Gå til innhold

Synes DU det er greit å smugle?


LilleBille

Anbefalte innlegg

I følge denne artikkelen synes normenn flest det er greit å smugle "litt"...

Ha synes du?

Jeg må vel innrømme at jeg ikke alltid er helt nøye på antall kg. kjøtt jeg tar med hjem etter harrytur .. og kjøper oftest en tre-liter vin i steder for to flasker.. men jeg tar aldri med meg sprit eller for mye røyk.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Faktisk smugler jeg ikke, noe som er ganske utrolig med tanke på den ellers høye totalsummen min av laster og lyster...

Man blir vel litt preget av jobben, enten man vil eller ikke...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Til eget bruk synes jeg det er bare tull med kvoter. Jeg vet ikke engang hvor mye kjøtt jeg har lov til å ha med meg, for jeg kjøper det jeg trenger og ferdig med det. Blir jeg stoppa en gang så får jeg heller hive eller betale for det som er for mye - men jeg synes det er helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jeg tør rett og slett ikke....

Men synes godt kvotene kunne vært større.

Synes forøvrig det er litt rart at folk gidder å smugle 2 flasker ekstra for å spare tilsammen en hundrings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt greit, innenfor visse begrensninger selvfølgelig. Da mener jeg ikke at organisert storsmugling er ok, men selv tar jeg alltid med meg en ekstra flaske god konjakk hjem når jeg er på tur...! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes forøvrig det er litt rart at folk gidder å smugle 2 flasker ekstra for å spare tilsammen en hundrings.

.. men det er så mye greiere med en kartong vin .. enn flasker.. så da "blir" det bare formye... i og med at det ikke finnes 2 litere med det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Jeg tror egentlig ikke at det er så mye av "smugle to flasker og spar en hundrings"-tankegang, mer "Nå er jeg på systemen, og jeg skal drekka i helga, da trenger jeg sånn og sånn og sånn. Ups, det var et par flasker for mye, men det er dette jeg trenger og jeg gidder ikke å gå på polet i morgen. Blir sikkert ikke stoppa i tollen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Synes det er helt greit å smugle, og jeg har ingen betenkeligheter med å kjøpe for mye kjøtt eller for mye godteri eller sånne ting.

Plager meg ikke at andre smugler en flaske eller to til eget bruk, men etter å ha blitt stoppet fire-fem ganger på rad, så smugler jeg ingenting selv. Synes det er altfor ubehagelig å bli stoppet med for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror ikke jeg det er så farlig om man tar med seg et par kilo kjøtt mer over grensa enn hva man har lov til. men så er vel ikke kvotene der for folk som kjøper f.eks kjøtt til eget bruk.

Vil bare legge til at jeg aldri har smulget et gram for mye over grensen, rett og slett fordi jeg er for redd for å bli tatt (og har kanskje ikke helt samvittigheten til det heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

.. men det er så mye greiere med en kartong vin .. enn flasker.. så da "blir" det bare formye... i og med at det ikke finnes 2 litere med det samme..

Joda, skjønner hva du mener. Og kartongvinen er det jo en del å spare på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
Syns det er helt greit' date= innenfor visse begrensninger selvfølgelig. Da mener jeg ikke at organisert storsmugling er ok, men selv tar jeg alltid med meg en ekstra flaske god konjakk hjem når jeg er på tur...! :sjarmor: :Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hender at jeg tar med en flaske vin eller en kartong røyk ekstra. Jeg er kjempenervøs når jeg gjør det, men det har heldigvis gått bra så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Har aldri for mye alkohol med hjem, men kan godt ta med en kartong for mye eller fem. :sjarmor: Sparer jo utrolig mye penger på det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ja, det er helt greit

Ifølge norsk lovverk er det ikke greit.

Ifølge meg selv og mine egne standarder er det helt greit.

Derfor bryr jeg meg ikke om de moralske og finansielle konsekvensene av å bli tatt. Min egen standard veier tyngre enn loven, uansett straffen.

Må jeg betale bøter og komme i fengsel fordi jeg har sansen for vin til middagen, så får det bare være. Jeg synes det er uanstendig høye alkoholpriser i Norge. Jeg kommer til å fortsette med å kjøpe så mye vin jeg bare orker i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smugling er ikke greit, men da klarer jeg bare ikke sette familiefar Per Nordmann i samme bås som storsmuglere...

Dvs. noen vinflasker for mye er ikke smugling i mine øyne! :roll:

Nå må jeg kanskje stå til rette og forklare hvor grensen går, men jeg tror de fleste skjønner hva jeg mener!

Jeg har ingen problemer med å ta med noen flasker vin i kofferten fordi det er vin jeg har lyst på og vil dele med kjæresten eller venner!

Blir jeg tatt får jeg heller gi flaskene til tollerne! Tror neppe jeg har med så mye at jeg får bot for det!

(ps. smugler ikke sprit eller sigaretter!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...