Gå til innhold

Brettspill - din favoritt


Gjest anonym

Hva er ditt favorittbrettspill?  

1 stemme

  1. 1. Hva er ditt favorittbrettspill?

    • Trivial Pursuit (TP)
      25
    • Ludo
      2
    • Settlers
      3
    • Monopol/Millionær
      9
    • Kokkelimonke
      5
    • Sjakk
      4
    • Scrabble
      8
    • Andre spørrespill
      3
    • Strategispill (Risk)
      9
    • Annet
      4


Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Denne må da høre hjemme under fritid...

Hva er ditt favorittbrettspill? Og hvorfor? Kan du anbefale noen?

For tiden digger jeg Settlers, fordi det er helt annerledes, og fordi det får frem konkurranseinstinktet i meg!

Ellers er jeg alltid klar for en runde med TP, som den evige studenten jeg er.

Og så Scrabble, selvfølgelig - jeg elsker ord og bokstaver!

(Beklager hvis din favoritt ikke er med i avstemningen - det var ikke plass til flere alternativer!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg må svare Settlers som den klassiske, men det mer ukjente Puerto Rico som favoritten akkurat nå.

(Ja, vi spiller MASSE!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine favoritt-brettspill er Passport og Det Store Norske Spillet. Synes de fleste spørrespill som Geni og TP er altfor lette og varer for kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Scrabble og backgammon er mine soleklare favoritter. Jeg digger og teite spill som brainstorm, kokilimonke og kortskalle, generelt spill som får frem det ivrige barnet i meg :oops: :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte Monopol, men det er mest fordi jeg nesten alltid vinner over mannen min :-) - tror jeg har funnet de siste 10 gangene vi har spilt - ren flaks, selvfoelgelig!

Ellers husker jeg at jeg digga aa spille et spill som het noe med Atlantis - spillebrettet er et hav med oeya Atlantis i midten - og poenget er aa redde dine folk fra Atlantis over til fastlandet i baater ved aa unngaa alle mulige farer som virvelstroemmer, haier og sjoeuhyrer... Har ikke spilt det paa kjempelenge, men det var det mest spennende spillet da jeg var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg elsker!! trivial pursuit. og så liker jeg cranium veldig godt. men ingen spill slår tp altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte annet jeg, for favoritten er Backgammon og Mastermind, men Scrabble og TP er også mye spilt.

Spilte mye Risk før, men spilte meg lei det. Kanskje det er på tide å tørke støv av det igjen?

Spiller mye spill sammen med mannen min, og da spill for to, så utvalget begrenser seg noe.

Settlers kunne jeg tenkt meg å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Jeg er ikke sånn kjempeglad i brettspill.

Men TP er alright. Ellers har jeg spilt masse Den Forsvunne Diamanten sammen med seksåringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker risk men har ingen å spille med. Kjøpte spillet og det har ligget der. Ingen som vil spille med meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spelar Scrabble på nettet :)

Elles skulle eg gjerne spelt Risk, eller Settlers for den del (ser gøy ut) men - det var det med manglande medspelarar då, som Liv nemner... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spiller Scrabble, Risk, Settlers, TP og TriBond. (Kan anbefales... TP-aktig men skal finne fellestrekk mellom tre stikkord)

Her i huset spilles det spill hele tida.

I ferien har vi fast greie på å spille Amerikaner om kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spelar Scrabble på nettet :)

Elles skulle eg gjerne spelt Risk, eller Settlers for den del (ser gøy ut) men - det var det med manglande medspelarar då, som Liv nemner... :(

Visste ikke at det gikk ann å spille scrabble på nettet. Har du ett tips om hvor jeg kan spille :wink: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Visste ikke at det gikk ann å spille scrabble på nettet. Har du ett tips om hvor jeg kan spille :wink: ?

Lurer jeg å på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...