AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #21 Skrevet 8. oktober 2014 Det et selvfølgelig helt greit å gjøre. Men lurt? Jeg ville vært redd for de sosiale konsekvensene.Anonymous poster hash: 22ca1...9ae
hubbabubbabubba Skrevet 8. oktober 2014 #22 Skrevet 8. oktober 2014 Men forklarer det hvorfor mange trygdede stemmer på Fremskrittspartiet? Ja, men ikke av samme grunn. Frp er på mange måter et protestparti, og trygdede har misnøye med samfunnet, fordi de er på utsiden av det.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #23 Skrevet 8. oktober 2014 Men forklarer det hvorfor mange trygdede stemmer på Fremskrittspartiet? kansje de, som andre vanlig mennesker, forstår at dersom havle befolkingen går på trygd (med en særlig overvekt av utlendinger*) så er det særs lite bærekraftig? Anonymous poster hash: 69640...afe 1
Lanoungen Skrevet 8. oktober 2014 #24 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg er uenig i svært mange av Frp sine meninger, men jeg syns da man skal kunne stå opp for sine egne meninger for det om! Om du støtter Frp, så liker du dem. Enkelt og greit 1
Gjest extra Skrevet 8. oktober 2014 #25 Skrevet 8. oktober 2014 kansje de, som andre vanlig mennesker, forstår at dersom havle befolkingen går på trygd (med en særlig overvekt av utlendinger*) så er det særs lite bærekraftig? Anonymous poster hash: 69640...afe Eller at de har gått "Livets harde skole" og er dritfrekke mot alle andre? 3
Gjest Badabing Skrevet 8. oktober 2014 #26 Skrevet 8. oktober 2014 kansje de, som andre vanlig mennesker, forstår at dersom havle befolkingen går på trygd (med en særlig overvekt av utlendinger*) så er det særs lite bærekraftig? Anonymous poster hash: 69640...afe Det er vel heller ikke særlig bærekraftig å sette ned skatten for de rike og i stedet fjerne sosiale tiltak som forebygger kriminalitet, sykdom og rusmisbruk. 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #27 Skrevet 8. oktober 2014 Men forklarer det hvorfor mange trygdede stemmer på Fremskrittspartiet? Det er intet annet enn en gammel myte. partiet som gagner trygdede er vel heller Ap. Jeg har utdannelse og tjener bra OG stemmer Frp fordi av alle de ubrukelige partia vi har så er det de som har mest fornuftig politikk, selv om jeg ikke er enig med alt. Mannen min derimot er ektefølt Liberalist (tror jeg det heter). Han er spesialisert Lege. Han stemmer Frp fordi det er ikke noe alternativ av partier på stortinget han kan stemme på. Hadde det vært en mye mere ekstremvariant av Frp tror jeg han hadde vært en av deres største støttespillere. Anonymous poster hash: 95964...d2a 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #28 Skrevet 8. oktober 2014 Det er snakk om at de"verst rammede" uføretrygdede, det vil si hvis du har uføretrygd og gjeld, vil tape 500 kr i måneden.. Ja, folk dør i Afrika og i Norge skriker vi om 500 kr.Anonymous poster hash: a96f8...6e8 3
oeas Skrevet 8. oktober 2014 #29 Skrevet 8. oktober 2014 kansje de, som andre vanlig mennesker, forstår at dersom havle befolkingen går på trygd Kanskje. Men nå går ikke halve befolkingen på trygd, da. Og foranledningen til at jeg spurte var at det var en bruker her som forsøkte å forklare hvorfor offentlige ansatte og innvandrere stemmer på de rødgrønne partiene med at man ikke biter de som en får mat av. Men brukeren er tydeligvis åpen for oppslutningen til de rødgrønne partiene ikke kan forklares med noe så enkelt som at man ikke biter dem som mater en.
spewdonym Skrevet 8. oktober 2014 #30 Skrevet 8. oktober 2014 Eller at de har gått "Livets harde skole" og er dritfrekke mot alle andre? OT: Phungfolk?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #31 Skrevet 8. oktober 2014 Det er vel heller ikke særlig bærekraftig å sette ned skatten for de rike og i stedet fjerne sosiale tiltak som forebygger kriminalitet, sykdom og rusmisbruk. Ehe.. velferdsamfunnet ville gått under om ikke så mange år hvis Ap skulle bestemt. Det blir vanskelig når så mange er uføre. Jeg fikk selv beskjed om at jeg fikk lett uføretrygd. Jeg jobber 100% i dag og situasjonen ang sykdom har ikke forandret seg. Jeg har sett og opplevd at mange som kan jobbe, heller vil være uføre og innrømmer det..Anonymous poster hash: a96f8...6e8 3
Gjest øst94 Skrevet 8. oktober 2014 #32 Skrevet 8. oktober 2014 Etter dette statsbudsjettet hadde ihverfall jeg skammet meg over å like FrP på Facebook! Men det er ikke akkurat en aktuell problemstilling ;-) Tenker at de som gjør det er tullinger. Min ærlige oppfatning.Anonymous poster hash: 68040...b01 Gi meg 3 ting som var bedre ved de rød-grønnes budsjettering i de 8 årene de satt. Høyere skatter? Omdanne Forsvaret til en noe så inni hel..... ubrukelig organisasjon? Fritt fram for all verdens invandrere? Totalt frislipp i justissektoren? Kan ramse opp mye, mye mer om nødvendig. Jeg er en av de som støtter FrP på en del av meningene deres, men generelt så er jeg en Høyre-mann. Jeg kunne fint likt FrP på facebook, for å få med meg det de skriver og for å vise at jeg er enig med dem i visse saker. F.eks asylpolitikken, justispolitikken og samferdselspolitikken deres. 1
Gjest Badabing Skrevet 8. oktober 2014 #33 Skrevet 8. oktober 2014 Ehe.. velferdsamfunnet ville gått under om ikke så mange år hvis Ap skulle bestemt. Det blir vanskelig når så mange er uføre. Jeg fikk selv beskjed om at jeg fikk lett uføretrygd. Jeg jobber 100% i dag og situasjonen ang sykdom har ikke forandret seg. Jeg har sett og opplevd at mange som kan jobbe, heller vil være uføre og innrømmer det..Anonymous poster hash: a96f8...6e8 Jeg er for avbyråkratisering, og stemmer ikke AP. Jeg tror bare ikke at det er de sosiale tiltakene vi bør fjerne. Vi kommer til å gå på en smell da også. Høyreregjeringen bør dessuten ikke gjøre de samme feilene som de har gjort i Sverige.
Gjest Badabing Skrevet 8. oktober 2014 #34 Skrevet 8. oktober 2014 Gi meg 3 ting som var bedre ved de rød-grønnes budsjettering i de 8 årene de satt. Høyere skatter? Omdanne Forsvaret til en noe så inni hel..... ubrukelig organisasjon? Fritt fram for all verdens invandrere? Totalt frislipp i justissektoren? Kan ramse opp mye, mye mer om nødvendig. Jeg er en av de som støtter FrP på en del av meningene deres, men generelt så er jeg en Høyre-mann. Jeg kunne fint likt FrP på facebook, for å få med meg det de skriver og for å vise at jeg er enig med dem i visse saker. F.eks asylpolitikken, justispolitikken og samferdselspolitikken deres. I det nye budsjettet lå det vel enda mindre til justis?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #35 Skrevet 8. oktober 2014 Kanskje. Men nå går ikke halve befolkingen på trygd, da. Og foranledningen til at jeg spurte var at det var en bruker her som forsøkte å forklare hvorfor offentlige ansatte og innvandrere stemmer på de rødgrønne partiene med at man ikke biter de som en får mat av. Men brukeren er tydeligvis åpen for oppslutningen til de rødgrønne partiene ikke kan forklares med noe så enkelt som at man ikke biter dem som mater en. Mange gamlinger her i landet vet du. Om en 15-20 år når de er i torva kommer AP til å være ett bittelite parti på størrelse med miljøpartiet. Anonymous poster hash: 95964...d2a 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #36 Skrevet 8. oktober 2014 Eller at de har gått "Livets harde skole" og er dritfrekke mot alle andre? For deg tilsvarer altså å ikke ville gi uføretrygdede like mye i lønn som arbeidere med fulltids-jobb og å gjøre det mer attraktivt å være i jobb, det samme som dritfrekk? Jorden kaller... Anonymous poster hash: 69640...afe 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #37 Skrevet 8. oktober 2014 Det eneste jeg tenker er at vi nok er uenige om en god del ting. Folk som sympatiserer med FrP må jo få trykke så mye de vil på liker , men når jeg ser på de som jeg har på min venneliste som liker FrP så er det ca 70-80% av dem som ikke har deltatt noe særlig i arbeidslivet og går på forskjellige former for stønader. -Lurer på hva de mener om statsbudsjettet? Jeg måtte sjekke alle partiene og oppdaget at jeg egentlig har en grei mix av folk som sympatiserer med forskjellige partier. 1 sympatiserer med KrF 3 med SP 5 med venstre 5 med høyre 9 med FrP 11 med rødt 12 med miljøpartiet 12 arbeiderpartiet 13 svAnonymous poster hash: 750fb...d6b 1
Gjest Badabing Skrevet 8. oktober 2014 #38 Skrevet 8. oktober 2014 For deg tilsvarer altså å ikke ville gi uføretrygdede like mye i lønn som arbeidere med fulltids-jobb og å gjøre det mer attraktivt å være i jobb, det samme som dritfrekk? Jorden kaller... Anonymous poster hash: 69640...afe Har de det virkelig så fett? Jeg betaler uførepensjon til forsikringsselskapet for ikke å måtte sitte igjen med halve inntekten hvis jeg en gang skulle vært så uheldig å bli ufør.
oeas Skrevet 8. oktober 2014 #39 Skrevet 8. oktober 2014 Mange gamlinger her i landet vet du. Om en 15-20 år når de er i torva kommer AP til å være ett bittelite parti på størrelse med miljøpartiet. Det er vanskelig å se for seg at det du sier stemmer. Det jeg vet om velgerne til Arbeiderpartiet, så er de fleste av dem i førtiåra. Om det er partier med gamle velgere som interesserer deg, så er det KrF du bør holde et øye på. For være ærlig me deg så tror jeg faktisk FrP sin velgermasse er eldre enn Arbeiderpartiet sin. Så i følge spådommen din vil FrP forsvinne før Arbeiderpartiet, gitt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #40 Skrevet 8. oktober 2014 Tja. Jeg synes de som liker FrP på Facebook og som bryter ut av seg rasistiske og sneversynte holdninger over en lav sko, er litt ubehagelige. Samtidig har jeg minst en venninne som egentlig er sterkt rødgrønn og meget oppegående, som har likt FrP (blant annet) på Facebook bare fordi hun er nysgjerrig og lurer på hva de lokker med om dagen. Så jeg trekker ingen konklusjoner ut fra en enkel "like". Anonymous poster hash: d57db...15f 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå