Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk tlf et par timer etter at jeg søkte på en stilling jeg er veldig kvalifisert som. Invitasjon til intervju og en Mail med en test med tre ulike deler. Mye tall, mønstre og rett og slett ganske vanskelig test for å sjekke hvor logisk man tenker osv.

Fikk så Mail etter at testen var tatt om at intervjuet er avlyst pga mitt resultat der.. Det føles veldig urettferdig at de ikke engang kunne ha møtt meg ansikt til ansikt og faktisk snakket med meg.

Er dette vanlig? Har aldri opplevd noe slikt før.

Anonymous poster hash: 0bb97...9d3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Skrevet

Høres litt ufint ut, men de innså kanskje at du ikke var en passende kandidat og at det ville være bortkastet tid for dem å bruke tid på intervju.

• Liker 6
Skrevet

Har blitt vanligere med test, men syntes det var ufint å ikke ha muilghet til å forsvare den. Slike tester bør alltid følges opp av et intervju eller i det minste en prat i etterkant.

Anonymous poster hash: fdb73...65f
  • Liker 2
Skrevet

Svarte og sa takk for tilbakemeldingen, og at jeg hadde en til de og det er å be søkere ta testen før de avtaler intervju. Fikk faktisk svar og info om at de tok vare på cven min.... Hørt den før dessverre, og man hører aldri ifra de igjen,

• Liker 1
Skrevet

Du var vel for dum for jobben.

Anonymous poster hash: c5af4...cad
  • Liker 3
Skrevet

Du var vel for dum for jobben.

Anonymous poster hash: c5af4...cad

Eller stresset over testen, dårlig dag, mange andre grunner som kan gi et dårligere resultat enn vanligvis. Syns det er dumt en ikke får mulighet til å gå gjennom testen, slik at de finner ut hvor dine styrker og svakheter egentlig ligger.

• Liker 3
Skrevet

Du var vel for dum for jobben. Anonymous poster hash: c5af4...cad

Du kan umulig ha det bra med deg selv så jeg byr på den der. Håper du føler deg bedre nå, lille venn :) klem til deg!

• Liker 7
Skrevet

Du har rett og slett for lav IQ.

Anonymous poster hash: f7720...4c2

• Liker 2
Skrevet

Altså en IQ test? Jeg vil jo tru at de som bruker en slik test mener at det er relevant jobben man skal ha og ikke da, men jeg syns jo også det er litt slemt å bruke testen. Jeg vet jo at jeg hadde vært ganske stresset med en slik test på tid selv når det gjelder f.eks drømmejobben.

• Liker 1
Skrevet

Uprofesjonelt av de.

Anonymous poster hash: 57671...e93
  • Liker 2
Skrevet

Jobb i noen år, drill på sånne idiotoske problemstillinger, også vil du kanskje få det til bedre neste gang. Enkelte jobber kan være veldig enkle hvor enhver "idiot" kunne fått det til, men de velger allikevel å ta tester på kandidater, også blir personlige egenskaper oversett. Finn noe bedre!

Anonymous poster hash: fa56b...0aa

• Liker 1
Skrevet

Du har rett og slett for lav IQ.Anonymous poster hash: f7720...4c2

For et ufyselig menneske du er! Håper ikke du får barn som vil arve dine holdninger! Mobber.

• Liker 5
Skrevet

Høres rart ut at de ikke fulgte opp med intervju for å gå gjennom testen. Hvis det er vanlig med den type tester for jobbene du søker på ville jeg øvd på de, da blir du fort bedre. Finnes sikkert hauger på nett.

• Liker 1
Skrevet

For et ufyselig menneske du er! Håper ikke du får barn som vil arve dine holdninger! Mobber.

Bedre å si "beklager, men du er ikke smart nok"

Bedre å ha noen som blir ferdig med en problemstilling kjappest mulig, enn de som bruker uker/måneder på noe andre kan bruke en dag på?

• Liker 2
Skrevet

Bedre å si "beklager, men du er ikke smart nok"

Bedre å ha noen som blir ferdig med en problemstilling kjappest mulig, enn de som bruker uker/måneder på noe andre kan bruke en dag på?

Er ikke snakk om annet enn en normal butikkjobb, trodde ikke at det var et krav med mensa-iq på sånt medan arbeidsmarkedet er ganske hardt for tiden :)

• Liker 1
Skrevet

Er ikke snakk om annet enn en normal butikkjobb, trodde ikke at det var et krav med mensa-iq på sånt medan arbeidsmarkedet er ganske hardt for tiden :)

Ah, slike tester de er så fæle...

og når du møter de nye ansatte så finnes det ikke ett snev av service i dem >.<

"Men det er jo brus over hele denne cola boksen, må jeg kaste den!?"-ehm..Du tørker det av...?Hadde vært litt verre om det var sølt cola på pallen med sukker der borte...>.> Og jeg tok aldri den testen, men han hadde :fnise:

Om jeg ser en butikk ha en slik test når jeg søker på jobben, så går jeg heller til den butikken, spør etter butikksjefen, fortelle litt om meg selv og gir en åpen søknad med CV til personen..

Det gjorde jeg nå nettopp og har fått tilbud å jobbe på flere plasser..

Er kanskje litt verre å jobbe som en ingeniør og kunne nada om det du skal holde på med :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Eller stresset over testen, dårlig dag, mange andre grunner som kan gi et dårligere resultat enn vanligvis. Syns det er dumt en ikke får mulighet til å gå gjennom testen, slik at de finner ut hvor dine styrker og svakheter egentlig ligger.

Tester brukes som en utsiling. I de fleste jobber kreves det et minimum av ferdigheter og evnen til å yte under press, og det er slike ting som tester tester.

Anonymous poster hash: 920a6...b6b

• Liker 2
Skrevet

Mobber? Dette var helt klart en IQ test, det kommer tydelig fram i HI. Å påpeke at TS da dessverre har scoret for lavt, altså ikke har høy nok IQ, er da på ingen måte mobbing.

Anonymous poster hash: f7720...4c2

• Liker 4
Skrevet

Tester brukes som en utsiling. I de fleste jobber kreves det et minimum av ferdigheter og evnen til å yte under press, og det er slike ting som tester tester.

Anonymous poster hash: 920a6...b6b

Ja, og det er vel og bra. Det er mer måten det ble gjort på her, som er mer uvanlig. Jeg er ikke vant til at når en er kommet så langt som at intervju er avtalt, så vil en ferdighetstest kunne eliminere intervjuet. Den pleier jo diskuteres på selve intervjuet.

Men, bedrifter må jo såklart selv bestemme hvordan de ønsker å forvalte ressursene sine

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...