

- musikksmak

- livsfilosofi

osv. Finnes mange som ser ut som gothere, men som ikke er det... "Hobby-gothere" som jeg nevnte, også har vi "Fjortis-gothere".... Ungdomsopprør, liksom. Ikke helt "ekte" de heller. Miljøet er også veldig strukturert, og hierarkisk, hvis du er inne i det. Kan være vanskelig å bli "godkjent".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

beklager hvis du syns jeg spør mye greensky men jeg er nysgjerrig.

hvordan livsfilosofi har dere da? hvordan musikksmak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
beklager hvis du syns jeg spør mye greensky men jeg er nysgjerrig.

hvordan livsfilosofi har dere da? hvordan musikksmak?

Livsfilosofi... Litt vanskelig å svare på, fordi det kan fort bli veldig gereraliserende også. Du har de som bare gir faen, i alt, og du har de som hater onkel politi, lover og regler (dette er som regel fjortis-gotherne, da...) de som er deprimerte (ganske mange av dem), opprørerne... En slags "oss" mot verden - tankegang. Satt veldig på spissen, da. Ofte veldig intelligente mennesker som ikke er A4 og ikke passer inn i et vanlig "streit" A4-liv. "Streit" blir jo nesten regnet for et skjellsord...

Musikk... Marolyn Manson er nei. Det har blitt for "vanlig". Musikken bør være sånn passe ukjent. En klassiker på Kraftverk for tiden (utested) er Augen Auf med Ooompf....

Tja, bare spør gjest, skal prøve å svare så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

så en goth er en som har en spesiell klesstil, hører på ukjent musikk, går på spesielle utesteder, som ikke passer inn i et vanlig A4-liv, ofte er deprimerte og har en oss mot verden-tankegang.

har jeg fått det med meg nå sånn cirka?

hvordan var det du innså at du var en goth greensky?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

:ler: Når du ramset opp, hørtes det jo litt rart ut, ja, derfor vanskelig å generalisere en hel gruppe, alle tenker jo forskjellig.

Jeg vet ikke om jeg har innsett at jeg er en goth, det har vel skjedd gradvis. Kanskje jeg alltid har vært det? Jeg har vel "vært" gother hele mitt voksne liv i alle fall... Har hatt stilen så lenge jeg kan huske, uten at jeg tenkte noe mer over det. Så traff jeg noen "ekte" gothere, som var en del av miljøet og gradvis ble jeg dratt inn. Men jeg er ikke ekstrem altså, de fleste vennene mine er ikke gothere, og jeg har en ganske nedtona klesstil, ikke overlessa med nagler og sånn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Bra du ikke blir fanatisk da.. Ei jeg vet om har satt på seg hogg tenner, det synes jeg blir litt drøyt.. Men for all del, henne om det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow
Litt ekstremt' date= men hver sin smak. Selvfølgelig.. Jeg skal i alle fall ikke legge meg borti hva andre velger å gjøre med seg selv og sin stil... De skader jo ikke andre :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har jo forskjellige retninger innen goth, så det er vanskelig å dra alle over en kam (for å si det slik). Du har cyber-goth, victorian-goth, vampire-goth for å nevne noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo forskjellige retninger innen goth' date=' så det er vanskelig å dra alle over en kam (for å si det slik). Du har cyber-goth, victorian-goth, vampire-goth for å nevne noen.[/quote']

Hva er forskjellen på disse da pr. def?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyber-goth er de som ofte kler seg i lakk og lær.

Victorian-goth er de som ofte kler seg i klær fra slutten av 1800-tallet, med rysjer og blonder og fløyel - lange skjørt og korsetter.

Vampire-goth er de som trekker inn vampyr ting i de andre sjangerene.

Det er flere sjangere/retninger innen goth, men for mange til å ramse opp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...