Gå til innhold

Snapchat-hacking og kvinnehat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er diskutert allerede, men blir seriøst KVALM av å tenke på at flere hundre norkse gutter er involvert i noe sånt. At en gruppe gutter skal straffe jenter som har sendt nakenbilder (spre bilder, henge ut på nettet...), og da indikere at jenter ikke bør eller skal drive med sånt. Det er LAVMÅLS.

Er faktisk en fyr som har foreslått å bruke bildene i forbindelse med utpressing også.

http://www.nrk.no/kultur/_-snapchat-hacking-viser-kvinnehat-1.11981863

Ja - faktisk - verden trenger feminister. Dette er jo et godt eksempel. Gutter som prøver å styre jenters handlingsfrihet. Nå kan vi ikke sende nakenbilder til kjæresten lengre heller.

Merker at jeg blir direkte mannevond.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Synes det er synd hvis det skal bli slik at man kun kan sende bilder som "morra di kan se". Er jo litt gøy med lett flørtende og party bilder. Dessverre har jeg ingen god løsning på hvordan man skal takle dette annet enn et standard svar som en "holdningskampanje". Men faen blir provosert over guttegjenger som nærmest synes det er kult.

Lurer på om dette blir brukt andre veien også da, leser jo støtt og stadig at penisbilder har blitt så populært... i hovedsak blant menn vel og merke.

Endret av Snof
Skrevet

Skjønner egentlig ikke hvorfor noen idag tør sende nakenbilder- har vært mange som har sendt det til feil mottaker. Jeg skjønner ikke at folk tør! Ta en unge på 10 år som skal sende et nakenbilde til en gutt i klassen og som trykker feil og snappen ender opp hos en annen hun har på listen som er mye eldre. Får jo inntrykk av at alt dreier seg om sex- SAMTIDIG som man ser at mange synes det mases for mye om sex. Vel, hvorfor gjør man sånt da, altså hvorfor utsetter man seg sånn?

Anonymous poster hash: 78f72...d90

Skrevet

Skjønner egentlig ikke hvorfor noen idag tør sende nakenbilder- har vært mange som har sendt det til feil mottaker. Jeg skjønner ikke at folk tør! Ta en unge på 10 år som skal sende et nakenbilde til en gutt i klassen og som trykker feil og snappen ender opp hos en annen hun har på listen som er mye eldre. Får jo inntrykk av at alt dreier seg om sex- SAMTIDIG som man ser at mange synes det mases for mye om sex. Vel, hvorfor gjør man sånt da, altså hvorfor utsetter man seg sånn?

Anonymous poster hash: 78f72...d90

Hvis jeg skal spekulere litt her.

Folk gjør det sannsynligvis fordi de synes det er spennende/flørtende. Hvis det er noen du kan stole på så kan det være artig. Tror også jenter har en risiko for å bli oppfattet som for straight, kjedelig og ordentlig og kan derfor være en årsak til at det legges ut slike bilder.

Skrevet

Hvis man skal dra en relevant sammenligning, så er det råd om å ta forholdsregler for å unngå å bli voldtatt. Disse rådene er også gitt i beste mening, og angivelig for å være realistisk, men gir samtidig uttrykk for en del problematiske holdninger, rent prinsippielt og underliggende. "Alle vet at voldtekter aldri vil ta slutt, så man bør heller forholde seg til virkeligheten, vi vil jo bare deres beste" er liksom refrenget. Prolemet er at man på den måten snur debatten om til hva offeret gjorde feil, sa feil, hvordan offeret heller burde agert, og dreier debatten vekk fra det underliggende problemet: Overgriperne, og deres atferd. Ikke bare er det unnfallende og feil løsningsstrategi for å få bukt med det virkelige problemet, det er også svært provoserende med systematisk klandring av den som er utsatt for urett.

Signalet til unge jenter og gutter som lærer og tar inn samfunnets normer og regler, er at offeret har skylda. Signalet til hun som fikk bildet sitt stjålet på snapchat, er ikke at hun har blitt utsatt for urett, men at hun har vært dum, uforsiktig og naiv. Signalet til unge gutter som er med på dette, og som i mange tilfeller kanskje ikke helt skjønner alvoret det de driver med engang, er at det liksom er jentas feil.

Det er provoserende, og fyrer oppunder noen holdninger vi ikke vil være oss bekjent av i vår kultur. Når toneaangivende offentlige personer som politikere spontanreagerer med å skrive om at denne saken viser hvor dumt det er å sende nakenbilder, så er det noe fundamentalt galt et sted!

Anonymous poster hash: c2cc1...337
  • Liker 9
Skrevet

Er det bare kvinner som bruker snapchat og er rammet av hackingen? Herregud.

• Liker 1
Skrevet

Det er provoserende, og fyrer oppunder noen holdninger vi ikke vil være oss bekjent av i vår kultur. Når toneaangivende offentlige personer som politikere spontanreagerer med å skrive om at denne saken viser hvor dumt det er å sende nakenbilder, så er det noe fundamentalt galt et sted!

Det er jo for at det faktisk er rimelig dumt å sende nakenbilder over nett via en app, det er en grunn til at det er i grupper hvor allmennkunnskapen ikke er på topp det sendes mest nakenbilder. Det har like lite med offerklandring å gjøre som at det er offerklandring av politiet å oppfordre folk til å bruke common sense for å hindre å bli frastjålet eiendeler, altså ingenting i det hele tatt.

Skrevet

Synes det er fascinerende hvordan jenter -aldri- lærer å forholde seg til helt basic nettvett.

Er det så vanskelig å la være å fotografere seg naken?

Anonymous poster hash: 777b2...32a
Skrevet

Synes det er fascinerende hvordan jenter -aldri- lærer å forholde seg til helt basic nettvett.

Er det så vanskelig å la være å fotografere seg naken?

Jenter skulle ikke trenge å la være å fotografere seg naken. Det er de som er interessert i å få tak i fremmedes nakenbilder som har problemer, ikke jentene.

Anonymous poster hash: 6ddd9...d0d

• Liker 4
Skrevet

Vet ikke om dette er diskutert allerede, men blir seriøst KVALM av å tenke på at flere hundre norkse gutter er involvert i noe sånt. At en gruppe gutter skal straffe jenter som har sendt nakenbilder (spre bilder, henge ut på nettet...), og da indikere at jenter ikke bør eller skal drive med sånt. Det er LAVMÅLS.

Er faktisk en fyr som har foreslått å bruke bildene i forbindelse med utpressing også.

http://www.nrk.no/kultur/_-snapchat-hacking-viser-kvinnehat-1.11981863

Ja - faktisk - verden trenger feminister. Dette er jo et godt eksempel. Gutter som prøver å styre jenters handlingsfrihet. Nå kan vi ikke sende nakenbilder til kjæresten lengre heller.

Merker at jeg blir direkte mannevond.

Ja, vi trenger feminisme fordi noen tror det at diss norske guttene/mennene antatt gjør det fordi de vil straffe jenter. Å hindre friheten deres til å sende nakenbilder.

Eller det er en gjeng med kåte griser som har hacket for å se bildene. Mens de diskuterer hvem jentene er, fordi det blir ganske mye mer stas når en vet hvem jentene er. Denne professoren svever i en fantasiverden.

Skrevet

Ja, vi trenger feminisme fordi noen tror det at diss norske guttene/mennene antatt gjør det fordi de vil straffe jenter. Å hindre friheten deres til å sende nakenbilder.

Eller det er en gjeng med kåte griser som har hacket for å se bildene. Mens de diskuterer hvem jentene er, fordi det blir ganske mye mer stas når en vet hvem jentene er. Denne professoren svever i en fantasiverden.

Dette forsto jeg ikke. Hva mener du egentlig?

Anonymous poster hash: 668bd...03d

Skrevet (endret)

Dette forsto jeg ikke. Hva mener du egentlig?

Anonymous poster hash: 668bd...03d

Jeg mente at dette ikke har noe med å hindre friheten til jenter til å sende nakenbilder, noe jeg ikke tror de bryr seg om. Jeg tror dette i all hovedsak er kåte folk som ønsker å se nakenbilder, og det er mye mer stas å se nakenbilder om det kan plasseres på en ekte person. Eks. «Lina Granlie». Så kan en jo prøve å legge de til på snap og kontakte de på facebook.

Professoren svever rundt i sin egen fantasiverden.

Han ene som tar til orde for utpressing er derimot spesielt syk. Men jeg tror ikke at jentene bryr seg for mye om at nakenbildene blir vist, siden de alt har sendt de.

Endret av EnFyr
Skrevet (endret)

De har lekket bilder av gutter også, ikke bare jenter.

Men jeg er enig med personen over her, jeg er også rimelig drittlei av at folk skal moralisere, henge seg oppi hvorfor folk sender nakenbilder og at det ikke er synd på folk som er redd for at de er rammet.
For det første så er jo ikke folk bare redd for nakenbilder, men også redd for at brev med navn og addresse og andre personlige ting også er lekket, uheldige bilder som man ikke tenker spesielt over når man sender, men som man gjerne ikke vil hele verden skal se.

Hvorfor skal man på død å liv henge seg opp i det i stedet for å heller bry seg om hvorfor i helvete folk gidder å krenke andres privatliv på denne måten?

Endret av Sofia123
  • Liker 2
Skrevet

Hvis du vil snakke om kvinnehat og lekking av bilder bør du heller søke opp iCloud-lekkasjene og ser hvor ivrige guttene er på å krenke privatlivet til unge jenter.
Der jobbes det aktivt med å identifisere jentene, man kommer med forespørsler om folk kan få tak i bilder av spesielle jenter og det diskuteres å bruke bildene som pressmidler mot ofrene.

Små om ikke allerede utviklet sosiopater in the making spør du meg..

• Liker 3
Skrevet

Jenter skulle ikke trenge å la være å fotografere seg naken. Det er de som er interessert i å få tak i fremmedes nakenbilder som har problemer, ikke jentene.

Er det veldig vanskelig for jenter å la være å sende nakenbilder av seg selv til hvem som helst?

Hvordan klarte jenter seg før i tiden når denne muligheten ikke eksisterte?

Skrevet

Er det veldig vanskelig for jenter å la være å sende nakenbilder av seg selv til hvem som helst?

Til hvem som helst? Mange sender da bare til kjæresten eller en de stoler på. Er ikke deres feil at de blir hacket av syke gutter.

Da kan man jo også spørre; er det så vanskelig for gutter å la vær å bruke all sin tid på å prøve å ødelegge livet til uskyldige mennesker?

• Liker 3
Skrevet

Til hvem som helst? Mange sender da bare til kjæresten eller en de stoler på. Er ikke deres feil at de blir hacket av syke gutter.

Da kan man jo også spørre; er det så vanskelig for gutter å la vær å bruke all sin tid på å prøve å ødelegge livet til uskyldige mennesker?

Jeg har klart meg hele livet uten å sende rundt bilder av kjønnsorganet mitt.

Er det et så stort offer for jenter dette? Hva er det som gjør det så fantastisk vanskelig å la være å ta bilder av seg selv naken?

Og for all del - ta så mange nakenbilder av dere selv som dere vil. Men da må dere være forberedt på at de blir spredd. Ikke kom og klag i ettertid.

Skrevet

Nå sender jo jenter OG gutter bilder til hverandre. Hvorfor henger du deg opp i grunnen uansett? Hva har det med saken å gjøre?

Dessuten dreier denne lekkasjen seg om mer en nakenbilder.

Til syvende og sist så handler dette om krenking av privatlivet til mennesker. Hvorfor kritiserer du ikke hackerne som faktisk har gjort noe ulovlig?

Sist jeg sjekket så er det ikke ulovlig å sende bilder til venner eller kjære. De er ofre.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har klart meg hele livet uten å sende rundt bilder av kjønnsorganet mitt.

Er det et så stort offer for jenter dette? Hva er det som gjør det så fantastisk vanskelig å la være å ta bilder av seg selv naken?

Og for all del - ta så mange nakenbilder av dere selv som dere vil. Men da må dere være forberedt på at de blir spredd. Ikke kom og klag i ettertid.

Hvorfor skal man være forberedt på at det blir spredd?

For en rar logikk. Selvfølgelig er man ikke forberedt på at det sitter mennesker som prøver å hacke til seg bilder de ikke har noen ting med å ha eller se.

Forventer du innbrudd siden du har hus eller eier en bolig?

Endret av Sofia123
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...