Gå til innhold

Snapchat-hacking og kvinnehat

Fremhevede innlegg

Skrevet

De har ikke løyet, Snapchat sletter bildene.

Man logger inn på Snapsave med Snapchat brukernavn og passord, så blir bildene lagret i databasen til Snapsave.

Og databasen til Snapsave var ukryptert, det var slik hackerne fikk tak i bilder og brukeropplysninger.

De har løyet. Snapchat sletter ikke bildene.

http://www.theguardian.com/media-network/partner-zone-infosecurity/snapchat-photos-not-deleted-hidden

Trenger du flere bevis? Bruk Google.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har ikke løyet, Snapchat sletter bildene.

Man logger inn på Snapsave med Snapchat brukernavn og passord, så blir bildene lagret i databasen til Snapsave.

Og databasen til Snapsave var ukryptert, det var slik hackerne fikk tak i bilder og brukeropplysninger.

Jeg tenker at det i seg selv er et smutthull som snapchat burde ha beskyttet seg mot. At folk kan gå inn på en annen app, og deretter åpne bildene fra snapchat? Det er ikke bra. Kan godt hende dette får konsekvenser for flere enn de som er direkte involvert.

• Liker 1
Skrevet

De har løyet. Snapchat sletter ikke bildene.

http://www.theguardian.com/media-network/partner-zone-infosecurity/snapchat-photos-not-deleted-hidden

Trenger du flere bevis? Bruk Google.

Jeg trenger ingen bevis.

Det er ikke Snapchat som lagre bildene, men Android OS som lagrer de lokalt på telefonen.

Det blir omtrent samme sak som å gjenopprette data fra en harddisk som er formatert.

Skrevet

Til syvende og sist så handler dette om krenking av privatlivet til mennesker. Hvorfor kritiserer du ikke hackerne som faktisk har gjort noe ulovlig?

Sist jeg sjekket så er det ikke ulovlig å sende bilder til venner eller kjære. De er ofre.

Å sende rundt nakenbilder av seg selv vil jeg sammenligne med å gå på en Nigeria-svindel.

Når man er så dum har man bare seg selv å takke.

Anonymous poster hash: 777b2...32a

Skrevet

Jeg trenger ingen bevis.

Det er ikke Snapchat som lagre bildene, men Android OS som lagrer de lokalt på telefonen.

Det blir omtrent samme sak som å gjenopprette data fra en harddisk som er formatert.

Det kan ikke sammenlignes en plass. De lagres på telefonen fordi Snapchat ikke gjør som de har lovet, nemlig å slette bildene. I tillegg er det mulig å logge seg inn på Snapchat via en annen applikasjon.

Smutthull.

Skrevet

Å sende rundt nakenbilder av seg selv vil jeg sammenligne med å gå på en Nigeria-svindel.

Når man er så dum har man bare seg selv å takke.

Håpløs sammenligning. Er det kvinners feil når de blir voldtatt på gaten om natten også? De gikk jo trosalt hjem når det var mørkt.

Man sender privatebilder til de man vil, du har ingenting med hva grunnen deres er. Dersom man blir lovet at bildene blir slettet, tror mange på det.

Skjønner ikke trangen til å beskytte og forsvare kriminelle.

Skrevet

Man sender privatebilder til de man vil, du har ingenting med hva grunnen deres er. Dersom man blir lovet at bildene blir slettet, tror mange på det.

Skjønner ikke trangen til å beskytte og forsvare kriminelle.

Dersom man sender penger til Nigeria tror mange at de vil få penger av sin ukjente fetter som sitter i regjering der.

Jeg forsvarer ikke kriminelle, men jeg synes ikke det minste synd på dem som er så dumme at de sender rundt nakenbilder av seg selv.

Jeg forstår at dette med å ta ansvar for egne handlinger er noe som kvinner synes er svært vanskelig.

Skrevet

Det kan ikke sammenlignes en plass. De lagres på telefonen fordi Snapchat ikke gjør som de har lovet, nemlig å slette bildene. I tillegg er det mulig å logge seg inn på Snapchat via en annen applikasjon.

Smutthull.

Nei, har du ikke lest linken du postet? :P

Det lagres på telefonen fordi i Android OS må det være i minnet hvis mottaker skal se det.

Wear leveling sørger for at det ikke blir overskrevet, slik at det kan gjenopprettes etter lang tid.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wear_leveling

Skrevet

bildene. I tillegg er det mulig å logge seg inn på Snapchat via en annen applikasjon.

Smutthull.

Ja det er noe Snapchat burde ha gjordt noe med.

Skrevet

Nei, har du ikke lest linken du postet? :P

Det lagres på telefonen fordi i Android OS må det være i minnet hvis mottaker skal se det.

Wear leveling sørger for at det ikke blir overskrevet, slik at det kan gjenopprettes etter lang tid.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wear_leveling

Rart det skjer på Apple Ios og da... Og da lyver Snapchat fordi bildene ikke blir slettet slik de sier. Akkurat det jeg har sagt hele tiden. De lover noe som ikke stemmer.

Skrevet

Rart det skjer på Apple Ios og da... Og da lyver Snapchat fordi bildene ikke blir slettet slik de sier. Akkurat det jeg har sagt hele tiden. De lover noe som ikke stemmer.

Her kveruleres det ja.

Artikkelen som du linker til har ingen ting med hackingen av snapsave database å gjøre, men omtaler en særegenhet i android filsystem som gjør at bilder som har timet out like vel kan gjenopprettes.

Dette er ikke noe hvem som helst uten kunnskaper og rett verktøy kan gjøre, og er noe snapchat advarer mot på sin blogg:

Also, if you’ve ever tried to recover lost data after accidentally deleting a drive or maybe watched an episode of CSI, you might know that with the right forensic tools, it’s sometimes possible to retrieve data after it has been deleted. So… you know… keep that in mind before putting any state secrets in your selfies :)

Det er ikke mulig for snap å lage en app som overskriver filer på android filsystem, filene blir gjemt slik som på blant annet windows slik at filsystemet ikke får tilgang til de.

Bildene er slettet fra snapchat sine servere og utilgjengelig fra på mottakers mobil, så jeg ser ikke hvor de har løyet.

Og nei det er ikke mulig på IOS.

:vin:

Skrevet

Hvis du vil snakke om kvinnehat og lekking av bilder bør du heller søke opp iCloud-lekkasjene og ser hvor ivrige guttene er på å krenke privatlivet til unge jenter.

Der jobbes det aktivt med å identifisere jentene, man kommer med forespørsler om folk kan få tak i bilder av spesielle jenter og det diskuteres å bruke bildene som pressmidler mot ofrene.

Små om ikke allerede utviklet sosiopater in the making spør du meg..

Hvordan kan du vite at guttene ikke elsker kvinnene? Å ha lyst til å se nakne kvinner, hvorfor kan ikke det være et resultat av kvinneelsk og ikke kvinnehat?

Skrevet

Ja det er noe Snapchat burde ha gjordt noe med.

Sånn som meg da, - som ønsker at flest mulige mennesker skal se nakenbilder av meg, - hvilket program bør jeg bruke?

Skrevet

Sånn som meg da, - som ønsker at flest mulige mennesker skal se nakenbilder av meg, - hvilket program bør jeg bruke?

Post på nakenprat.

Brukerne der blir stadig lagt ut på diverse forum for peeping toms, både menn og kvinner.

Skrevet

Hvordan kan du vite at guttene ikke elsker kvinnene? Å ha lyst til å se nakne kvinner, hvorfor kan ikke det være et resultat av kvinneelsk og ikke kvinnehat?

Hadde de elsket kvinner/overhode brydd seg om dem, hadde de ikke ødelagt livet deres ved å spre bildene til uskyldige jenter. Dersom de elsker kvinnekroppen kan se velge å se på noen som faktisk har valgt å legge ut kroppen sin offentlig av egen vilje.

Anonymous poster hash: 6ddd9...d0d

• Liker 1
Skrevet

Å ødelegge livet til folk gjør man ikke av kjærlighet.

• Liker 1
Skrevet

Her kveruleres det ja.

Artikkelen som du linker til har ingen ting med hackingen av snapsave database å gjøre, men omtaler en særegenhet i android filsystem som gjør at bilder som har timet out like vel kan gjenopprettes.

Dette er ikke noe hvem som helst uten kunnskaper og rett verktøy kan gjøre, og er noe snapchat advarer mot på sin blogg:

Det er ikke mulig for snap å lage en app som overskriver filer på android filsystem, filene blir gjemt slik som på blant annet windows slik at filsystemet ikke får tilgang til de.

Bildene er slettet fra snapchat sine servere og utilgjengelig fra på mottakers mobil, så jeg ser ikke hvor de har løyet.

Og nei det er ikke mulig på IOS.

:vin:

Nei, det er ikke kverrulering. Prøv igjen. Sier du det?? Det visste jeg ikke. Takk for opplysningen!

Forøvrig, http://www.decipherforensics.com/snapchat/

Kanskje du skal sende inn en artikkel å informere de om at det ikke er mulig med IOS siden du vet det ikke går.

Og jo, Snapchat har lurt kundene sine. Et blogg-innlegg endrer ikke på det. Når det finnes smutthull og når det finnes tredjepartsapplikasjoner som så enkelt gjør at hele konseptet deres faller til grunn kan de informere kundene sine på ordentlig vis dersom de er interessert i det.

Skrevet

Nei, det er ikke kverrulering. Prøv igjen. Sier du det?? Det visste jeg ikke. Takk for opplysningen!

Kanskje du skal sende inn en artikkel å informere de om at det ikke er mulig med IOS siden du vet det ikke går.

Og jo, Snapchat har lurt kundene sine. Et blogg-innlegg endrer ikke på det. Når det finnes smutthull og når det finnes tredjepartsapplikasjoner som så enkelt gjør at hele konseptet deres faller til grunn kan de informere kundene sine på ordentlig vis dersom de er interessert i det.

Hvilke kunder? Det er helt gratis å bruke.

Skrevet

Hvilke kunder? Det er helt gratis å bruke.

De er jo kunder av et produkt de har lagd. Bruker da. Hahaha herregud. Samme det vel.

Skrevet (endret)

Skjønner ikke helt hva det er du prøver å få sagt.

Tok en iPhone 5 med på laben og forsøkte å få få tilgang til forskjellige filer, (den er brukt med snap) og det gikk ikke på grunn av at minnekontrolleren (diskkontroler) ikke ga meg tilgang.

Det er selvfølgelig mulig at det hjelper å plukke istykker telefonen å ta ut minnet eller å jailbreake, det prøvde jeg ikke.

Men tror nok trygt jeg kan si at folk flest ikke kan gjenopprette filer fra IOS sånn helt uten videre.

Edited to add: Sier for min del stopp her, før noen sier noe man ikke burde ha sagt.

God helg. :vin:

Endret av Desertflower

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...