MarianneE Skrevet 15. juli 2004 #1 Del Skrevet 15. juli 2004 Måtte bare skrive dette ned et sted. Jeg gruer meg litt til lørdagen, da skal jeg på sånn klassefest, 10 år etter ungdomsskolen.... Da jeg gikk på u-skolen ble jeg fryktelig mye mobba, ble kalt "stygga", "flodhesten" +++++ Noe jeg vet pr i dag at ikke er sant overhodet!! Tørr t.om. si at jeg har dager hvor jeg ser meg i speilet og tenker at jeg ikke ser så værst ut. www.opelfreak.k-nettet.com <--- meg. Jeg gruer meg til og se igjen folk jeg har fortrengt (nesten i allefall). Selvom jeg har blitt 10 år eldre, så kanskje ikke de har blitt det sånn mentalt. Hva om det skjer igjen? Nå har jeg iallefall selvtilliten til og gi f. (tror jeg) og blir det slik igjen kan jeg jo bare gå derfra. Jeg kunne jo latt være og gå, men hva om det blir kjempe morro! Da angrer jeg. Heldigvis skal jeg ikke gå dit alleina, men med ei jeg var go venn med på u-skolen. Vet ikke om jeg takler og se igjen allesammen. Måtte bare lufte ut noen tanker om dette, takk til den som gadd og lese det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 15. juli 2004 #2 Del Skrevet 15. juli 2004 Det kommer sikkert til å gå bra Men forstår at det sikkert blir vanskelig, å se igjen en del av de som ikke var så snill med deg. Men håper du får en fin og minnerik kveld, og kanskje får du noen positive bilder av gjengen i stedet for de gamle du nå har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 15. juli 2004 #3 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg vet hvordan du har det. Jeg fikk et brev i posten, med invitasjon til 10 års jubileum. "Yippi" tenkte jeg. Jeg har overhode ikke lyst til å dra. Ungdomsskolen opplevde jeg som helt for jævlig. Jeg blei ikke mobba, men veldig få jenter likte meg av den enkle grunnen, at jeg hadde sinnsykt masse guttevenner. De var rett og slett sjalu. De satte ut rykte om at jeg var lesbisk (dette var helt grusomt da jeg var 14). De slutta og snakke med meg, de sendte meg stygge brev osv osv. Det tok liksom aldri slutt... Ikke før ungdomsskolen var ferdig. Jeg har ikke på noen møte lyst til å møte noen av de folkene igjen. Det eneste man gjør på en sånn reunion er jo å fortelle hvor "vellykket" man har blitt. Det gidder jeg ikke. Så hvis du ikke drar, så skjønner jeg deg godt. Sarabi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 15. juli 2004 #4 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg synes du er tøff som retter opp ryggen og drar. Lykke til ME, fortell hvordan det gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 15. juli 2004 #5 Del Skrevet 15. juli 2004 Flott at du stiller. Håper du føler deg 1000 ganger bedre etter at sammentreffet er over. Muligens det kan bli kjekt også? Uansett, kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 15. juli 2004 #6 Del Skrevet 15. juli 2004 Vi har enda ikke fått somlet oss så langt i den gamle klassen min, noe jeg er både lettet og lei for.... Gi deg selv all mulig pleie dagen før, sørg for nok søvn, ta på noe du føler deg flott i, og gå dit med hyt hvete hode, med den lille ondskapsfulle forventingen at de som var DE strøkne bertene (de overlegne "marsipanrosene") den gangen mest sannsynlig er blitt satte, kjipe nek nå. Har hørt fra andre at i 8 av 10 tilfelle stemmer det faktisk, noe som er en inderlig tilfredsstillelse. Jeg ble også mobbet på skolen, nemlig...Og jeg har opplevd å møte ei av jentene fra den gang en kveld jeg skulle på kino og bare stakk innom et sted for å ta en øl først. Plutselig kom det ei bort til meg og lurte på om jeg kjente henne igjen. Nei, egentlig ikke, sa jeg som sant var. Hun presenterte seg og DA husket jeg henne. Hun spurte om hun kunne få et par ord med meg og vi satte oss ned utenfor og hun sa hun MÅTTE bare få be om unnskyldning for alt de hadde gjort og sagt i skoletida.Hun hadde tenkt så mye på det og angret bittert på det siden...Vi pratet så lenge at jeg nesten kom for sent på kinoen, men det gjorde utrolig godt, både for meg og henne. Det kan ikke ha vært godt for henne og gå med den vonde samvittigheten i så mange år.....(For ordens skyld, hun var klin edru, hvis noen skulle tro det var fyllerør...) Ta det med ro og GLED deg til å se dem igjen du,Marianne! Tror du kan gå ut fra at de fleste har lært litt mer på de ti årene som har gått. Og om jeg skulle ta feil, kan DU gå med hevet hode derfra, i vissheten om at det er deg som har blitt voksen.Bær over med dem, det er faktisk synd på folk som stopper i utviklinga så tidlig!;-) Det jeg kan se ut fra bildet har lite til felles med min definisjon av stygg og flodhest.... Lykke til! Slå ut håret og mor r**a av deg på lørdag, og slå alle gamle mobbere ned i stiletthæla sine!Jeg skal tenke på deg, og håper på en situasjonsrapprort senere. KJEMPE fra meg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #7 Del Skrevet 15. juli 2004 MarianneE; det er større sannsynlighet for at du eventuelt møter angrende syndere - man blir tross alt "litt" mer moden i årene fra 16 til 26... I og med at du har selvtillit nok til å gi f... og selvtillit og guts nok til å gå på festen selv om du gruer deg (tøft, bare så du vet det!), så tillater jeg meg å tro at du får et par positive overraskelser i løpet av kvelden. Derimot er jeg veldig kritisk til Opel, min første bil var en Opel Ascona like trygg og stabil som en glassmanet i brunst (eller noe sånt). Opel, liksom...Æddabædda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 15. juli 2004 #8 Del Skrevet 15. juli 2004 Håper du drar, men skjønner got hvis du ikke gjør det også! 10 år er gått og de fleste burde blitt voksne nok til å skjønne (og gremmes) over det de gjorde mot deg på skolen. Og hvis de ikke gjør det, så er det ikke du som skal være lei deg.. Var selv på 10 års-jubileum for russen for en tid tilbake. Da kom en som ble veldig mobbet på barne- og ungdomsskolen. Han ble ikke plaget på videregående, men hadde ingen venner heller.... Det var utrolig godt og se at han har kommet seg opp og fram her i verden, og møter med hevet hode! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 15. juli 2004 #9 Del Skrevet 15. juli 2004 Ja, reis og kos deg!! :) Folk forandrer seg, og det må også de som ble mobbet innse. På vår reunion pratet jeg med en av "mobberne." Han fortalte at han nesten holdt på å droppe hele festen fordi han angret så på hvordan han hadde vært/oppført seg den gang. Dette hadde plaget ham i lang tid, og nå var han en helt annen fyr! Han jobbet med noe man absolutt ikke ville forventet han kom til å starte med. :-) Ellers så var det flere som ikke henvendte seg til ham på festen fordi de gikk utifra at han var den samme som den gang... :-( Det var akkurat dette han fryktet... :-( Det jeg prøver å si er at alle (...de fleste iallefall!!) forandrer seg og blir mere modne på disse årene - du har en bedre selvtillitt og det vises helt sikkert også!! :) Kos deg, moro å hilse på og treffe gamle kjente...(...synes nå jeg :-) !!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 15. juli 2004 #10 Del Skrevet 15. juli 2004 Hmmm... Kanskje jeg skal dra på reunion likevel. Mange av de svarene som har blitt gitt til Marianne, gjør sånn at jeg faktisk fikk litt mere lyst til å dra på den festen. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 15. juli 2004 #11 Del Skrevet 15. juli 2004 Vet du hva, jeg syns du skal gå. som sagt, folk forandrer seg, og ti år er lang tid. forhåpentligvis har de innsett at måten de oppførte seg for ti år siden var respektløs og forkastelig. Og har de ikke det - så er det du som har vokst! du har blitt eldre og klokere, og ikke dem. Ønsker deg lykke til, uansett hva du ender opp med å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 15. juli 2004 #12 Del Skrevet 15. juli 2004 Det første først: du ser ut som en normal jente med et bildt fjes og smil i øyet. Jeg var på sånn reunion for noen år siden. Mange av de "upopulære" kom, og en del av de "populære" kom ikke. Det interessante var at en del av de populære som kom, faktisk også hadde endret seg. Noen var tykkere, noen styggere og noen enda penere. Men mange av de hadde vokst mentalt. Det var veldig koselig å se gutter som aldri fikk så mye som et blikk en gang, sitte å prate hyggelig med disse. Da noen prøvde seg med en slengbemerkning, var en annen voksen nok til å si krasst at "Vi er her for å ha det hyggelig, hold kjeft". Vår reunion var hyggelig. Folk var blitt mer voksne, og det var fint å møtes igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #13 Del Skrevet 15. juli 2004 Sier som de andre- gå med hoved hevet- du har ingeting og skamme deg over- nydelig er du :-) Folk forandrer seg og jeg skulel gjerne ha gjort om mye dumt jeg gjorde på ungdommskolen :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 15. juli 2004 #14 Del Skrevet 15. juli 2004 Kikka på bildet ditt, du er jo ei nydelig jente! Uff, der ser du hva stygge kommentarer kan gjøre med selvbildet! Jeg hadde heller ingen festlig skoletid, med mobbing og utestenging. Så jeg gikk IKKE på gjenforeningsfest, nei! Det ville blitt for vondt for meg, mente jeg da. Jeg har snakket med de folka hver for seg etterpå, men å treffe dem sammen i flokk turte jeg rett og slett ikke. Nå hadde det sikkert gått helt fint. Akkurat som Poirot opplevde. Synes det er tøft av deg å gå, jeg! Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 15. juli 2004 #15 Del Skrevet 15. juli 2004 Ååååh, jeg vet så godt åssen du har det, MarianneE! Jeg ble også mobbet pga at jeg var innflytter (snakket annen dialekt) ,hadde eksem og var aldri "A4". Ble mobba i 9 jævla år. Kan ikke fordra mange av de stygge trynene til de folka der. For å si det rett ut. Det eneste fine fra den tiden er at jeg ble kjent med bestevenninna mi. Det skal være klassefest neste måned. Og jeg og venninna mi skal gå. Jeg har ikke lyst, men skal gå nettopp derfor. For å ta et oppgjør med fortiden. Vil liksom vise hvor mye jeg har forandret meg, og hva jeg synes om de fæle, pietistiske, jante-lov folka der. :-? Tror jammen jeg skal henge på meg opp-ned korset mitt også, bare for å sjokkere litt ekstra. Vel, uansett, lykke til! Ta dem med storm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #16 Del Skrevet 15. juli 2004 Derimot er jeg veldig kritisk til Opel, min første bil var en Opel Ascona like trygg og stabil som en glassmanet i brunst (eller noe sånt). Opel, liksom...Æddabædda! *Passer på så Mannen ikke ser dette, da får jeg totalforbud mot KG* Kjære dere gode mennesker!!! Nå fikk dere meg til og grine her *tørker tårer* Dere er så gode, søte, snille.... Jeg har funnet ut hva jeg skal ha på meg, og det blir noe jeg føler meg veldig bra i. Ikke engang så mye som et hårstrå skal ligge tilfeldig den dagen. Jeg skal gå. Det har jeg bestemt meg for for lenge siden. Jaja, det blir kanskje bra. Alle har jo blitt 10 år eldre. He he.... må jo legge til at min søster er kjempe nervøs på mine vegne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 15. juli 2004 #17 Del Skrevet 15. juli 2004 Så mye skade dumme unger kan gjøre - ivertfall når ingen ser på... :-? Hiv deg på fest og hev deg over dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 15. juli 2004 #18 Del Skrevet 15. juli 2004 Så bra at du har bestemt deg for å gå! Du er ei nydelig jente marianne, syns det er flott av deg at du ikke lar dem knekke deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juli 2004 #19 Del Skrevet 15. juli 2004 Det går sikkert bra! Jeg var selv invitert på 10 års jubileum for ungdomsskolen i sommer men ønsket ikke å gå. Har ingen interesse av å se disse menneskene igjen, og hadde jeg blitt mobbet på skolen hadde jeg i allefall ikke gått, men det er tøft av deg som tør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 15. juli 2004 #20 Del Skrevet 15. juli 2004 ' date= og hva jeg synes om de fæle, pietistiske, jante-lov folka der. :-? Synd at du reiser med en slik holdning... :-? :-( Ikke lett for de som har forandret seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå