Gå til innhold

Synes DU det er greit å smugle?


LilleBille

Anbefalte innlegg

Gjest Emera

Jeg smugler aldri sprit eller røyk.

Men jeg tar med meg masse sjokolade og digg!

Og streng tatt så er jo det også smugling.

Eksen min prøvde forresten ut det der med sjokoladekvoten gang.

Han gikk på rødt, og forklarte at han hadde med seg en del sukkervarer over kvoten.

De bare lo og vinket ham videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg laster bilen så full med øl og røyk at bakenden subber ned i hjula.. har aldri blitt tatt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk smugler jeg med tanke på mine lyster...

Javel ja, Trøffel! :hår:

Fra spøk til alvor; Vi har så og si alltid med litt for mye røyk og noen ganger litt for mye drikkevarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg har aldri plass i bagasjen til smugler-varer, så jeg gidder ikke smugle...Men synes det er helt ok at folk smugler en 10-12 flasker for mye...

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man kan ha med seg en halv røyk og to dråper alkohol inn i landet... da blir det lett å smugle litt. Har aldri blitt stoppet heller, men er litt nervøs på flyplasser. Går bak noen som ser mistenkelige ut, og snakker om hvor godt det skal bli å komme hjem til ordentlige poteter. Da ser de ikke på meg en gang, av en eller annen bisarr grunn.

Sukk. For to uker siden ble jeg full for 50kr i en sølepytt på Sjælland. Aka Roskilde. Når blir vi med i EU?

Men spøk til side. Det finnes grenser. Å kjøpe to kartonger, noen vinflasker og en Jãgermeister er ikke ille. Å ta med seg tre kasser med vin, er verre. Tror, som nevnt før i temaet, at reglene ikke er ment for oss småsmuglere/smugdrankere/gjerrigknarker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er så farlig om andre tar med litt over kvoten, men gjør det aldri selv. Er temmelig lovlydig av meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kanskje en halvflaske for mye (blir sprit da ettersom jeg ikke drikker vin) men så kjøper vi aldri røyk så jeg synes liksom det går litt opp i opp....

Synes det er greit at folk har med seg en flaske eller tre for mye men når folk har over ti mer en kvota så rynker jeg litt på nesa da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda...jeg må nok si at jeg er en som har stor forståelse for reglene. F eks at det er lov å ta med 110 liter øl til sverige og 2 liter øl til norge ser jeg på noe som naturlig og som en god samfunnsborger så liker jeg ikke å stille spørsmål til det bestående, 90 liter rødvin kan man ta med seg til danmark, det tilsvarende er 1 liter til norge, slike forskjeller bekymrer ikke meg.... Fordi som en god solidarisk "så lenge det er loven" ånd liker jeg at andre bestemmer over meg.

Waco

Hva skulle vi gjort uten alle disse reglene dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig overrasket over meg selv når jeg innrømmer at jeg aldri smugler. Av en eller annen grunn har jeg en sperre akkurat der. Hm.

Min farmor (RIP) derimot hadde mange gode og underholdende smugler historier. Hun spilte på å være en skikkelig søt gammel bestemor, men hadde sydd inn hemmelige lommer i kåper, vesker sko! Helt utrolig. De var designer sydd for alt fra vin til whiskey. Og min farmor var en usedvanlig dyktig amatør syeske! I dag ville hun antagelig vært en av de helt store designerne. Tror min farmor fikk ett kick av det hele. Ikke bare røyk og brennevin helt på 'random'.

Ah!Hehehe. Hun var så søt atte!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv blitt stoppet i tollen, heldigvis uten å smugle, men jeg syntes ikke det var noe morro.

Jeg har smuglet en flaske ekstra etc før, men prøver å holde meg innenfor kvoten. Bare fordi jeg ikke liker å bli tatt, kvoten i seg selv er alt for lav.

Jeg skulle bare ønske EU/EØS snart kunne tvinge Norge til noe positivt, som å heve tollgrensene.

Men grensene i EU-land, er vanligvis bare hvis man drar fra et EU-land til et annet. Skal man for eksempel fra Norge til England har man samme reglene som fra England-Norge, dvs en flaske vin og en flaske sprit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blåser i loven

Jeg blåser alltid i loven. Jeg tenker kun på hva jeg selv synes er ok.

Jeg har ingen moralske hemninger over å handle så mye jeg orker av hva jeg måtte ønske i et hvilket som helst land, og ta det med hjem til Norge. Som regel vin og noe mat. Det skulle da bare mangle!

Jeg hverken stjeler eller dreper. Men å handle vin? Haha...tenk å være lovlydig overfor en så teit regulering :hoho:

Nei, bruk eget hode. Husk at loven og offentlig sektor (også) er til for å sysselsette folk..De må ha noe å gjøre :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En røykpakke eller to, kan jeg vel ta med over, men der er grensa.De ville garantert sett det på meg, hvis jeg skulle prøvd "storsmugling" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit, så lenge det er til eget forbruk. Og selvfølgelig innen rimelighetens grenser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er helt greit, så lenge det er til eget forbruk. Og selvfølgelig innen rimelighetens grenser..

Hvorfor kan ikke hvem som helst som har lyst til å være handelsmann være handelsmann da?

Waco

Bare det at man betaler full pris for varen utenlands, er ikke det kjøpet godt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kjøper aldri røyk, øl, sprit i norge. Kjøper det av folk som smugler i stor stil. Hvorfor skal jeg betale 600 kr for en kartong med prince hvis jeg kan få den for 300kr, og hvorfor betale 3 hundre for o,7 me sprit, når jeg får en liter for 200 kr..

Altfor dyrt i norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Har definitivt ikke med mer enn det kvoten tilsier!

Hva andre gjør, får være opp til den enkelte, men jeg syns ikke det er greit å gjøre seg til kriminell for å spare etpar hundrelapper.

Min selvfølelse er verdt mer enn dette!

Har jeg ikke råd til å betale det det koster for drikkevarene, får jeg heller la være å drikke.

Som sagt gir jeg blaffen i hva andre gjør, men for meg er det en æressak!

8) Celine i sommersolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå har jeg mulighet tilå få tak i billigere taxfreevarer enn hva som er vanlig. Ja, jeg synes det er greit.

Myndighetene gjør folk til forbrytere ved den kvoteordning som er nå.

1 flaske av hver sort har du lov til. De tenker vel på konsekvensene om vi får lov til å ta med mere.

At folk kjøper kassevis over svinesund, det ser det ut for at det er greit.

Ingen ting som tyder på at svenskene har blitt mere alkoholisert med deres kkvoteordning.

De har måttet innrettet seg etter Eu reglene.

Jeg har aldri mindre enn 7 kartonger sigaretter med når jeg reiser. Alltid to-tre flasker for mye.

Ikke har eg dårlg samvittighet for noe.

Nå gelder det ikke vare som er kjpt på flyplasser og båtene til Danmark. Det er lite lønnsomt og gjøre seg til smugler. Det er fortsatt dyrt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...