Gå til innhold

Passion for baking


Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd oppskrifter fra passionforbaking.com og vil dele erfaringer?

Anonymous poster hash: 15f72...78a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokoladepuddingen. Jeg bruker å variere mengden på maizena sånn at den av og til er mer flytende enn andre ganger.



Anonymous poster hash: dc14b...d1a
Skrevet

Helt ærlig synes jeg mesteparten av oppskriftene hennes som jeg har prøvd er kjedelige og smakløse - bortsett fra at de smaker veldig.veldig.søtt. Typisk amerikansk, med mer fokus på utseende og fancy navn, enn spennende smak. I tillegg skriver hun med like mye sjarm som en uke gammel oppvaskklut, så jeg skjønner ikke helt hvorfor den bloggen har tatt av så til de grader som den har.

Når det er sagt, så har jeg selvfølgelig ikke prøvd alle oppskriftene der, og noe godt er det jo. med noen justeringer. Jeg har prøvd å halvere sukkermengden i noen oppskrifter, da blir det ofte litt mer spiselig. Disse f.eks. synes jeg er gode. Med litt mindre sukker i ;)



Anonymous poster hash: c383c...4a9
  • Liker 4
Skrevet

sjokolademuffinsene er kjempe gode=)

Skrevet

Kaker er noe jeg spiser sjelden og bare når jeg feirer noe eller skal kose meg ekstra. Har da ikke noe fokus på att det skal være lite sukker eller sunt. Har prøvd flere av kakene og synes de er gode

Anonymous poster hash: 962fd...ec9

Skrevet

Helt ærlig synes jeg mesteparten av oppskriftene hennes som jeg har prøvd er kjedelige og smakløse - bortsett fra at de smaker veldig.veldig.søtt. Typisk amerikansk, med mer fokus på utseende og fancy navn, enn spennende smak. I tillegg skriver hun med like mye sjarm som en uke gammel oppvaskklut, så jeg skjønner ikke helt hvorfor den bloggen har tatt av så til de grader som den har.

Når det er sagt, så har jeg selvfølgelig ikke prøvd alle oppskriftene der, og noe godt er det jo. med noen justeringer. Jeg har prøvd å halvere sukkermengden i noen oppskrifter, da blir det ofte litt mer spiselig. Disse f.eks. synes jeg er gode. Med litt mindre sukker i ;)

Anonymous poster hash: c383c...4a9

Typen bakverk man finner i Passion4baking er ikke noe for meg, så jeg kan ikke uttale meg om oppskriftene, annet enn jeg synes det er noen pussige ingredienser der i blant, som feks vaniljesauspulver og sånn.

Men om det er gode skribenter man er ute etter, så leter man jo forgjeves i norske matblogger uansett. Så på den måten skiller hun seg ikke ut spesielt negativt, akkurat.

Anonymous poster hash: 0445b...d07

Skrevet

Det virker som det er stort sett oversatte amerikanske oppskrifter. Jeg har prøvd noen, og de smaker jo godt, men det er fryktelig dyrt da, når man må kjøpe inn masse ting man aldri har hørt om i spesialforettninger. Og som man bruker bittelitt av. Resten blir stående å støve i skapet.

Skulle ønske hun hadde oppskrifter med normale ingredienser.



Anonymous poster hash: 7f64f...ddd
Skrevet

Helt ærlig synes jeg mesteparten av oppskriftene hennes som jeg har prøvd er kjedelige og smakløse - bortsett fra at de smaker veldig.veldig.søtt. Typisk amerikansk, med mer fokus på utseende og fancy navn, enn spennende smak. I tillegg skriver hun med like mye sjarm som en uke gammel oppvaskklut, så jeg skjønner ikke helt hvorfor den bloggen har tatt av så til de grader som den har.

Når det er sagt, så har jeg selvfølgelig ikke prøvd alle oppskriftene der, og noe godt er det jo. med noen justeringer. Jeg har prøvd å halvere sukkermengden i noen oppskrifter, da blir det ofte litt mer spiselig. Disse f.eks. synes jeg er gode. Med litt mindre sukker i ;)

Anonymous poster hash: c383c...4a9

Jeg er helt enig. Jeg fulgte bloggen en stund, men sluttet fordi jeg fant den vanvittig sukkersøt på alle måter.

Skrevet

Jeg er ganske enig med flere her som sier at mye av det hun lager smaker veldig søtt som noen av de muffinsene/cup caksa - men samtidig synes jeg at flere av brownies' hennes er lovlig gode!

Prøv blant annet Delicious Fugde Brownies; http://www.passionforbaking.com/blog/2011/05/07/delicious-fudge-brownie/ ....Den er veldig mektig på smak, men og fantastisk god :wow: For meg er det den perfekte brownies!

Skrevet

Det meste er altfor søtt så jeg lager ikke noe fra bloggen lengre. Dessuten er det så dårlig språk og masser av skriveleifer på bloggen at jeg gir opp.



Anonymous poster hash: 45e4a...40b
Skrevet

Jeg elsker bloggen hennes! Hun er en dyktig dame, og ekstremt sjarmerende. Jeg har selv møtt henne på boklansering og hun var utrolig koselig.

Mange av kakene er kjempegode og jeg syns det er spennende at hun drar inn nye ingredienser og utfordrer de "trauste" og typiske mel, smør, melk og sukker - oppskriftene.

Det er unødvendig å klage på skrivefeil og dårlig språk, Manuela har dysleksi, bor i Sverige, oppvokst i Nederland med norsk mor og har såvidt jeg vet også noen amerikanske forbindelser. Da er det ikke rart det blir litt krøll i språket! Man forstår likevel hva hun mener og skriver, og det er supert at hun ikke lar et slikt "handicap" stoppe henne.



Anonymous poster hash: 77b70...a29
  • Liker 5
Gjest Blubberella
Skrevet

Denne kaka er kjempegod! Den lagde jeg til bursdagsselskap en gang og fikk mye skryt. Jeg kuttet ut de kjeksene rundt da jeg syntes det ble litt smør på flesk. Kaka var evig god nok uten.

Skrevet

Lager chocolate chip peaneut butter cookies når jeg skal skeie ut. Har ikke prøvd noen av de andre oppskriftene.

Enig med flere at det meste er veldig søtt og laget for å se bra ut.

Skrevet

Jeg elsker bloggen hennes! Hun er en dyktig dame, og ekstremt sjarmerende. Jeg har selv møtt henne på boklansering og hun var utrolig koselig.

Mange av kakene er kjempegode og jeg syns det er spennende at hun drar inn nye ingredienser og utfordrer de "trauste" og typiske mel, smør, melk og sukker - oppskriftene.

Det er unødvendig å klage på skrivefeil og dårlig språk, Manuela har dysleksi, bor i Sverige, oppvokst i Nederland med norsk mor og har såvidt jeg vet også noen amerikanske forbindelser. Da er det ikke rart det blir litt krøll i språket! Man forstår likevel hva hun mener og skriver, og det er supert at hun ikke lar et slikt "handicap" stoppe henne.

Anonymous poster hash: 77b70...a29

:5:

Skrevet

Jeg har laget flere ting men syns lite av det har vært godt.

Det ser fantastisk ut men så stopper det der.

Laget en mørk sjokoladekake med bringebærmousse fyll og hvit fluffy krem utenpå bla. Og en sånn hvit kake som heter angelfood eller noe. Veldig søtt.

Eneste som jeg har funnet der og laget mange ganger er en dessert som heter: Lemon Cream Pots eller noe sånt. Det er kjempe god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...